PDA

View Full Version : Nye priser hos KLM..

Roxman
06-02-2010, 12:10
Liten morsomhet på en tidlig lørdags formiddag. Skulle sjekke noen priser til Manchester, da jeg fikk øye på KLM sin TOP8. Med noen virkelig gode priser, for de med store lommebøker:D

65 000 kr til London, neitakk..:)

Robin882
06-02-2010, 13:35
Hvorfor i h****** er KLM så sykt dyre? :S Bare KRS-AMS koster 4000 med billigste på enkelte dager i april med en ussel liten city hopper... Det er jo vanvittig! :o

Discus
06-02-2010, 13:52
Hvorfor i h****** er KLM så sykt dyre? :S Bare KRS-AMS koster 4000 med billigste på enkelte dager i april med en ussel liten city hopper... Det er jo vanvittig! :o

Hvis du snakker enveis så stemmer nok det. For billigbilletter hos KL må du kjøpe t/r med overnatting lørdag-søndag. Slik så godt som alle selskapene drev med tidligere.

Robin882
06-02-2010, 14:03
Snakker om t/r KRS-AMS http://www.klm.com/travel/no_en/apps/ebt/ebt_home.htm?name=on&c[0].os=KRS&ebt-destination-place=Amsterdam+-+Schiphol+%28AMS%29%2C+Netherlands&BV_EngineID=&BV_SessionID=&c[0].ds=AMS&c[0].dst=&c[1].os=AMS&c[1].ost=&c[1].ds=KRS&c[0].ost=&inboundDestinationLocationType=airport&frame=b2c&redirect=no&chdQty=0&infQty=0&pos=NO&lang=en&c[0].dd=2010-04-05&c[1].dd=2010-04-12&c[1].format=dd%2Fmm%2Fyyyy&flex=True&ebt-cabin-class=ECO&adtQty=1&goToPage=&cffcc=ECONOMYSelv 2000,- til AMS fra KRS er dyrt syns jeg, når man kan fly KRS-OSL-LHR for 2200,- med SAS

Blubird
06-02-2010, 14:25
Deilig å se at KLM har lansert nye websider, virker vesentlig mer brukervennlige ved første øyekast og test.

Peppep
17-02-2013, 22:16
Hvis du snakker enveis så stemmer nok det. For billigbilletter hos KL må du kjøpe t/r med overnatting lørdag-søndag. Slik så godt som alle selskapene drev med tidligere.
Er visst ikke bare lørdag-søndag som gjør det dyrt. Ser etter billetter BGO-AMS i forbindelse med en konsert, og på de samme datoene (fre-man) koster BGO-AMS-BGO 4132,-, mens BGO-AMS-NYC-AMS-BGO koster 3904,-. Jada, skjønner at man priser seg ulikt etter ulike markeder osv - men det får da være måte på. Tenkte å få min første KLM-tur når jeg likevel skulle til Nederland, men på de ideelle datoene skal KLM ha over 6000 (!!) kr - mens SAS og Lufthansa skal ha ca 2000,-. Så KLM utgår selvfølgelig, og jeg sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk av dem når Flightstats viser 9 ledige seter i mange økonomi-bookingklasser.

teamseacow
17-02-2013, 22:55
Er visst ikke bare lørdag-søndag som gjør det dyrt. Ser etter billetter BGO-AMS i forbindelse med en konsert, og på de samme datoene (fre-man) koster BGO-AMS-BGO 4132,-, mens BGO-AMS-NYC-AMS-BGO koster 3904,-. Jada, skjønner at man priser seg ulikt etter ulike markeder osv - men det får da være måte på. Tenkte å få min første KLM-tur når jeg likevel skulle til Nederland, men på de ideelle datoene skal KLM ha over 6000 (!!) kr - mens SAS og Lufthansa skal ha ca 2000,-. Så KLM utgår selvfølgelig, og jeg sitter igjen med et ganske dårlig inntrykk av dem når Flightstats viser 9 ledige seter i mange økonomi-bookingklasser.

Finner ofte billigere KLM-billetter ved å ikke kjøpe på norske klm-siden. Om du kan nederlandsk er det lurt å kjøpe via klm.nl som ofte blir billigere, eller via airfrance :) Kanskje også lurt å sjekke expedia. Virker som at KLM går ut ifra at alle nordmenn er styrtrike :p

Peppep
17-02-2013, 23:14
Finner ofte billigere KLM-billetter ved å ikke kjøpe på norske klm-siden. Om du kan nederlandsk er det lurt å kjøpe via klm.nl som ofte blir billigere, eller via airfrance :) Kanskje også lurt å sjekke expedia. Virker som at KLM går ut ifra at alle nordmenn er styrtrike :p
Takk for tipsene, men det var like dyrt alle steder. Eller - Air Frances sider var "ærlig" nok til å vise at det var returen som trakk opp prisen (1000+5000), i stedet for 3000+3000. Men det hjelper lite når de ikke selger enveisbilletter (kun fullfare til 6800!). Er det rart man blir oppgitt? Kunne i teorien ha bestilt tur/retur med en mye senere returdato, droppet returen og bestilt annen retur utenom med en totalpris noen hundrelapper over enn SK....men SÅ lyst har jeg ikke til å prøve KLM. ;)