PDA

View Full Version : SAS og deres *A-partnere


jcnorway
03-02-2010, 00:22
Tidligere i dag gjorde jeg CK oppmerksom på at Continental OnePass ikke lå i listen over bonuskort man kunne legge til i profilen sin på sas.no ("Min profil" - > "Bonusprogram" -> "Legg til andre bonusprogram enn Eurobonus"). Dette skal visst en kollega av han se på.

Lekte meg litt rundt på sas.no nå og gjorde en dummy-booking på en SAS IC-tur (OSL-EWR). Når man kommer til det trinnet hvor passasjeropplysninger som angis så er det et felt for bonuskort hvor det ligger en nedtrekksmeny over *A-selskapene og et felt ved siden av hvor man kan angi bonuskortnr.

På denne listen finner man:

Lufthansa
SAS
South African Airways
Spanair
TAP
Thai

Og that's it :drunk: Så sitter man med et bonuskort fra f.eks. United, US Airways, bmi, Singapore Airlines, Continental eller Air Canada så er det ikke mulig å oppgi dette ved booking :rolleyes: Eller har jeg oversett noe her??

JoeW
03-02-2010, 01:12
Jeg har lenge kjørt mine SAS-poeng på UA. Dette fungerer fint på flysas.com - når jeg booker i dollar/"USA" - men jeg kjenner til at dette ikke har kommet opp som valgmulighet på sas.no.

I og med at dette ligger på flysas.com vil jeg tro det burde være en enkel sak å "aktivere" dette også for de nordiske sites?

SQ 777
03-02-2010, 05:17
LH og OS går det fint på. La faktisk inn det på noen bestillinger i går..