Log in

View Full Version : C152 nødlandet på motorvei i USA. VGTV.

salmon-air
02-02-2010, 00:00
http://www.vgtv.no/?id=28260

admiralsommelier
02-02-2010, 00:28
arti..dog ikke som i con air

Martin
02-02-2010, 00:39
"Artig" er vel ikke rette ordet om en nødlanding?

sirpjalle
02-02-2010, 11:02
"Artig" er vel ikke rette ordet om en nødlanding?

Nei, artig er ikke akkurat det riktige ordet nei. Men tross alt, det ser ut til at det gikk godt?

Robin882
02-02-2010, 17:15
Er det egentlig noe stort problem å lande på en motorvei? Det er jo bare trafikken og lysstolpene som kan være et problem.

LN-VGT
02-02-2010, 19:26
Er det egentlig noe stort problem å lande på en motorvei? Det er jo bare trafikken og lysstolpene som kan være et problem.

Selv tror jeg at jeg hadde holdt meg langt unna veier og i allefall motorveier. Det avhenger noe av trafikktettheten, men generelt er en motorvei såpass trafikkert at det å lande uten å kollidere med en bil blir nesten ren ønsketenkning. Dessuten hvis en har gjennomført en vellykket nødlanding, er vel en kollisjon det siste på ønskelista.;)

Men hvis trafikksituasjonen på veien tilsier at det er liten fare for sammenstøt, så er det selvsagt å foretrekke å kunne lande på en jevn og fin vei. Slik at også flyet kan brukes senere.Her hjemme er dessuten veiene av en helt annen standard slik at en nødlanding på en vei kan bli like hasardiøs som en landing på en bløt myr…