View Full Version : Oslo-London-Dubai-Bangkok-Dubai-London-Oslo
grindstein
01-02-2010, 00:12
Ja da er det kun timer til jeg setter meg på flyet, og her vil det ettervert komme 6 trippraporter de neste 2 ukene.
I min signatur kan dere se Selskaper og flytyper som etter planen skal være involvert.
Første del kommer nok en gang i morgen ettermidag.
Så stay tuned for more information.
grindstein
01-02-2010, 00:12
Leg 1. DY1304, Mandag 01.02.2010 Boeing 737-300WL LN-KHB
Ja da var førets legg gjenomført, og jeg skal komme med en liten TR. For første gang skal jeg ta med litt bilder i mine TR. På denne blir det ikke så mange, men kommer sterkt tilbake ifra EK flightene.
Ankom OSL ca 1020. Ordinær avgang var 1230. Gikk rett til en Desk for å checke inn, slik at dem i Gate skulle få mindre jobb. I og med at Passet må registreres. Ruten skal egentlig betjenes av en B737-800. Men de haddde vist bytte idag. Og takk for det, Den opprinelige planen var vist at LN-NON skulle fly. Den har jeg flydd før, og den er forferdig. Elendige seter, og trangere en ei jomfru. Hørte de sa ved gate at det var 104+3. Kan sikert stemme, for det var mange som hadde en treseter for seg selv. Meg inkludert.
Sikerhetskontrollen gikk som en lek, var lite folk i denne tidsperioden på OSL. Så det gikk max 5 minutter ifra jeg haddde levert koferten til jeg var kommet inn på utlandspiren. Så på en skjerm at jeg skulle ha Gate 53. Med andre ord en av de mobile gatene på OSL. Ikke vet jeg hva som var årsaken, men gaten nektet å samarbeide når flyet kom, det gikk vel 20 minutter ifra flyet kom, til Gate var i posisjon. De måtte vist nok tilkalle folk ifra OSL driftsavdeling for å løse problemet. Og når dette problemet var løst mistet flyet ground power. Dermed måtte pilotene kjøre en komplett restart av alle systemer, og FMC måtte programeres på nytt. Ca 1220 startet boarding. Og vi pushet ifra gate 1239. 9 minutter forsinket. Er egentlig meget godt jobba med tanke på de problemene dem hadde med gate og groundpower.
Vell ombord konstanterte jeg at jeg endelig skulle få testet de nye setene til DY.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/IMG_seter_DY1304.gif
Disse setene var MEGET comfortabel, og den løsninga med å ha lommen øverst i seteryggen er genial. Man følte med en gang at dette gir bedre benplass. Knyttnevetesten ble tatt, og den ble bestått med glans.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/IMG_knytnevetesten_DY1304.gif
Takeoff var på bane 01L. Så det ble en aldri så liten omvisning på OSL. Uten tvil var det Thai sin B772ER som ruvet mest, og var desidert størst.
Vell oppe i lufta fikk jeg tatt et bilde av Maura, som etter sigende huser flere av dette forums brukere.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/IMG_Maura-sett-ifra-Lufta_DY1304.gif
Etter vert kom cabinpersonalet med menyen. Bare måtte ha et bilde av den å.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/IMG_Meny_DY1304.gif
Ene flyvertinna, som foresetn er Nordlending, det samme er undertegnede fikk med en gang en fin dialog. Og hun ble en smule misunnelig da jeg nevnte at jeg skulle fly Emirate A380 på hjemturen om 2 uker.
Resten av turen gikk som det skulle. Kjøpte meg en kanelbolle og to cola. Slappet av å nøt det flotte flyværet over Nordsjøen. Jo nermere vi kom de britiske øyer, jo flere fly kunne jeg se rundt meg. Blant annet en go del havys retning USA.
Landet noen minutter før tid. Tror vi var parkert 5/6 minutter før rutetid. Rett før oss landet en Emirates B772. For et vakert syn:colgate:
Men avstanden ifra gate til Passkontroll var lang, og det var enda lengre å gå for å få koferten. Men det gikk på skinner, og jeg sto max to minutter i passkontrålkø før det var min tur. Koferten kom 2 minutter etter at jeg kom til bagasjebandet. Så var den en 5 minutters gåtur til hotellet jeg sitter på nå. Vurderer å legge inn en liten raport om dette hotellet. For det fortjener faktisk litt spalteplass. Alle som jobber her er meget servisinstilt, og maten er fantastisk bra:old
Neste leg blir Emirates EK0012 LGW-DXB. SKal prøve å få lagt den ut under transitt i DXB i morgen kveld.
Have i nice night
I min avatar kan dere se Selskaper og flytyper som etter planen skal være involvert.
Gleder meg til å lese den.
Men... avatar eller signatur ;) ;)
grindstein
01-02-2010, 19:28
Leg 1 er lagt ut.
Helt topp.. Venter på fortsettelsen...;)
L1011-500
01-02-2010, 19:57
Merker jeg blir litt småmisunnelig her :D
Gleder meg til å lese fortsettelsen.
ENGM 911
01-02-2010, 20:02
Lov meg å ta masse bilder fra EK og del med oss. Flere forumister som er misunnelige nå.
grindstein
01-02-2010, 20:04
Det kommer masse bilder å film ifra alle EK turer.
Blir spennende å se hvordan du opplever EK i økonomi. Greier de seg like bra bak, som det de gjorde foran (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55749) i høst så blir det bra.
Emirates begynner å bli bra dekket her nå. Greier seg nok utmerket bak, det gjorde i det minste jeg da jeg var på tur (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53571).
Lite tips: Det er bedre å ta rapportene fortløpende, ettersom man ikke ser at postene er redigert hvis man bruker 'New Posts' - som en del gjør ...
Skyliner
01-02-2010, 21:08
Blir artigt å sjå forsettelsen av tripraportene.
God tur:)
Hvis du gikk til hotellet, antar jeg du bor på enten Hilton eller Sofitel? Booket selv Sofitel på LGW en gang, men værgudene ville ha det til at jeg skulle sove hjemme den natten istedenfor - forøvrig litt til høyre i kanten på det ene, flotte bildet der ;)
Ser frem til fortsettelsen :)
grindstein
01-02-2010, 21:45
Lite tips: Det er bedre å ta rapportene fortløpende, ettersom man ikke ser at postene er redigert hvis man bruker 'New Posts' - som en del gjør ...
Har tenk på det, og kommer til å legge de inn som nye poster ettervert, slik at det skal bli enklere for dere å se når det kommer noe nytt.
grindstein
02-02-2010, 08:10
Da er det på tide med en live oppdatering. Har ankommet Terminal North på LGW. Har fått sjekket inn, og mine seating ønsker har blitt innfridd. Så på EK012 er det 17A, og på EK374 er det 20A.
Har nå funnet meg en plass med vindu imot Apron. Sånn at jeg skal ha en viss kontroll på hva som er av flyaktivitet på denne siden av flyplassen.
Gaten åpner 0830 lokal tid. Avgang er 0945.
grindstein
02-02-2010, 17:53
Da har man anokommet Dubai. Neste flight skal gå 23.10 lokal tid.
Skal komme med en ommfatende TR ifra dagens EK12. Men må bare si at comforten, servisen var helt topp. Det samme var maten vi fikk.
Som jeg alt har sagt, så kommer det senere en omfattende TR med bilder ifra turen. Men det får komme når jeg er kommet til Thailand. Vil ikke rekke det på den tiden jeg har her i Dubai.
grindstein
07-02-2010, 07:13
Må bare beklage mangel på oppdaateringer her. Men jeg har rett å slett klart man helst ikke skal klare på sin første tur til smilets land. Traff ei nydelig jente første kvelden, og siden har vi vert sammen. Hun skal bli hos helt til jeg reiser tilbake på Lørdag. Men jeg vil IKKE reise hjem på Lørdag.
Å før dere spør, Ja jeg er hodestups forelsket.
putzmeister
07-02-2010, 10:31
Idiot:lol::lol::lol:
Du er tilgitt. Kjenner problemet og gikk i akkurat samme fella selv ...:rolleyes:
Hyggelig at du likte de nye setene som DY har innstallert på sine egne eide 300. Alle 800 som kommer fremover nå får disse nye setene :D Folket er strålende fornøyd.
Da ser det ut som om han har utsatt hjemreisen med en uke også.:lol:
http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=531359#Post531359
grindstein
17-02-2010, 11:34
Hei folkens.
Da er det kun timer til flyet i retning Europa skal gå, så en gang i morgen kveld norsk tid vil det følge TR ifra London-Dubai den 2 februar.
MountainDew
17-02-2010, 18:30
Så ut som en hyggelig tur med Norwegian. Ser fram til fortsettelsen :)
God tur hjem!
Reiser du alene, og når skal du tilbake ;)
grindstein
18-02-2010, 12:00
Da er man i Dubai, og flyet vidre til London skal gå om knappe 2 timer. Ble en tårevåt avskjed på BKK ja.
Planen var at jeg skulle sove noen timer på flyet, men savnet er såpass sterkt at det bare var og glemme.
grindstein
19-02-2010, 14:56
Da var man var man kommet hjem :(
Men jeg vil ikke være her. Savner hu noe så vannvitig. Har aldri i mitt liv savnet noen så mye før.
Skal prøve og komme med noen TR i løpe av helga.
Venter i spenning, og bilder da , av henne, og det sier en som ikke har peiling på å poste bilder..:drunk: Men veldig god peiling på søte asiatiske jenter....
grindstein
19-02-2010, 16:02
Bilder skal det bli, både av fly, mat, benplass og av henne ja...
Jeg skal fly Emirates' A380 og B773 i økonomi i juni, så gleder meg til en fyldig rapport :)
grindstein
20-02-2010, 01:21
Da jeg utsatte hjemreisen med fem dager ble det desverre ikke noe A380 tur på meg.
Men deres B777 er ikke noe og si på. Jeg fikk testet B772, B773 og B773ER. Comforten var like bra i alle tre.
putzmeister
20-02-2010, 12:23
Gleder meg til resten. Da er det vel bare å sette seg i gravemaskinen å grave så hydraulikkolja koker til neste tur?:D Ser deg snart.:D
putzmeister
21-02-2010, 16:24
Tror denne karen lengter tilbake til Thailand :D
http://i727.photobucket.com/albums/ww274/putzmeister/IMG_3362.jpg
Dagens :lol: Burde jo sende dette bildet til jenta... Så kommer hun løpende .
Lykke til Grindstein..^_^
grindstein
21-02-2010, 18:09
Stein.
Du har helt rett i dine antagelser. Jeg lengter tilbake til Thailand så mye at det ikke kan beskrives med ord. Og når jeg får sms ifra min svenske venn der nede som kan fortelle at hun er veldig lei seg og gråter på grunn av at hun savner meg kjempemasse og elsker meg blir ikke savnet noe mindre akkurat.
FlightDeck
10-03-2010, 12:15
Har kjærlighetssorgen tatt helt overhånd, eller er du klar for å berette om returen også? ;)
grindstein
10-03-2010, 21:24
Neida, det kommer. Men med all den jobbinga æ har hatt i det siste har tiden ret og slett ikke strukket til. Og når jeg først har fritid går den til og få sovet ut.
Kjærlighetssorgen er der fortsatt den.
hehe kjenner følelsen, hadde det sånn etter min første tur nedover i fjor jeg og. trudde ikke jeg hadde sånt iboende i meg jeg.. Men men, det gikk da over, og bryter aldri igjen tre-dagers-regelen.. men tr fra returen sees fram til :-)
grindstein
01-05-2010, 19:09
OK Folkens.
Omsider har jeg tatt meg tid til og få ferdigstilt denne Trip Raporten. Og før dere spør og graver for mye. Ja jeg har lagt hun thaijenta bak meg:old
Men så la oss gå tilbake til 2.februar 2010 på LGW. Der skulle jeg stige ombord i det jeg mener er verdens peneste passasjerfly, nemmelig en Boeing 777. Nermere bestemt en 772ER tilhørende Emirates.
Etter diverse andre tripraporter her inne ifra akkurat dette selskapet hadde jeg ettervert fått høye forventninger til disse fire kommende flighter med dette selskapet. Og de ble i allefall ikke på flightene LGW-DXB-BKK gjort til skamme.
Jeg bodde på Hilton Airport Hotel Gatwik, noe som betydde at jeg måtte ta en buss til den andre terminalen. Dette gikk som smurt. Var tidlig ute. Knapt tre timer for avgang. Incheck gikk raskt og greit, og etter og ha besvart de vanlige spørsmålene om hvem som hadde pakket bagasjen osv gikk ferden imot sikerhetskontrolen som også gikk greit. Fant meg en trivelig cafemed utsikt over flyplassen. Mens jeg satt der kom den enne etter den adre BA B777 inn og parkerte:colgate: Jeg bestilte meg egg og Bacon til frokost mens jeg satt der. Dette måltidet smakt grusomt.
Alle fire flightene var 100% full på økonomi. Hvordan det var frame blant de med større lomebok en undertegnede skal jeg la være usakt.
Gaten åpnet en liten time før oppsat avgang, og jeg beveget meg ettervert imot denne. Og gjett hva som møtte meg der, jo et nydelig syn.
Nemlig en Boeing 777 ifra Emirates som sto og smilte til meg.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0021.jpg
Vell ombord var det påtide og sjekke benplassen, og den var mer en god nok.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0022.jpg
Capteinen kom på høytalleren og kunne fortelle at vi ville bli omlag 15 minutter sen ifra gate pga ny slott tid som følge av mye trafikk over London.
Desverre var ingen av flightene med det nye ICE systemet. Så jeg måtte klare meg uten widescreen og med kun 600 kanaler:angry:
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0023.jpg
Når vi først er inne på ICE systemet til Emiratene, Hva i all verden skal dette ilustrere?
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0040.jpg
Før avgang kom dem gjenom cabinen og delte ut varme kluter. For en herlig start på en flytur;)
Vell oppe i lufte hva det tid litt snacks. Her kunne man velge mellom alkoholholdige og alkoholfrie drikker. At gratis utenom champagne som kostet omlag 12nkr. Snacket besto av en pose med nydelige nøtter.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0029.jpg
Omlag 90 minutter ut i flighten kom lunchen som besto av en tunefisksalat som forrett og carrykylling med ris til hovedrett. Det hele smakte nydelig. Og ja. vi fikk stålbestikk:old
Matbrettet
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0032.jpg
Forretten:
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0033.jpg
Hovedretten:
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0034.jpg
Via ICE systemet til Emirates kunne vi blant annet følge framdriften på flighten:
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0036.jpg
Landet på tid i DXB
Turen DXB-BKK kommer om ikke så mange minuttene.
Når vi først er inne på ICE systemet til Emiratene, Hva i all verden skal dette ilustrere?
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/LGW-DBX/IMG_0040.jpg
For muslimer som vil be og pila viser retningen mot Mekka.
grindstein
01-05-2010, 19:44
DXB-BKK 2 februar 2010.
Turen mellom Dubai og Bangkok ble omlag 40 min sen pga sent innkomet fly. Dette var en nattflight, og jeg tar med et fåtall bilder. Det skulle nemmlig vise seg at denne flighten ble opperert av en B773ER med noen digre GE90 motorer. For noen mugger:old
Også på denne flighten ble det delt ut varme kluter, men dette kom først etter at vi var i lufta. Antar at dette skyldes at man hadde dårligere tid en vanlig pga av vi var sen.
Benplassen var minst like bra som i flighten tidligere på dagen.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/DXB-BKK/IMG_0042.jpg
Middagen på denne ble det samme som jeg fikk på turen LGW-DXB. Dette har dere jo alt sett bilder av, så det skipper jeg.
Håpper like godt fram noen timer, og dagslyset begynte og komme. Det ga meg mulighet til og ta bilde av det enorme vingespenne på en B773ER.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/DXB-BKK/IMG_0045.jpg
Og ikke for og glømme GE90 muggene da!!
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/DXB-BKK/IMG_0046.jpg
Ettervert fikk vi beskjed om at alle måtte trekke ned skjermen forann vinduet, og dem satte på moodlighningen. (tror det hva det det het) Vakkert var det i allefall.
http://i29.photobucket.com/albums/c271/Grindstein/DXB-BKK/IMG_0047.jpg
På denne turen hadde vi meget heftig medvind. den lå over tre timer på godt over 100km i timen. Dette resulterte i at vi faktisk landet på BKK 10 minutter før rutetid.
Hjemturen kommer i morgen.
Der vara updaten ja! Takker. :)
Takk for oppdateringen :) Ser frem til turen jeg skal ha med Emirates i juni!
Robin882
07-05-2010, 18:42
For muslimer som vil be og pila viser retningen mot Mekka.
Haha! Fantastisk!
@Topic, bra rapport dette! :) Gleder meg til å lese fortsettelsen ;)
Men måtte man virkelig dra ned skjermen forran vinduet? Hva om man vil se ut?
flott rapport. kanskje jeg burde tenke emirates selv hvis det blir thailand tur på meg til høsten..