PDA

View Full Version : jcnorway goes retro

jcnorway
30-01-2010, 20:42
Etter en tur hjem til de gamle i dag så fikk jeg høre historier om min barndom som kanskje kan forklare min fascinasjon for fly og flyreiser.

Kort fortalt så er historien slik:

3 måneder etter at jeg ble født (dvs. rundt desember 1981) så reiste mine foreldre (med meg på slep) fra Oslo til Orlando. Før jul reiste vi videre fra Orlando til Hong Kong. I begynnelsen av januar 1982 reiste vi til Taipei (Taiwan) før vi i månedsskiftet januar/februar 1982 reiste fra Taipei tilbake til Oslo.

Er det noen som har forslag på routing og selskaper som hadde kunne vært på den tiden? Hadde vært morsomt å gjort mer research via forumets kunnskapsrike medlemmer i kombinasjon med mer spørring og graving hjemme hos de gamle ;)

Må jo prøve å finne ut hva og hvem jeg tok min første flytur med i en alder av 3 mnd. Forøvrig ikke verst å ha reist en mini jorden rundt før fylte 5 mnd synes nå jeg :lol:

Takker for alle forslag og innspill!

jcnorway
30-01-2010, 23:08
Kan legge til at jeg vet mine foreldre ofte reiste med Cathay Pacific, China Airlines og British Airways. Mulig en eller flere av disse var innblandet i min første flytur, men det får jeg nok høre om neste gang jeg er hjemom.

dc-8-63
02-02-2010, 01:20
Altsaa innenfor 3 maaneders tidsramme...og i 1981 begynnte de foerste Jorda Rundt Billettene aa dukke opp....med utgangspunkt i British Airways, Cathay og China Airlines vil jeg gjette paa OSL-LON-MCO med BA....fra MCO er det mulig at dere enten dro opp til New York og floey Cathay Pacific via Vancouver til Hong Kong...alternativt til vestkysten (Los Angeles)med noe innenriks (Eastern/National/Pan Am) og videre med Cathay (muligens via Anchorage) til Hong Kong....China Airlines til Taipei og muligens China Airlines til Europa, med mindre ikke HKG-TPE-HKG ble kjoept som ett tillegg til Jorda Rundt billettene og hjemreisen fra Asia gikk fra Hong Kong med Cathay til Europa .

Paa den tiden ble slike reiser stort sett kjoept via reisebyraa...og en slikt opplegg var Flyspeialisten svaert gode paa...og de var ikke SAS pushere paa den tiden..andre var Winge og Bennett paa Karl Johan, men disse valgte fort SAS og vennene deres (Thai)

Et SAS / Thai opplegg ville ha vaert OSL(GEN) - JFK - Eastern MCO - Eastern SEA - Thai NRT - Thai HKG - Thai TPE - Thai BKK - SAS/Thai CPH - OSL

terje t
02-02-2010, 08:19
Du var nok mest intressert i pupp og ren bleie og var nok ikke klar over hvor dette skulle ende. Mulig at lavt trykk i lengere tid fikk deg til å legge hodet bakover når du begynte å gå (he,he) og dermed tidlig oppdaget at det fantes noe som beveget seg oppe i luften!! Selv falt jeg ned på hodet da jeg var 2 år, etter det så jeg alltid opp, derav min interesse for det som beveger seg over himmelen (hjerne skade ?).