PDA

View Full Version : Ny operatør på MOL - TRD (Krohn Air)


Wiggo Hovde
28-01-2010, 16:11
SAS legger som kjent ned MOL- TRD fra søndag av. Nå står ny operatør klar til å ta over ruta fra 3. februar.

http://www.molde-airport.com/index.php?xnewsaction=fullnews&newsarch=012010&newsid=8

Flyruta mellom Molde og Trondheim starter opp igjen onsdag 3. februar. Etter over 30 års drift med SAS er det nå lokale krefter i form av Krohn Air som blir operatør.

Romsdals Budstikke har en lengere reportasje som kan leses HER!

ENGM RAMP
28-01-2010, 16:12
Hva i ALLE dager er Krohn Air for noe da?

Edit: Jeg fant ut av det :)

Når SAS legger ned Molde-Trondheim søndag, står Krohn Air klar til å overta med to daglige flyvninger - fra onsdag 3. februar
http://www.rbnett.no/article/20100128/NYHETER06/701299999/384/SPORT

Hickok
28-01-2010, 16:14
Med all mulig respekt for hvem dette er, men logoen minner meg om en logo for et bryggeri!

Wiggo Hovde
28-01-2010, 16:22
Hva i ALLE dager er Krohn Air for noe da?

Noe nytt. FYLLE PÅ TEKST

Wiggo Hovde
28-01-2010, 16:22
Med all mulig respekt for hvem dette er, men logoen minner meg om en logo for et bryggeri!

Da får vi satse på servering ombord!

sukram
28-01-2010, 16:36
Med all mulig respekt for hvem dette er, men logoen minner meg om en logo for et bryggeri!

Jeg fikk assosiasjoner til en iskremleverandør, jeg for min del. :colgate:
Kanskje de serverer kroneis.

FlightDeck
28-01-2010, 16:57
Og her er hjemmesiden:
http://www.krohnair.no/

OJB
28-01-2010, 17:57
Respektablet tiltak !
Det bør være et eksempel til etterfølgelse.
Alder ingen hindring!
Neste blir vel at fyren utnytter folk og materiell og tar en slinge sydover fra Molde til en destinasjon syd i landet!

ENGM 911
28-01-2010, 18:04
Døgnflue......

slankebrusmannen
28-01-2010, 18:17
Døgnflue......

Kanskje. Hvis han greier å snappe opp alle de cirka 25000 passasjerene som årlig har brukt ruta, og kanskje legge på 10% fordi rutetidene blir betydelig bedre, og greier å ta 750 kroner i snitt for en enveisbillett, har han drøyt 20 millioner kroner i året å drive butikk for. Det er premissene. Utgiftssiden må nesten noen andre mene noe om.

Greia minner litt om Vildanden og det har vel ikke akkurat vært grei skuring på ferdig asfaltert vei, men det humper og går likevel, så det er litt tidlig å dømme det til døgnflue, men det er definitivt en fare for at det blir det likevel.

terje t
28-01-2010, 18:22
Var det ikke noe som het "Krone Kaffe" som brukte den logoen? Samma hva, bare de flyr!

Jens W
28-01-2010, 18:32
Jeg ønsker de selvfølgelig hjertelig velkommen hit, og krysser fingrene for at det går bra - variasjon liker vi jo!

MD11
28-01-2010, 18:56
Spennende og gratulerer til begge lufthavner :) Rutetidene er mye bedre enn de elendige tidene SAS opererte med. Når blir ruten aktuell for forretningsreisende i begge byer.

VC-10
28-01-2010, 19:11
Da blir det nok endelig mulig å få en ny flytype i loggboka :)

Jens W
28-01-2010, 19:15
Da blir det nok endelig mulig å få en ny flytype i loggboka :)
Nøyaktig min tanke også ;)

Hjemmesiden er "lansert" og priser lagt ut:


Economy: Kroner 899.-
Flex: Kroner 1500.-
Full Flex: Kroner 1900.-

G-COLE
28-01-2010, 19:46
Dette er spennende nyheter ja !
All respekt av denne mannen ! Alder ingen hindring nei ! -Dette er "stå-på" vilje uten sidestykke ! :)

Håper virkelig de lykkes med denne ruta ! :)

slankebrusmannen
28-01-2010, 20:06
Hjemmesiden er "lansert" og priser lagt ut:

Vil nok ikke oppfattes som helt fritidsvennlige priser, men dette er vel uansett en rute med svært begrenset fritidstrafikk.

AirbusTrond
28-01-2010, 20:45
Blir kanksje brukt litt av pasienter og pårørende som skal til Regionsykehuset i Trondheim ?

Farmer
28-01-2010, 21:26
Merkelig oppsett ..
Sun Air skal fly , SAS i Molde skal selge billetter pr telefon og epost ?
Virtuelt flyselskap på lik linje med Vildanden ?

matsbg
28-01-2010, 22:00
Da får vi satse på servering ombord!

Om de kjører vanlig Sun-Air stil så blir det vel gratis drikke i hvertfall. Normalt kjører de også en liten frokost-servering på morgenavganger!

Gunnar
28-01-2010, 22:19
Jeg ser at nettsiden har bilde av en BA/Sun Air Dornier. Skal de ikke få egne farger for Krohn Air?

Shadow
28-01-2010, 23:49
Merkelig oppsett ..
Sun Air skal fly , SAS i Molde skal selge billetter pr telefon og epost ?
Virtuelt flyselskap på lik linje med Vildanden ?

Og handles av SGS (iallfall på MOL)

Discus
29-01-2010, 00:23
Jeg ser at nettsiden har bilde av en BA/Sun Air Dornier. Skal de ikke få egne farger for Krohn Air?

Ja, jeg lurer på hva BA vil si om SunAir flyr med BA-farger på denne ruten. Uansett spennende at noen tør satse.

MD11
29-01-2010, 00:33
I følge artikkelen i Romsdals Budstikke blir det egne Krohn Air farger på flyet fra SUN AIR. Blir jo spennende og se om de tør utvide etterhvert. Det blir jo ikke penger av og la maskinen stå i MOL mange timer.

Gunnar
29-01-2010, 01:21
Det blir jo ikke penger av og la maskinen stå i MOL mange timer.
Rute til Bergen? :stir

Wishmaster
29-01-2010, 03:23
Ja, jeg lurer på hva BA vil si om SunAir flyr med BA-farger på denne ruten. Uansett spennende at noen tør satse.

Tenker at BA bare ha å akseptere dette. Det er jo egentlig god ekstrareklame for BA. Har Sunair (enda) noen egne fly i egne sunair farger?

For meg, er Sunair et BA Franchise Partner,
og at de flyr i BA's interesse og regi.

Men jeg tror at Krohn's logo bare er fiktivt for å bare ha et navn på et selskap der de wet/dryleaser selskap for å fly fast.
Så, og om de betaler godt nok til Sun Air ang logo og painting, så er det jo en annen ting igjen.
- det vil ikke forundre meg at de har en BA-sunair-dornier flygendes fra tid til annen. En og annen tid må jo flyet på større hangar-sjekker...

Blir spennende å se hva som skjer utover. Lykke til! :)

ENGM RAMP
29-01-2010, 14:16
Sun-Air har ingen fly lengre i egne farger. Alle har BA liveryet...

PerJen
29-01-2010, 23:08
Var det ikke et annet norsk selskap med Dornier 328 i egne farger men operert av Sun-Air for en stund siden? Eller husker jeg helt feil?


Noen som vet noe om hvilken maskin som kommer til å fly for Krohn Air og hvordan den vil se ut?

Forøvrig så har faktisk Sun Air noen maskiner som ikke er i BA farger.

Så vidt jeg kan se så har de 2stk D328 Jet som ikke er i BA farger. OY-NCO og OY-NCP. Men disse tror jeg i stor grad brukes som Charter/Biz fly på lik linje med deres Hawker 800XP.


Dersom jeg skal tippe så blir det vel OY-NCC som kommer til å fly for Krohn Air da den er relativt hvit allerede.

http://beta.airpics.com/photos/big/135730.jpg


Regner med de kommer til å fly som SUSxxxx?


Dersom det er snakk om å ha dette selskapet på lang sikt vil jeg tro at de har/jobber med et bedre sammarbeid med Sun Air.

Hadde vært morro om de får egne fly og egen ICAO/IATA og AOC etterhvert, og starter mer en bare Molde-Trondheim-Molde



Edit:

Er det SAS som tar seg av booking da? Står da et mobilnummer for booking og mailadresse booking(at)krohnair.no nå på sidene deres.
Mener det stod tlfnr og mail til SAS der i går?

LN-EIR
30-01-2010, 00:24
Blir ikke dette litt av det samme som Classic Norway Air drev med?

slankebrusmannen
30-01-2010, 01:22
Blir ikke dette litt av det samme som Classic Norway Air drev med?

Nei, de drev aldri med ruteflygning.

Skyhigh
30-01-2010, 01:44
Spennende og gratulerer til begge lufthavner :) Rutetidene er mye bedre enn de elendige tidene SAS opererte med. Når blir ruten aktuell for forretningsreisende i begge byer.

Hvordan mener du denne rute ikke var passende for forretningsreisende mens SAS fløy den ?

SAS hadde avgang i 09 tiden til trd og tilbake på ettermiddagen.
Fungerte greit nok slik jeg så det, og hvis noen krever at SAS skal fly 10 passasjerer kl 08 og tilbake kl 15 er den tiden slutt desverre.(og kanskje heldigvis)

Wishmaster
30-01-2010, 01:58
Uansett vil vel Sunair fly sine fly i BA's farger, det er jeg sikkker på.
Og ang. kontakt tlf virker det som om SGS foretar handling, all handling...

LN-AFG
30-01-2010, 04:03
Regner med det er Jetstream 31 som blir sendt oppover til MOL.

Scandinavian
30-01-2010, 04:22
Det står nå i hvert fall Dornier 328 i avisartikkelen.

Maltwhisky
30-01-2010, 10:23
Alt som bidrar til mangfold i flyparken på TRD ønskes hjertelig velkommen. Lykke til herr Krohn.

MD11
30-01-2010, 21:03
Hvordan mener du denne rute ikke var passende for forretningsreisende mens SAS fløy den ?

SAS hadde avgang i 09 tiden til trd og tilbake på ettermiddagen.
Fungerte greit nok slik jeg så det, og hvis noen krever at SAS skal fly 10 passasjerer kl 08 og tilbake kl 15 er den tiden slutt desverre.(og kanskje heldigvis)

Avgang kl 09 er altfor sent for forretningsfolket, retur fra TRD kl 1830 og for de som skulle reise TRD-MOL på morgenen går ikke flyet før kl 1030. Tidtabellen er ikke ideel hverken for de i MOL eller TRD.

Hvis man ser på Krohns tidtabell så er den mye bedre i begge retninger.

rampen
30-01-2010, 21:37
Sun Air har tydeligvis overskudd i materiell siden meste parten av flåten deres ligger til salgs/leie på hjemmesiden deres..

PerJen
30-01-2010, 22:16
De har vel gått over til å bruke D328Jet på en del av sine ruter. Eller?

Wf-pax
30-01-2010, 22:52
Sist jeg var på TRD kunne jeg telle 11 passasjerer og tre kolli bagasje som kom fra Molde.. Fra TRD var det 7 passasjerer og ett kolli bagasje.. Hvis dette er vanlig, så kan det ikke være særlig økonomisk for SAS :)

Jens W
01-02-2010, 05:30
Da har også adressa.no (http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1438820.ece) snappet opp saken.

Henshaw
01-02-2010, 12:43
Det samme har E24.
http://e24.no/naeringsliv/article3495168.ece

slankebrusmannen
01-02-2010, 16:37
Hvordan mener du denne rute ikke var passende for forretningsreisende mens SAS fløy den ?

Prøv å sammenligne 0720 (Krohn Air) med 0920 (som var SAS sin første avgang fra Molde til Trondheim) og se hvor mye du rekker før lunch i Trondheim. Da skjønner du at SAS sin avgang var relativt ubrukelig.

Fungerte greit nok slik jeg så det, og hvis noen krever at SAS skal fly 10 passasjerer kl 08 og tilbake kl 15 er den tiden slutt desverre.(og kanskje heldigvis)

Etter eget utsagn fløy de i snitt 20-25 passasjerer på denne ruta, ut klokka 0920 og tilbake utpå kvelden. Hadde de flydd klokka 8 kunne de nok fort plusset på dine 10, tenker jeg.

Jens W
03-02-2010, 08:32
Som antatt så blir det fløyet som EZ og ikke BA.


MOL 0720 TRD 0800 EZ328 12345-- D38
TRD 0820 MOL 0900 EZ329 12345-- D38
MOL 1620 TRD 1700 EZ338 12345-- D38
TRD 1720 MOL 1800 EZ339 12345-- D38

LN-REF
03-02-2010, 18:28
Hvilke maskin var det som fløy første turen i ettermiddag da?

MD11
03-02-2010, 20:20
Noen som vet hvordan belegget har vært første driftsdag?

BGO
03-02-2010, 22:53
Var det ikke et annet norsk selskap med Dornier 328 i egne farger men operert av Sun-Air for en stund siden? Eller husker jeg helt feil?


Kanskje du tenker på Air Stord? De hadde 2 stk. Dornier 328 i egne farger, men disse maskinene hadde ikke noe med Sun Air å gjøre. Derimot leiet Air Stord en Jetstream 31 fra Sun Air i ca 1 år, den maskinen hadde Sun Air farger.

PerJen
03-02-2010, 23:31
Og her har vi Krohn Air sin maskin:

http://www.molde-airport.com/test/krohnair/1024DSC_0568.jpg

matsbg
03-02-2010, 23:37
Var det ikke et annet norsk selskap med Dornier 328 i egne farger men operert av Sun-Air for en stund siden? Eller husker jeg helt feil?

Fra august i 08 til juni 09 så fløy Sun-Air OSL-SRP i samarbeid med StordFly (kommunen, lokalt næringsliv og noe slikt som gikk sammen). Men da oppererte de som BA i BA farger

rampen
03-02-2010, 23:46
Noen som vet hvordan belegget har vært første driftsdag?

19 pax på 1 tur. Ikke så galt det da:-)

gustavf
03-02-2010, 23:55
Og her har vi Krohn Air sin maskin:

http://www.molde-airport.com/test/krohnair/1024DSC_0568.jpg

Da kan vi kanskje gi dem som trodde at de skulle bruke BA-livery noe slikt som 80% rett.

ENGM RAMP
03-02-2010, 23:56
Noe sier meg at det BA flagget er på vei av maskinen så fort som bare f*** :)

TCAS
04-02-2010, 18:48
19 pax på 1 tur. Ikke så galt det da:-)

Nei, men på 1. tur var det kanskje en del pressefolk etc med?
Hvordan har det vært i dag som vel er den første ordinære driftsdagen? Er spent på hvor god økonomi det kan være å ha en slik maskin fly den ruta når den ikke har annen produksjon i tillegg.

Trety
05-02-2010, 00:38
Noen som vet om denne ruta er bookbar i Amadeus, eller hos reisebyråene (mer spesifikt Berg-Hansen)? Ser for meg en mulighet til å kombinere neste TRD-tur med en avstikker til MOL. :)

LN-AØR
05-02-2010, 01:28
Noen som vet om denne ruta er bookbar i Amadeus, eller hos reisebyråene (mer spesifikt Berg-Hansen)? Ser for meg en mulighet til å kombinere neste TRD-tur med en avstikker til MOL. :)
Ligger ikke inne i Amadeus. Billetter kan foreløbig ikke bestilles på nett, men du må ringe 991 26 140. Tror nok heller ikke den er bookbar gjennom noe reisebyrå.

Trety
05-02-2010, 02:14
Ligger ikke inne i Amadeus. Billetter kan foreløbig ikke bestilles på nett, men du må ringe 991 26 140. Tror nok heller ikke den er bookbar gjennom noe reisebyrå.

Litt klønete i grunn, reisebyråer vil jeg tro er en viktig salgskanal dersom man ønsker å tiltrekke seg forretningsreisende...:old

kokko55
05-02-2010, 10:18
Litt klønete i grunn, reisebyråer vil jeg tro er en viktig salgskanal dersom man ønsker å tiltrekke seg forretningsreisende...:old

vissnok på plass i løpet av måneden..

Trety
05-02-2010, 12:18
vissnok på plass i løpet av måneden..

Håper virkelig det, har nemlig TRD-tur allerede 1. mars...

kokko55
05-02-2010, 15:05
Håper virkelig det, har nemlig TRD-tur allerede 1. mars...

man dør skjelden av å ta en telefon.;)

Jens W
05-02-2010, 15:11
man dør skjelden av å ta en telefon.;)

Tipper grunnproblemet her er at han ikke kan om det skal gå via jobben (og dermed Berg-Hansen)

Trety
05-02-2010, 15:18
man dør skjelden av å ta en telefon.;)

Se Cedlind's kommentar... hadde jeg reist privat hadde saken stilt seg anderledes.

slankebrusmannen
05-02-2010, 16:34
Se Cedlind's kommentar... hadde jeg reist privat hadde saken stilt seg anderledes.

På den annen side bør reisebyrået være i stand til å ta en telefon dersom du ber dem om det.

TCAS
05-02-2010, 23:55
Hvem tar seg av det tekniske på denne maskinen? Må den hjem til Danmark ukentlig for en sjekk?

Boeing
06-02-2010, 00:34
Hvem tar seg av det tekniske på denne maskinen? Må den hjem til Danmark ukentlig for en sjekk?

Teknikere kommer til MOL for vedlikehold.

Oggi
06-02-2010, 10:28
Men jeg vet tilfeldigvis at man i Florø (i hvert fall tidligere) ønsket seg en rute til Møre og Romsdal. Men jeg sa heller ikke annet enn at jeg ville undersøkt om det fantes et marked.

http://www.sfj.no/sff/k2pub.nsf/viewAttachments/C1256B3B0048DA1DC12573540038C999/$FILE/07027563.PDF

TCAS
07-02-2010, 12:22
Nå sies det at Krohn faktisk kjøper en flymaskin av SunAir og at de jobber for å få eget AOC. Spenstig!

PerJen
10-02-2010, 17:17
Er det noen som vet hva slags bokstavkode de bruker? Prøvde å finne SUS338 på IPPC Narrow Route men ingen treff. Tipper de bruker en eller annen kode bak.

Boeing
10-02-2010, 18:59
Er det noen som vet hva slags bokstavkode de bruker? Prøvde å finne SUS338 på IPPC Narrow Route men ingen treff. Tipper de bruker en eller annen kode bak.

Koden er EZ, callsign "sunscan"

Gunnar90
10-02-2010, 19:16
Noen som vet når de kommer igang?

Jens W
10-02-2010, 19:24
Koden er EZ, callsign "sunscan"
EZ brukes nok kun mot passasjerer. I Avinor (og endel andre) sine systemer heter de nok SUS.
Noen som vet når de kommer igang?
Om det er Krohn du tenker på, så kommer de i gang om en uke siden :)
(De starta Onsdag forrige uke altså)

PerJen
11-02-2010, 08:46
Og det jeg tenker på er om de gjør som på OSL kaller seg SUSxxA. (SUS76C)

Boeing
11-02-2010, 16:53
EZ brukes nok kun mot passasjerer. I Avinor (og endel andre) sine systemer heter de nok SUS.

Om det er Krohn du tenker på, så kommer de i gang om en uke siden :)
(De starta Onsdag forrige uke altså)

Rutenr starter iallefall med EZ, og det er det som står på letis også.

Gunnar
11-02-2010, 21:28
Rutenr starter iallefall med EZ, og det er det som står på letis også.
IATA vs. ICAO... ^_^

LN-MOW
11-02-2010, 21:31
Rutenr starter iallefall med EZ, og det er det som står på letis også.

ATC bruker ICAO-koder - på LETIS og publikumsskjermer bruker man IATA-koder. EZ er IATA-koden, flightplan files på SUS, som er ICAO-koden.

Wiggo Hovde
12-02-2010, 00:17
ATC bruker ICAO-koder - på LETIS og publikumsskjermer bruker man IATA-koder. EZ er IATA-koden, flightplan files på SUS, som er ICAO-koden.

Men noen ganger brukes også ICAO på LETIS. Feks Air Europa som benytter AEA på charter. Sikkert for å skille fra rute som er UX. Gjelder også Spanair med JK vs JKK.

LN-AØR
12-02-2010, 11:24
Stilig bilde fra cockpit og final approach Molde med Sun Air: http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6773201

LN-REF
12-02-2010, 16:01
Flere bilder på Trondheimlufthavn.net (http://trondheimlufthavn.net/Reportasje6.html)

Oggi
12-02-2010, 16:07
Fløy City Star noen ganger til KSU-ABZ, og Dornieren er vel den mest behagelige turbopropen jeg har flydd...

HMWK
12-02-2010, 20:54
Hvordan er belegget?

Trety
15-02-2010, 17:27
Da har jeg booket TRD-MOL med Krohn Air 2/3. Beats me hva flightnr. egentlig er, men ganske klønete å måtte ringe Berg-Hansen for at de må booke manuelt.
Var også bare fleksible billetter igjen, men hva i svarte skal jeg med flexbillett når de flyr to ganger om dagen...? :rolleyes:

Wiggo Hovde
15-02-2010, 17:58
Flere bilder på Trondheimlufthavn.net (http://trondheimlufthavn.net/Reportasje6.html)

Forøvrig ligger det flere bilder i denne tråden som omhandler first flight: http://www.molde-airport.com/forum/showthread.php?tid=319

Fikk også godkjent et større bilde på Anet her: http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=&airlinesearch=&countrysearch=&specialsearch=&keywords=enml&sort_order=photo_id+desc&page_limit=15&daterange=&range=&thumbnails=&engine_version=6.0

Trety
15-02-2010, 18:22
Noen som aner hva flightnumrene på disse flightene er? Og hvem som har innsjekk/handling på dem på TRD?

Wiggo Hovde
15-02-2010, 18:31
Noen som aner hva flightnumrene på disse flightene er? Og hvem som har innsjekk/handling på dem på TRD?

Ang flightnr sjekk ut http://www.avinor.no/lufthavn/molde/direkteruter
Klikk på Trondheim.

Hvem som handler vet jeg ikke, men det skal ikke forundre meg stort om det er SGS der også.

FlightDeck
15-02-2010, 18:34
Noen som aner hva flightnumrene på disse flightene er? Og hvem som har innsjekk/handling på dem på TRD?

Det er SAS Ground Services som har handling begge steder, og flightnumre er som følger:

MOL-TRD kl. 07.20 - EZ 328
MOL-TRD kl. 16.20 - EZ 338

TRD-MOL kl. 08.20 - EZ 329
TRD-MOL kl. 17.20 - EZ 339

Skriv gjerne noen linjer på forumet etter at du har fløyet med Krohn!

Trety
15-02-2010, 18:55
Det er SAS Ground Services som har handling begge steder, og flightnumre er som følger:

MOL-TRD kl. 07.20 - EZ 328
MOL-TRD kl. 16.20 - EZ 338

TRD-MOL kl. 08.20 - EZ 329
TRD-MOL kl. 17.20 - EZ 339

Skriv gjerne noen linjer på forumet etter at du har fløyet med Krohn!

Takk for hjelpen, jeg skal nok få skrablet ned noen ord. Er det forresten noen andre på forumet som har prøvd dem ennå som har noen erfaringer?

salmon-air
15-02-2010, 19:00
WF skal jo overta "Vestlink". Mon tro om ikke WF kommer til å prøve å utkonkurer Krohn? Tror det er MAAAAANGE WF piloter som ønsker en mulig TRD base..

slankebrusmannen
15-02-2010, 19:07
WF skal jo overta "Vestlink". Mon tro om ikke WF kommer til å prøve å utkonkurer Krohn? Tror det er MAAAAANGE WF piloter som ønsker en mulig TRD base..

Hehe. Konkurranse mellom MOL og TRD vil jeg se på som ganske absurd i utgangspunktet.

Men jeg kan se hvordan det kan være praktisk for WF å ha en forbindelse mellom Trondheim og Bergen.

LCH
15-02-2010, 20:02
Jeg blir nesten litt overrasket om WF flyr på alle vestlandsbyene, KRS og TRD uten å starte opp MOL-TRD.

LN-REF
06-03-2010, 13:30
OY-NCG på Årø i går ettermiddag...
http://www.refvik.info/Scanair/OY-NCG.jpg
Foto: © Oddgeir Refvik

ENGM 911
12-03-2010, 11:23
Døgnflue......

Ehhh...tok jeg litt feil gutta??

ENGM RAMP
12-03-2010, 11:37
Ehhh...tok jeg litt feil gutta??


Ehhh, hva tenker du på nå da Mister?

ENGM 911
12-03-2010, 11:53
At jeg i min villfarelse kalte Krohn Air en døgnflue.

ENGM RAMP
12-03-2010, 12:05
Vel de holder nå på enda ;) så joda, du tok vel kanskje feil ;)

Wiggo Hovde
12-03-2010, 21:23
Døgnfluer (Ephemeroptera) er insekter som lever mesteparten av sitt liv i ferskvann som larver eller nymfer. Avhengig av art har de voksne individene en kroppslengde fra 3 til 35 millimeter og har to eller tre relativt lange haletråder. Som navnet indikerer har døgnfluer et relativt kort liv som voksent insekt. De fleste arter dør etter noen timer til noen dager. Døgnfluer kan ikke ta til seg føde eller fuktighet som voksne individer.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8gnfluer

Krohn Air er såvisst ikke en slik en. Her er det både evne til å ta til seg næring og mulighet for å gjøre det.

Lavpris 900 kroner, fullpris kr 1900,- og belegget har økt for hver uke. Visst nok tett på 60% kabinfaktor nå i løpet av en uke... og enda er ikke internettbooking på plass.

Trety
12-03-2010, 21:26
Jeg kan bekrefte at selv om Dornier 328 ikke er særlig stor, så har den større kroppslengde enn 35 mm :lol:

FlightDeck
06-04-2010, 12:03
Krohn Air sier seg fornøyd med oppstarten:

- Vi har all grunn til å si oss fornøyd med de to første månedene , forteller Krohn til boarding.no.

Hva blir neste trinn ?

- Det blir lokalt rekrutterte kabinmedarbeidere, forteller Krohn

(...)

KrohnAir har i oppstarten satset på forretningsmarkedet. Når selskapets internett-booking er ferdig utviklet vil det også bli lansert nye tilbud for ferie og fritidsreisende, samt for studenter.

http://boarding.no/art.asp?id=41040

rampen
10-09-2010, 20:29
Blir ikke dette litt av det samme som Classic Norway Air drev med?

Og siden Classic Norway er en saga blott, og flyet det eneste flyet de har er nå lagt ut for salg, så kanskje Krohn er interessert i dette og utvide ytterligere..hvem vet..

slankebrusmannen
10-09-2010, 20:50
Og siden Classic Norway er en saga blott, og flyet det eneste flyet de har er nå lagt ut for salg, så kanskje Krohn er interessert i dette og utvide ytterligere..hvem vet..

Fargeskjemaet stemmer i alle fall noenlunde. ;)

HMWK
03-01-2011, 23:13
Hvordan går det med Khron Air?

Trdfly
04-01-2011, 00:23
Krohn Air fly morgen og kveld som før, bare med Jetstreamen de gangene jeg har sett den. Mere vet ikke jeg iallefall :D

Trety
04-01-2011, 00:31
Er det slutt på å bruke Do328 for Krohn?

fjasebase
04-01-2011, 00:58
Er det slutt på å bruke Do328 for Krohn?

Så den flere ganger i mellomjula

Trdfly
04-01-2011, 09:07
Da er det bare jeg som har vært der på feil tid. ;)

fjasebase
04-01-2011, 12:39
Da er det bare jeg som har vært der på feil tid. ;)

Flyr vel med det som er mest hensiktsmessig tenker jeg ;) Fløy med Jetstream igår. Var sikkert høyere belegg i jula