Someone
27-01-2010, 18:43
Så var det tid for del 4 i min Julebordserie. Etter 1. A Swiss Experience (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58377), 2 It's on (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58436) og 3. DC-9 Safari gjennom Rustbeltet (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58453), var det klar for G&T-Expressen, ORD-SEA, som skulle ta meg og 3 andre juleborddeltakere det siste stykket til Seattle
Etter en kort spasertur fra hotellet møtte jeg Tommy foran United's eliteinnsjekk på O'Hare klokken 8. Han hadde opprinnelig bestilt (feil) tur med flyet før og fikk så byttet til samme fly som oss andre. En aldri så liten op-up til Economy Plus ble det også gjort. Riktignok et midtsete, men vi satset på at litt setetriksing ombord skulle gjøre at ihvertfall noen av oss fikk sete ved siden av hverandre.
Gjennom security og gikk rett til en av UA's nyoppussede lounger for litt lett frokost. Etter en stund ankom også Seth, Flyertalker fra New York, som også var med på julebordet og en stund etter det kom også LN-MOW inn fra Atlanta. Ble så å ta et par pils i loungen, før man begynte å gå mot gaten ca 30 minutter før avgangstiden 11:55
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020241.jpg
Avgang ca på rute med en av United sine 319, fortsatt i de gamle grå fargene. Tommy og jeg på 9D og E og Seth og LN-MOW noen rader lenger bak. Litt taksing også bar det opp og man satte kursen vestover. Bussen var vel også helt full såvidt jeg la merke til. Knyttnevetesten bestått med glans på Eco Plus
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020243.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020249.jpg
Sur fjott av en kaptein som ikke hadde på Channel 9 og når han også nesten var på 30.000 fot innen han skrudde av setebeltelyset så tok det tid før serveringen kunne starte.:mol
Begynte bli litt sulten så bestilte en kalkunsandwich itillegg til 2 G&T med det samme de var fremme med tralla
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020246.jpg
Ble så tom for "G" (hadde fortsatt "T" igjen) så ble bestille litt mer av det etter en stund, men allerede over Dakota så røk de tomme for gin. Da gikk man over på rom istedet, men et eller annet sted over Montana så gikk de tomme for det også. Men Tommy visste råd så da ble det å gå over på Whisky istedet, og like før landing så var de jammen tomme for det også...godt det ikke var flere av oss ombord:drink
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020250.jpg
Landet på SEA og da vi kom til bagasjebåndet stod allerede bagasjen min der....fastlåst:8: Den hadde tydeligvis blitt sendt med flyet før og i Tommy's navn, men etter å ha fått han til å komme og vise ID så fikk man løst de ut. På SEA satt allerede Dag Johnsen, Hickok og PC, så da ble det en runde eller to i baren der før det ble å ta toget inn til SEA.
Innsjekk på hotellet og etter en liten stund ble det å ta fergen over til Bainbridge med resten av gjengen for middag.
Dagen etter ble det først å besøke 737 linjene på Renton før man kjørte nordover til Everett og stoppet på en kinesisk restaurant for lunsj.
Her var tydeligvis ikke grammatikken helt på plass, for de serverte både Sweef and sour, wide rice og beff
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020252.jpg
Men det beste av alt: wide rice noodies, look fun, hva nå i alle dager det er
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020255.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020257.jpg
Så var det tid for en fantastisk tur hos Boeing, hvor både 787, 777 og 747-8 linjene ble tatt i nærmere øyesyn og man fikk både tatt og klappet på diverse fly.
På kvelden var det ut å spise før endel av oss dro videre til Von's, men det var Hickok og undertegnede som best representerte Scanair ved å bli til det stengte og vi ble kastet ut:colgate:
Etter en kort spasertur fra hotellet møtte jeg Tommy foran United's eliteinnsjekk på O'Hare klokken 8. Han hadde opprinnelig bestilt (feil) tur med flyet før og fikk så byttet til samme fly som oss andre. En aldri så liten op-up til Economy Plus ble det også gjort. Riktignok et midtsete, men vi satset på at litt setetriksing ombord skulle gjøre at ihvertfall noen av oss fikk sete ved siden av hverandre.
Gjennom security og gikk rett til en av UA's nyoppussede lounger for litt lett frokost. Etter en stund ankom også Seth, Flyertalker fra New York, som også var med på julebordet og en stund etter det kom også LN-MOW inn fra Atlanta. Ble så å ta et par pils i loungen, før man begynte å gå mot gaten ca 30 minutter før avgangstiden 11:55
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020241.jpg
Avgang ca på rute med en av United sine 319, fortsatt i de gamle grå fargene. Tommy og jeg på 9D og E og Seth og LN-MOW noen rader lenger bak. Litt taksing også bar det opp og man satte kursen vestover. Bussen var vel også helt full såvidt jeg la merke til. Knyttnevetesten bestått med glans på Eco Plus
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020243.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020249.jpg
Sur fjott av en kaptein som ikke hadde på Channel 9 og når han også nesten var på 30.000 fot innen han skrudde av setebeltelyset så tok det tid før serveringen kunne starte.:mol
Begynte bli litt sulten så bestilte en kalkunsandwich itillegg til 2 G&T med det samme de var fremme med tralla
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020246.jpg
Ble så tom for "G" (hadde fortsatt "T" igjen) så ble bestille litt mer av det etter en stund, men allerede over Dakota så røk de tomme for gin. Da gikk man over på rom istedet, men et eller annet sted over Montana så gikk de tomme for det også. Men Tommy visste råd så da ble det å gå over på Whisky istedet, og like før landing så var de jammen tomme for det også...godt det ikke var flere av oss ombord:drink
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020250.jpg
Landet på SEA og da vi kom til bagasjebåndet stod allerede bagasjen min der....fastlåst:8: Den hadde tydeligvis blitt sendt med flyet før og i Tommy's navn, men etter å ha fått han til å komme og vise ID så fikk man løst de ut. På SEA satt allerede Dag Johnsen, Hickok og PC, så da ble det en runde eller to i baren der før det ble å ta toget inn til SEA.
Innsjekk på hotellet og etter en liten stund ble det å ta fergen over til Bainbridge med resten av gjengen for middag.
Dagen etter ble det først å besøke 737 linjene på Renton før man kjørte nordover til Everett og stoppet på en kinesisk restaurant for lunsj.
Her var tydeligvis ikke grammatikken helt på plass, for de serverte både Sweef and sour, wide rice og beff
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020252.jpg
Men det beste av alt: wide rice noodies, look fun, hva nå i alle dager det er
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020255.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020257.jpg
Så var det tid for en fantastisk tur hos Boeing, hvor både 787, 777 og 747-8 linjene ble tatt i nærmere øyesyn og man fikk både tatt og klappet på diverse fly.
På kvelden var det ut å spise før endel av oss dro videre til Von's, men det var Hickok og undertegnede som best representerte Scanair ved å bli til det stengte og vi ble kastet ut:colgate: