Kingstone
27-01-2010, 16:27
Her er den, Kingstone's første trip report! Og ikke bare det, men Kingstone's aller første tur til US and A. That's right!
Bookingen var:
21 januar
BA761 OSL-LHR A320 M-Class
BA049 LHR-SEA B777-200 M-Class
25 januar
BA048 SEA-LHR B777-200 M-Class
BA766 LHR-OSL A320 M-class
Det ble ingen nye flytyper på meg denne gang da jeg skulle være sta å fly BA. Men det viste seg at jeg ikke kom til å angre dette valget.
Jeg sjekket inn på BA.com 24 timer før avgang og valgte setene 7F på BA761 og 27K på BA49. Så ble jeg senere på dagen ringt opp av BA station manager på OSL, han hadde da oppgradert meg til C-class på 761. Helt greit sa jeg, og takket for det! Det lønner seg å jobbe for BA ;)
BA761 A320 med reg G-EUUT stod klar på gate 53. Vi pusha 07:40, taxet til deicing og tok så av på 01L.
Frokosten ombord så heller suspekt ut, en liten pølse som så litt stakkarslig ut, eggerøre og noe andre skumle greier. Men smakte faktisk ganske mye bedre enn det så ut.
På LHR 15 minutter før rute hadde jeg mer enn nok tid på T5, nærmere 5 timer... Den tiden ble brukt til å se film på laptopen, drikke kaffe og kjede seg........
Var på gaten en times tid før avgang og ble sittende å se på den store trafikken på en av banene på LHR. Da det kom en BA ansatt i gaten tenkte jeg skulle høre om de trengte noen oppgraderinger siden det var overbooket med 10 i M-class. Da sa han bare «No, absolutely not!», tydelig irritert over at jeg spurte. Så da lot jeg han bare være og håpet heller på å møte på TRM'en (Turnround manager).
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/DSC_0007.jpg
G-VIIJ står klar på gaten
Så fikk jeg øye på to karer som måtte være Scanair, så jeg spurte.. Og jaggu var det ikke Martin og LN-FHU. (Merk at jeg kun kjente Learjet før denne turen). De fortalte at de hadde blitt oppgradert til WT+. Jeg ble selvsagt glad på dems vegne, men litt irritert for å få et så bittert svar av gate fyren uten at han en gang gadd å sjekke. Vel, jeg skulle klare meg fint jeg og boardingen startet. Martin og LN-FHU gikk først inn, så var det min tur og jaggu så peip det i maskinen. Jeg fikk da beskjed om å ta kontakt med TRM litt lenger nede i broen. Han viste meg en email kapteien hadde fått av en norsk BA B777 styrmann som jeg kjenner godt. Så tok han mitt boardingkort og skrev sete 4K på det. Og ja, det er First! In your face grinete gate agent! Meget takknemlig og fornøyd trasket jeg ombord og fant dette:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0014.jpg
Beklager dato stemplet, glemte å ta det bort.
Etter å ha blitt servert champagne og slått av en prat med Cabin Service Director, som hadde fått en email av en norsk BA pursher om at jeg skulle reise, hadde jeg funnet meg godt til rette.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0021.jpg
Noen som nevnte knyttnevetest?
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0016.jpg
First hadde kun 5 gjester på denne flighten og jeg kunne telle 14 seter. Litt eldre kabin på denne trippel grisen fra 1997. Men jeg overlevde helt greit!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0036.jpg
Så var det klart for mat og drikke. Masse mat! Og enda mer drikke! :colgate:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0037.jpg
Første forrett bestod av and og en god potetsalat.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0038.jpg
Så en meget god creme broccoli soup.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0044.jpg
Avslutten forretten med an salat.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0047.jpg
Hovedretten var BA classics, Chicken, ham and vegetables.Meget godt!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0048.jpg
Og da var jeg alt for mett til å i det hele tatt tenke tanken desert. Så ble kaffe og Baileys.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0059.jpg
To fornøyde karer bak i WT+. Skulle sett uttrykket de hadde når jeg kom labbende forfra med tøflene jeg fikk :lol:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0066.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0067.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0085.jpg
Så litt snacks og kaffe før landing. Ikke feil!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0096.jpg
Noen som kjenner seg igjen?
Vi landet 25-30 minutter før rute og møtet med USA var som forventet. Helt topp!
Takk for en fantastisk tur folkens! Veldig hyggelig å møte alle. Og blir helt sikkert med igjen på flere turer.
Thorbjørn
Bookingen var:
21 januar
BA761 OSL-LHR A320 M-Class
BA049 LHR-SEA B777-200 M-Class
25 januar
BA048 SEA-LHR B777-200 M-Class
BA766 LHR-OSL A320 M-class
Det ble ingen nye flytyper på meg denne gang da jeg skulle være sta å fly BA. Men det viste seg at jeg ikke kom til å angre dette valget.
Jeg sjekket inn på BA.com 24 timer før avgang og valgte setene 7F på BA761 og 27K på BA49. Så ble jeg senere på dagen ringt opp av BA station manager på OSL, han hadde da oppgradert meg til C-class på 761. Helt greit sa jeg, og takket for det! Det lønner seg å jobbe for BA ;)
BA761 A320 med reg G-EUUT stod klar på gate 53. Vi pusha 07:40, taxet til deicing og tok så av på 01L.
Frokosten ombord så heller suspekt ut, en liten pølse som så litt stakkarslig ut, eggerøre og noe andre skumle greier. Men smakte faktisk ganske mye bedre enn det så ut.
På LHR 15 minutter før rute hadde jeg mer enn nok tid på T5, nærmere 5 timer... Den tiden ble brukt til å se film på laptopen, drikke kaffe og kjede seg........
Var på gaten en times tid før avgang og ble sittende å se på den store trafikken på en av banene på LHR. Da det kom en BA ansatt i gaten tenkte jeg skulle høre om de trengte noen oppgraderinger siden det var overbooket med 10 i M-class. Da sa han bare «No, absolutely not!», tydelig irritert over at jeg spurte. Så da lot jeg han bare være og håpet heller på å møte på TRM'en (Turnround manager).
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/DSC_0007.jpg
G-VIIJ står klar på gaten
Så fikk jeg øye på to karer som måtte være Scanair, så jeg spurte.. Og jaggu var det ikke Martin og LN-FHU. (Merk at jeg kun kjente Learjet før denne turen). De fortalte at de hadde blitt oppgradert til WT+. Jeg ble selvsagt glad på dems vegne, men litt irritert for å få et så bittert svar av gate fyren uten at han en gang gadd å sjekke. Vel, jeg skulle klare meg fint jeg og boardingen startet. Martin og LN-FHU gikk først inn, så var det min tur og jaggu så peip det i maskinen. Jeg fikk da beskjed om å ta kontakt med TRM litt lenger nede i broen. Han viste meg en email kapteien hadde fått av en norsk BA B777 styrmann som jeg kjenner godt. Så tok han mitt boardingkort og skrev sete 4K på det. Og ja, det er First! In your face grinete gate agent! Meget takknemlig og fornøyd trasket jeg ombord og fant dette:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0014.jpg
Beklager dato stemplet, glemte å ta det bort.
Etter å ha blitt servert champagne og slått av en prat med Cabin Service Director, som hadde fått en email av en norsk BA pursher om at jeg skulle reise, hadde jeg funnet meg godt til rette.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0021.jpg
Noen som nevnte knyttnevetest?
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0016.jpg
First hadde kun 5 gjester på denne flighten og jeg kunne telle 14 seter. Litt eldre kabin på denne trippel grisen fra 1997. Men jeg overlevde helt greit!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0036.jpg
Så var det klart for mat og drikke. Masse mat! Og enda mer drikke! :colgate:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0037.jpg
Første forrett bestod av and og en god potetsalat.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0038.jpg
Så en meget god creme broccoli soup.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0044.jpg
Avslutten forretten med an salat.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0047.jpg
Hovedretten var BA classics, Chicken, ham and vegetables.Meget godt!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0048.jpg
Og da var jeg alt for mett til å i det hele tatt tenke tanken desert. Så ble kaffe og Baileys.
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0059.jpg
To fornøyde karer bak i WT+. Skulle sett uttrykket de hadde når jeg kom labbende forfra med tøflene jeg fikk :lol:
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0066.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0067.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0085.jpg
Så litt snacks og kaffe før landing. Ikke feil!
http://i411.photobucket.com/albums/pp196/BAredcap/SEA/IMG_0096.jpg
Noen som kjenner seg igjen?
Vi landet 25-30 minutter før rute og møtet med USA var som forventet. Helt topp!
Takk for en fantastisk tur folkens! Veldig hyggelig å møte alle. Og blir helt sikkert med igjen på flere turer.
Thorbjørn