JonF
25-01-2010, 14:34
En god kollega av meg fra Sri Lanka har bestilt flybillett hjem til seg og sin familie i sommer. Billetten er bestilt via et reisebyrå på nett, og i den forbindelse kan det virke som det har skjedd en liten glipp. Fornavn er blitt til etternavn, og etternavn er blitt til fornavn. I følge min kollega kan dette by på problemer i Sri Lanka, så han har vært i kontakt med sitt reisebyrå, som kunne fortelle at det ikke var mulig med navneendring (er det navneendring når man kun "flytter" på etternavn og fornavn?). Han fikk beskjed om å avbestille billetten, betale et gebyr på oppunder 1000 kr, og så booke på nytt, da med en høyere pris enn det han booket med.
Spørsmålet er: Hva kan han gjøre i dette tilfellet? Er det ikke mulig å forandre det lille som må forandres på navn (bytte plass på fornavn og etternavn), eller på en annen side: Hvis navnet stemmer, som det gjør, men kun har byttet plass, vil dette skape problemer ? Han sier selv så, men jeg spør alikevel.
For orden skyld. Han flyr BA til LHR og deretter Sri Lankan til Colombo.
Takker for all hjelp :)
Spørsmålet er: Hva kan han gjøre i dette tilfellet? Er det ikke mulig å forandre det lille som må forandres på navn (bytte plass på fornavn og etternavn), eller på en annen side: Hvis navnet stemmer, som det gjør, men kun har byttet plass, vil dette skape problemer ? Han sier selv så, men jeg spør alikevel.
For orden skyld. Han flyr BA til LHR og deretter Sri Lankan til Colombo.
Takker for all hjelp :)