Martin
25-01-2010, 11:40
Vi lar de to siste delene få en samlet tråd. Tittel nummer en er egentlig en tekstkinje hentet fra sangen jeg brukte i forrige del, mens nummer to er en parodi på Queen's "Another Bites The Dust" av Weird Al Yankovich.
Søndag morgen våknet jeg igjen forholdsvis tidlig, selv om det ikke var like nødvendig. Learjet, som var rommaten min, skulle dra klokken 9, så jeg lot han få førstepri på badet, og holdt sengen til han hadde dratt. Deretter var det opp og slåi hjel de tre timene fram til utsjekk med litt nettsurfing og TR-skriving av det som hadde skjedd fram til da. Ble så en dusj, og når man hadde fåått tørket seg, kledd på seg og pakket ferdig, var klokken 5 på 12, og det var på tide å komme seg ned, og sjekke ut. Det var LN-FHU, PC, Someone og jeg, sonm skulle reise fra IAH samtidig, og bortsett fra Speedy, Mountaindew og Vidar som skulle bli en dag til, var det kun vi som var igjen. Oppmøte i resepsjonen var avtalt til klokken 13, så etter å ha sjekket ut, ble det å sette seg i resepsjonen og vente. (Ja, man kunne sikkert spurt om en sen utsjekk - Someone og LN-FHU fikk det - men det var like greit å sitte der nede som oppe på rommet, fant jeg ut). Forhørte meg samtidig om muligheter for flyplasstransport, og den hyggelige frøkna i resepsjonen fikk bestilt transport til oss, til klokken 13. Resten av gjengen dukket opp etterhvert, og ca.et kvarter før tiden, kunne også resepsjonsfrøkna informere om at bilen stod klar utenfor. Ut tuslet man, og fant en neger i dress som tok oss med til en minivan, og påstod han skulle ha ca. 55 USD for å kjøre oss til flyplassen.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0495.jpg
Utsikt underveis.
Vel fremme ved George Bush Intercontinental Airport, ble man sluppet av ved British Airways-skiltet, og sjåføren fikk penger. Ble ca. tre dollar mer enn han hadde anslått, men det er godkjent. Med tips ble det mye mer uansett.
Vel inne fant man BA-skranken, mens Someone fant veien til LH sin skranke. Jeg og LN-FHU lurte på om vi skulle kjøpe oss opp til WT+, og fant derfor først den skranken som var merket "Ticketing". Etter å ha ventet på et følge som skulle betale for ca. tre ganger bagasjekvoten sin - og de fløy i Club :drunk:. Da de var ferdige, fikk vi stifte bekjentskap med BA mest ærlige ansatt. Prisen for en buy-up var 250 USD, ca. like mye som 1525-kroners-prisen som tilbys på OSL, og en pris som i utgangspunktet var grei. hun mente dog, at når de hadde over 110 ledige seter bak i flyet, og når man ikke kunne løfte på armlene i WT+, så var det ikke verdt det. I tillegg fikk man visst kun poeng for den klassen man opprinnelig hadde booket, så da var avgjørelsen grei - vi holdt oss i WT. Vi endte opp med en tre-seter der midtsetet var ledig, og bortsett fra at jeg gjerne skulle hatt litt mer benplass, så var det egentlig like greit.
Damen tok samtidig og sjekket oss inn, så da var vi ferdige med det. Merk at samtidig hadde PC (som fra før var booket i WT+) stått i den vanlige innsjekkingskøen, og var ennå ikke ferdig da vi var ferdige - og vi syntes vi hadde ventet lenge. Someone hadde også i mellomtiden kommet tilbake, og observert at BA sin innsjekkingskø gikk treeegt.
anyway, gjennom security, og man fant gaten, der vi så G-CIVO komme taxende.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0497.jpg
klar for min første 747-tur :D
Fant så en liten bar hvor detble drukket litt. Jeg følte så for å besøke loungen, mest for å kunne krysse den av når jeg først var der. LN-FHU og PC sloss om å få bli med meg inn, og PC vant. ;). Liten lounge, og maten begrenset seg til noen sandwicher og noen wraps. Etter et par sånne og en cola, var klokken nesten 15:45, og det var da det stod på boardingpasset at gaten skulle stenge. Det stemte selvsagt ikke, men anyway, siden lounge ikke var noe å rope hurra for...
Det ble så etterhvert boarding. Det var en Fast-Track der, men den sa ikke noe om sølv-eller gullkunder. Siden den køen var omtrent like lang som den vanlige, safet jeg med den vanlige. Var uansett kjapt ombord, og jeg og Frode fant tre-seteren som het 35ABC, hvor B-setet forble tomt. Jeg er svak for at crewet tiltaler meg ved navn, og en "Oh, hello mr. Foss, welcome back" gjorde ikke at jeg fikk noe dårligere inntrykk av BA :D.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0498.jpg
Ikke så god plass til knyttneven.
Det ble etterhvert pushback på rute, og etter å ha taxet gjennom ca.halve Texas, dro vi avgårde.
Vel oppe, kom serveringen i gang. Først en runde med drinker, og det ble GT. Deretter middag, og valgene var kalkun eller pasta. Ble kalkun på både meg og Frode,med rødvin til.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0500.jpg
Kalkun. BA er flinke på å servere mat som smaker bedre enn den ser ut ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0501.jpg
Rødvin
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0502.jpg
Stemningsbilde. Satt i fremste delen av WT, som kun har fire rader. Helt greit.
Kikket littpå noen filmer og serier.Jeg må innrømme jeg flirte godt av en replikk i en Simpsons-episode jeg så. En tidligere klassekamerat av Homer ble innlemmet i Springfields "Wall of Fame", og han var bl.a. en "Frequent Flyer Silver Status Card holder" :D.
Fant også ut at "Home Alone" er en dårlig film. For det første: Man drar hjemmefra 45 minutter før en internasjonal flight fra O'Hare? Dette er på morgenen, flighten går til Paris. De drar altsåpå morgenen, underveis i flighten er det mørkt ute, før det igjen er lyst når de lander i Paris. i tillegg tar de av med en DC-10, og lander i en 757. Moren returnerer så til USA da hun oppdager at gutten er igjen hjemme, og tar av i en *grøss* MD-80, før hun lander i en DC10. Drittfilm (^_^)
Etter noen timer til, hvor jeg sov kanskje en eller to av dem, kom det frokost:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0504.jpg
Den gav forresten betydnignen av "orqange juice on ice" en ny betydning. juicen var nemlig helt frossen. En stor klump med appelsin-saftis! Fikk smeltet litt over te-koppen, men fikk drukket langtnær alt.
Landet til slutt på LHR, og fikk kommet oss av. En lite togtur fra T5B over til T5A, og derfra gikk det greit. Med tilgang til Fast-Track var jeg kjapt i gjennom. Ventet så på de to andre, som dukket opp etterhvert, og vi fant vegen mot Galleries Club South. taktikken her, var å spørre pent om det ikke var mulig å ta med to gjester, men dessverre, siden det var en travel mandags morgen, gjorde de ingen unntak. Fair enough, damen gjorde kun jobben sin, og svarte på en hyggelig måte, som på ingen måte gav meg dårlig samvittighet for å ha spurt. PC hadde allerede i IAH sagt at han godt kunne bli igjen, siden han hadde vært der flere ganger før, så jeg og Frode tok turen inn, og sitter egentlig nå kun og slapper av før neste flight som går om ca. et par timer.
Søndag morgen våknet jeg igjen forholdsvis tidlig, selv om det ikke var like nødvendig. Learjet, som var rommaten min, skulle dra klokken 9, så jeg lot han få førstepri på badet, og holdt sengen til han hadde dratt. Deretter var det opp og slåi hjel de tre timene fram til utsjekk med litt nettsurfing og TR-skriving av det som hadde skjedd fram til da. Ble så en dusj, og når man hadde fåått tørket seg, kledd på seg og pakket ferdig, var klokken 5 på 12, og det var på tide å komme seg ned, og sjekke ut. Det var LN-FHU, PC, Someone og jeg, sonm skulle reise fra IAH samtidig, og bortsett fra Speedy, Mountaindew og Vidar som skulle bli en dag til, var det kun vi som var igjen. Oppmøte i resepsjonen var avtalt til klokken 13, så etter å ha sjekket ut, ble det å sette seg i resepsjonen og vente. (Ja, man kunne sikkert spurt om en sen utsjekk - Someone og LN-FHU fikk det - men det var like greit å sitte der nede som oppe på rommet, fant jeg ut). Forhørte meg samtidig om muligheter for flyplasstransport, og den hyggelige frøkna i resepsjonen fikk bestilt transport til oss, til klokken 13. Resten av gjengen dukket opp etterhvert, og ca.et kvarter før tiden, kunne også resepsjonsfrøkna informere om at bilen stod klar utenfor. Ut tuslet man, og fant en neger i dress som tok oss med til en minivan, og påstod han skulle ha ca. 55 USD for å kjøre oss til flyplassen.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0495.jpg
Utsikt underveis.
Vel fremme ved George Bush Intercontinental Airport, ble man sluppet av ved British Airways-skiltet, og sjåføren fikk penger. Ble ca. tre dollar mer enn han hadde anslått, men det er godkjent. Med tips ble det mye mer uansett.
Vel inne fant man BA-skranken, mens Someone fant veien til LH sin skranke. Jeg og LN-FHU lurte på om vi skulle kjøpe oss opp til WT+, og fant derfor først den skranken som var merket "Ticketing". Etter å ha ventet på et følge som skulle betale for ca. tre ganger bagasjekvoten sin - og de fløy i Club :drunk:. Da de var ferdige, fikk vi stifte bekjentskap med BA mest ærlige ansatt. Prisen for en buy-up var 250 USD, ca. like mye som 1525-kroners-prisen som tilbys på OSL, og en pris som i utgangspunktet var grei. hun mente dog, at når de hadde over 110 ledige seter bak i flyet, og når man ikke kunne løfte på armlene i WT+, så var det ikke verdt det. I tillegg fikk man visst kun poeng for den klassen man opprinnelig hadde booket, så da var avgjørelsen grei - vi holdt oss i WT. Vi endte opp med en tre-seter der midtsetet var ledig, og bortsett fra at jeg gjerne skulle hatt litt mer benplass, så var det egentlig like greit.
Damen tok samtidig og sjekket oss inn, så da var vi ferdige med det. Merk at samtidig hadde PC (som fra før var booket i WT+) stått i den vanlige innsjekkingskøen, og var ennå ikke ferdig da vi var ferdige - og vi syntes vi hadde ventet lenge. Someone hadde også i mellomtiden kommet tilbake, og observert at BA sin innsjekkingskø gikk treeegt.
anyway, gjennom security, og man fant gaten, der vi så G-CIVO komme taxende.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0497.jpg
klar for min første 747-tur :D
Fant så en liten bar hvor detble drukket litt. Jeg følte så for å besøke loungen, mest for å kunne krysse den av når jeg først var der. LN-FHU og PC sloss om å få bli med meg inn, og PC vant. ;). Liten lounge, og maten begrenset seg til noen sandwicher og noen wraps. Etter et par sånne og en cola, var klokken nesten 15:45, og det var da det stod på boardingpasset at gaten skulle stenge. Det stemte selvsagt ikke, men anyway, siden lounge ikke var noe å rope hurra for...
Det ble så etterhvert boarding. Det var en Fast-Track der, men den sa ikke noe om sølv-eller gullkunder. Siden den køen var omtrent like lang som den vanlige, safet jeg med den vanlige. Var uansett kjapt ombord, og jeg og Frode fant tre-seteren som het 35ABC, hvor B-setet forble tomt. Jeg er svak for at crewet tiltaler meg ved navn, og en "Oh, hello mr. Foss, welcome back" gjorde ikke at jeg fikk noe dårligere inntrykk av BA :D.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0498.jpg
Ikke så god plass til knyttneven.
Det ble etterhvert pushback på rute, og etter å ha taxet gjennom ca.halve Texas, dro vi avgårde.
Vel oppe, kom serveringen i gang. Først en runde med drinker, og det ble GT. Deretter middag, og valgene var kalkun eller pasta. Ble kalkun på både meg og Frode,med rødvin til.
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0500.jpg
Kalkun. BA er flinke på å servere mat som smaker bedre enn den ser ut ;)
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0501.jpg
Rødvin
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0502.jpg
Stemningsbilde. Satt i fremste delen av WT, som kun har fire rader. Helt greit.
Kikket littpå noen filmer og serier.Jeg må innrømme jeg flirte godt av en replikk i en Simpsons-episode jeg så. En tidligere klassekamerat av Homer ble innlemmet i Springfields "Wall of Fame", og han var bl.a. en "Frequent Flyer Silver Status Card holder" :D.
Fant også ut at "Home Alone" er en dårlig film. For det første: Man drar hjemmefra 45 minutter før en internasjonal flight fra O'Hare? Dette er på morgenen, flighten går til Paris. De drar altsåpå morgenen, underveis i flighten er det mørkt ute, før det igjen er lyst når de lander i Paris. i tillegg tar de av med en DC-10, og lander i en 757. Moren returnerer så til USA da hun oppdager at gutten er igjen hjemme, og tar av i en *grøss* MD-80, før hun lander i en DC10. Drittfilm (^_^)
Etter noen timer til, hvor jeg sov kanskje en eller to av dem, kom det frokost:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Scanair%20Julebord%202010/IMG_0504.jpg
Den gav forresten betydnignen av "orqange juice on ice" en ny betydning. juicen var nemlig helt frossen. En stor klump med appelsin-saftis! Fikk smeltet litt over te-koppen, men fikk drukket langtnær alt.
Landet til slutt på LHR, og fikk kommet oss av. En lite togtur fra T5B over til T5A, og derfra gikk det greit. Med tilgang til Fast-Track var jeg kjapt i gjennom. Ventet så på de to andre, som dukket opp etterhvert, og vi fant vegen mot Galleries Club South. taktikken her, var å spørre pent om det ikke var mulig å ta med to gjester, men dessverre, siden det var en travel mandags morgen, gjorde de ingen unntak. Fair enough, damen gjorde kun jobben sin, og svarte på en hyggelig måte, som på ingen måte gav meg dårlig samvittighet for å ha spurt. PC hadde allerede i IAH sagt at han godt kunne bli igjen, siden han hadde vært der flere ganger før, så jeg og Frode tok turen inn, og sitter egentlig nå kun og slapper av før neste flight som går om ca. et par timer.