PDA

View Full Version : Colorado fra ABQ

SQ 777
23-01-2010, 18:48
Når vi kommer til "Scanairhub ABQ" i september har vi tenkt å kjøre nordover mot Colorado i nesten en uke før tilbake til ABQ.

Det området er jeg litt blank på. Har vært i Denver for mange år siden, mesteparten glemt..

Men hvor langt bør en kjøre , ev. hva bør en se.. Colorado Springs er jo før Denver .

Ideer takk ^_^

Discus
23-01-2010, 18:59
Spørs hva du liker byer eller natur. Kjørte selv COS - Montorse - Durango - Flagstaff - nordover via Monumet Valley til I-70 og øst til DEN for et par år siden. Hadde 4WD og tok avstikkere både "hit og dit". Mye fantastsk natur og en del artige gamle game gullgraverbyer, drøssevis med fjelloverganger opp mot 3500m.

Fant et hefte med "Colorado...guide to the Scinic and Historic Byways" på flyplassen i COS, den kan gi deg noen tips. Finnes også her: http://www.colorado.com/ScenicAndHistoricalByways.aspx

Ta eks. veien gjennom fjellene på tur opp til DEN og så ned til ABQ på flatlandet via COS.

JoeW
23-01-2010, 19:12
Begynner å bli en stund siden, men har mange turer(både med bil og småfly!) mellom Northeastern Az/NM til Colorado(Steamboat). Den mest effektive ruten er det ikke, men Durango kan være verdt et stopp - og jeg mener det da er noen spennende fjellpass på veien som er verdt å få med seg så lenge man har en halvkraftig bil som takler stigningene.

SQ 777
23-01-2010, 19:13
Tusen Takk, hørtes fint ut, men Arizona og Flagstaff var vi for for vel et år siden.

Men tenkte på Monument Valley og alt øst for det og nordover.. Drar nå fram mitt store kart og vil se på den ruten du nevner. Liker både landskap og byer..

Som du nevner nevner tenker jeg på to ruter...

SQ 777
23-01-2010, 19:15
Bil ? ^_^ Vel er ikke fortrolig med 4WD , men liker en solid sedan som Town Car eller Cadillac DTS..