PDA

View Full Version : Frecce Tricolori kommer til Bergen


Scandinavian
19-05-2005, 18:22
I følge denne BT artikkelen er det Italienske display teamet Frecce Tricolori klare for Bergen Airshow. Da steg vel must faktoren et par hakk. :D

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article368716

Speedbird
19-05-2005, 19:30
Og jeg har hørt rykter om enda flere spennede ting...! :smokin
Tror dette blir meget bra !

Scandinavian
19-05-2005, 21:41
Har vel ikke lyst å dele disse ryktene? ;)

Speedbird
19-05-2005, 23:55
Ikke helt foreløpig - venter til det er 95% sikkert - nå er det bare 50% sikkert.
Men jeg skal gi ett ord når det er litt nærmere målet. :)

Falcon
20-05-2005, 00:15
Det ser absolutt ut som om stevnet på Flesland blir årets höjdare. Langt mer i min smak enn stevnet på Torp, må jeg innrømme.

THS
20-05-2005, 00:55
Da har jeg bestillt billett EVE-OSL-FDE-BGO-OSL-EVE. Første gang på Flesland, første gang på Bringeland og første gang med Norwegian.

Da gjenstår det bare å kjøpe paraply...

Scandinavian
20-05-2005, 01:01
hehe, er nok av paraply automater rundt om i byn. :up:

xbrave
20-05-2005, 01:32
Dette vil bli noe STORT .. hvis ceiling ikke ligger i tårnhøyde på ENBR.. vel uansett

G-COLE
20-05-2005, 04:44
Her er ivertfall det foreløpige programmet......


http://www.bergenairshow.no/program02.html

LN-SSL
20-05-2005, 20:24
Har opplevd Frecce Tricolor, Red Arrows, Patrouille de France, Thunderbirds, Russian Knights (i Norge!) samt Blue Angels. Kommer italienerene, får publikum oppleve noe de sent glemmer. Men..., er det ingen som tenker på å benytte seg av det teamet som holder hus nærmest oss da, som har et utmerket renomme ute i verden..., nemlig det svenske Team60.:) Har de noengang opptrådt i Norge? Og om så var; finnes det noen der ute med bilder av den evt. happeningen?

Falcon
20-05-2005, 23:09
Originally posted by LN-SSL
(...) Men..., er det ingen som tenker på å benytte seg av det teamet som holder hus nærmest oss da, som har et utmerket renomme ute i verden..., nemlig det svenske Team60.:) Har de noengang opptrådt i Norge? Og om så var; finnes det noen der ute med bilder av den evt. happeningen?


Nei, de har faktisk ikke vært i Norge (!). Årsaken til det ligger vel dels i en policy om å ligge litt lavt i internasjonal sammenheng, og dels i at teamet aldri har fått være i fred for kutt og omorganiseringer. Jeg mener det ble gjort et nummer av at de fløy en oppvisning utenfor Sverige for første gang på begynnelsen av 90-tallet.

LN-SSL
21-05-2005, 00:58
Akkurat. Jeg har ikke sett Team60 live, bare lest om dem og sett bilder. Synd at slike team skal være utsatt for sparekniven stadig vekk. Det må da i bunn og grunn være relativt positivt for et lands forsvar å ha en slik "fanebærer"...., da pilotene ofte er engasjert på rundgang, med den erfaringen det medfører. Flyene de benytter er jo heller ikke bunnet opp til bare å være acro-maskiner. Ta Thunderbirds f. eks., de flyene der er jo kampklare i løpet av 48 timer, skulle det trengs. Så var det dette med rekrutteringseffekten da..., but then again, det er kanskje ikke så stort behov for rekruttering i dag, da man nesten ikke vet hvordan man skal snu seg for å bli kvitt folk?
Nå er jo dette innlegget dreid over til å bli litt OT i forhold til topic, men når jeg først er i gang; hva vil det "ta" å bygge opp et team i Norge igjen? Er dette et tema som er gjenstand for "prat i kulissene", eller er temaet dødt en gang for alle?
Bare lurer...:)

TigerBlack
21-05-2005, 13:14
Freece trikolore har jeg ikke sett på mange år, Sist var på bardufoss i '94 etter det jeg husker


Gleder meg til det stevnet der, kan bli kjempeartig. Er bare å håpe på at det kommer litt fler utenlandske fly. Mange som kan vise seg her fra hele europa


Canon'en er klar :D