View Full Version : Birdstrike sa du?
S. Holberg
19-01-2010, 22:11
Ikke akkurat..En større strike enn som så ;)
http://www.avherald.com/h?article=42605add&opt=0
FBU 4EVER
19-01-2010, 22:28
Min far "tok" en rev med en DC-9 tidlig på 70-tallet på FBU. Selv har jeg landet på en skilpadde på Vero Beach, Fla. Samt en hare med en F-28 i Ronneby. Griseri!
Ja, det var jevnlig reveobservasjoner over radioen på FBU. På slutten var det særlig en fremmelig en som likte å sitte ved 06 litt vest for krysset og se på trafikken.
FBU 4EVER
19-01-2010, 22:39
Ja, det var jevnlig reveobservasjoner over radioen på FBU. På slutten var det særlig en fremmelig en som likte å sitte ved 06 litt vest for krysset og se på trafikken.
Ja, det var Mikkel Rev, reven til Gunnar Bakke i Kilen. Den var praktisk talt tam.
Concorde
19-01-2010, 22:59
Skal se om jeg klarer å lure ut en på min 40-års dag i Kilen til sommeren :)
Hoggormstrike har forekommet på Sogndal, dog ikke veldig dramatisk.
Tertit54
19-01-2010, 23:58
Flyplasen på Røst har vært stengt pga fisk som "svømmer" på rullebanen.:8:
Kuer har også fått gjennomgå:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=38682
Utflyttet
20-01-2010, 01:23
MAF tok vel en vannbøffel nede i Indonesia for et år eller to siden med en F-28, er mye rart man kan treffe på. :)
-A
Prøv en hjort under touch-and-go :-) Delt i to!
Det hørtes nesten ut som oss jævelunger på seksti-tallet når vi krabbet i beste commandostil gjennom gresset for å se når Caravellen og Coronadoen landet og tok av!:D
Sidst i 1980èrne ramte en en DC9-21/(OY-KGE) et rådyr under landing i AAR. Stort set alt
hvad der fandtes af af kabler, hydraulik slanger osv osv var revet af højre sides landingstel
--
Hilsen
Ole
S. Holberg
20-01-2010, 10:58
Hehe! :p
Mye artig her ser jeg ;)
Concorde
20-01-2010, 11:06
Vi måtte avbryte landing med SK908 en gang på OSL etter at en elg hadde hoppet over gjerdet og forvillet seg ett eller annet sted.
Ja, det var Mikkel Rev, reven til Gunnar Bakke i Kilen. Den var praktisk talt tam.
Og veldig glad i pølser og brødskiver med leverpostei. :)
En F50 fra Norlink måtte "hold for traffic" på taxiway i Bodø for noen år siden. Hvilken traffic? En frosk. Midt på senterlinjen. Som nektet plent å flytte seg.
FBU 4EVER
20-01-2010, 20:33
Og veldig glad i pølser og brødskiver med leverpostei. :)
For ikke å snakke om julekake!:colgate:
King Air'en som tok hjorten hadde ikke én skramme. Dette var nesehjulsleggen. Hodet hang igjen i leggen da vi parkerte. Synet var ... interessant! På RWY lå resten skrotten og et uforklarlig organ, vi fant det 50 ft til høyre for centerline. Makabert!
Men understellet på flyet holdt. Bra referanse for Beech's hardhause understell.
Extra230
21-01-2010, 10:07
Og veldig glad i pølser og brødskiver med leverpostei.
Vel å merke kremerte pølser :-) Det var gode tider.........
Flyplasen på Røst har vært stengt pga fisk som "svømmer" på rullebanen.:8:
Springflo? Den ligger jo ca en meter over havnivå...