PDA

View Full Version : SAS fjerner billig-restriksjoner


LN-MOW
19-05-2005, 07:28
Velkommen etter .... :hi2

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article512180.ece

EB
19-05-2005, 07:31
...og kan man i tillegg begynne å gi passasjerene noe ombord skal det bli en meget tøff hverdag fremover... Til glede for oss passasjerer... :up:

CK
19-05-2005, 08:41
om dette er riktig blir SAS det første av "dinosaurene" til å lansere OW-priser over hele nettet (minus inter-kont). Dét hadde vært en fjær i hatten!:up:

The Ticketor
19-05-2005, 11:10
Trodde RYM-folket ikke skulle være alt for glade for dette? Jeg har feil?

Farmer
19-05-2005, 16:07
Om nå dette stemmer, og SAS kliner til med et bedre produkt enn konkurrentene i tillegg til at de tilbakefører skikkelige bonussatser på alle billettyper .. DA kommer dette til å gå veien!

CK
19-05-2005, 16:27
det er jo flere "skoler" innen revenue management, og jeg ser at JO det blir tap om man går fra en tradisjonell struktur til OW-fares, men det gir også en større fleksibilitet i RM-arbeidet, og når kundene krever det er det jo greit å lytte... Og så er det noe med det å rive av plasteret i ett rykk...:biggrin

NB: Dette er helt faglige/teoretiske betraktninger fra min side. Jeg har ikke noe med eventuelle prisstrukturendringer på Europa-rutene.

TOS
19-05-2005, 17:42
Originally posted by Farmer
Om nå dette stemmer, og SAS kliner til med et bedre produkt enn konkurrentene i tillegg til at de tilbakefører skikkelige bonussatser på alle billettyper .. DA kommer dette til å gå veien!


Enig med bonussatsene, men er ikke helt overbevist om at dette er riktig sett fra SAS sin side, men om revenue mgt folket har regnet paa dette og funnet ut at tapet er mindre enn gevinsten saa er det vel greit nok. Jeg ser vel for meg et potensiale for at en del forretningskunder som bestemmer reisen sin dagen foer begynner aa fly med superbillige billetter (og om det ikke er ledig saa tar de dyrere billetter som de ville kjoept i dagens prisregime).

Som kunde synes jeg dette er et godt trekk. Lettere aa kombinere SAS med LCC'er dersom det skulle vaere et alternativ paa enkelte destinasjoner.