View Full Version : Norwegian flyr höyt - Enda ett fly til
Björn Kjos har nok en grunn a smile. Det gar over all forventning bra i DY og selskap trenger flere fly. Samtidlig tilbyr bruktmarked mange priskupp og her slar DY til:
LN-K?? - 737-86N(WL) - 28608/410 - D-ABBQ (Air Berlin), EC-HHG (Futura Intl.) - NEW -
Flyet er just na i prosess av returnering til eier fra AB sitt side og star alrede i MAN i pavente av sitt ny uskyldig-hvit dress.
Dermed ökes antall 737-800 som kommer til Norwegian i 2010 alene til 15 fly, hvorav 7 er egne fly, og 8 er leide.
Ser ut som DY sitt hunger for 737er er umettelig...:colgate:
Går det samtidig noen ekstra -300 ut, eller blir det økning totalt sett?
Økning ;)
Som sagt før, marked tilbyr mange sjanser og DY er i ferd med å nytte dem. Vi kommer trolig å se en del nyheter med 4.Kvartals rapport også.
Utflyttet
17-01-2010, 16:06
Da har vi tatt bort noen poster som var på vei helt feil vei og minner om at tråden var om DY sitt nye fly.
-A
NAX-RAMP
17-01-2010, 16:40
Fantastiske nyheter, alltid morro med nye fly. Håper for guds skyld at det er slide i denne!
D-ABBQ kom inn til MAN forrige søndag (10.) og skulle være ferdig i går (16.) i følge TAS Manchester. Jeg ser at D-ABBQ har vært ute og flydd som BER111T i dag og gav en ACARS-medling kl. 1205
Stemmer det, men det er også snakk om mer (utover de ordinære som tidligere er beskrevet). Jeg sier som BU662, for her kommer det mer ;)
ENGM RAMP
17-01-2010, 18:10
Da blir det spennende å se NÅR denne maskinen kommer da? Om den allerede står der i MAN i påvente av skinnende ny hvit dress så er det kanskje ikke mere enn noen uker til?
Först ma maskinen offisielt returneres fra AB til eier. God mulig at man forband denne testflygning idag med en demo-to-owner flight. Sa kommer DY i spillet.
Det er en streng avtalt procedere hvordan det gar a overtar en fly inn i / ut av leasing. Dette regler leasing-kontrakted, hvor en hel chapter er bare redelivery of aircraft.
Deretter vil fly gjennomga litt company-mods -hörer jeg Lasham ;) - og finally gar til OSL. Hvor lenge dette tar? Tja, 2-3 uker er det sikkert.
sail4fun
17-01-2010, 18:42
Deretter vil fly gjennomga litt company-mods -hörer jeg Lasham ;) -.
Wifi mod ?
tackle55
17-01-2010, 19:03
Fantastiske nyheter, alltid morro med nye fly. Håper for guds skyld at det er slide i denne!
Har DY slide i noen av flyene sine?
Ja. I alle -800 bortsett fra KHD + 3 -300 maskiner som er KHA, KHB og KHC.
Tror nok D-ABBQ allerede har fått en hvit farge, plassen hos Air Delivery der ABBQ var ble i dag opptatt av EI-DUB Aer Lingus Airbus A330 som skal få fargene til Vladivostok Avia.
Alle fly har vel SLIDE (kunne ikke la være å pirke), men SLIDING-CARPET derimot.....det er jo en annen historie :spin
Hvorfor kvitter AB seg med denne fuglen?
Hvorfor kvitter AB seg med denne fuglen?
De har da 73 stk. 737er (20x 73G og 53x 738) i ordreboken hos Boeing ved utgangen av 2009, og ABBQ har vært hos AB siden 17. desember 2004. ABBQ er også eneste 738 hos AB som er leaset fra GECAS. Air Berlin har også 18x Airbus A320 på ordre som enda ikke er levert.
AB justerer sitt kapasitet voldsomt ned. All vekst er stopped i en desperat forsök a fa opp yield. Det er ikke bare 737er som gar, men ogsa i minst 10 A320 som har forlatt AB. Og flere vil gar. Flatetall vil synke hos AB. Om alle 737er og A320er pa ordreboken kommer som planlagt, da har jeg store tviler...
Det enes nöd er det andres bröd eller hva det heter. Her er Norwegian den som tar nytte av dette.
D-ABBQ gar na til Jeju Air etter Norwegian trakk seg fra planlagte leasen... Tilstanden av maskinen ble ikke godt nok...