PDA

View Full Version : Rabatt på taxi i Oslo

gustavf
16-01-2010, 15:27
Jeg bor litt utenfor sentrum i Oslo og har ikke bil. Da blir det unektelig en del kjøring med hovedstadens taxier, en bransje som jo ikke er spesielt oversiktlig. Med ca 7,5 km fra sentrum er det Oslo Taxi på kveldstid og Follo Taxi på dagtid som er foretrukket leverandør.

Er det noen som kjenner til rabattordninger e.l. hos noen av taxiselskapene i Oslo?

(Helst ikke City Taxi, de kjører jeg uansett ikke med.)

Concorde
16-01-2010, 15:34
Jeg bruker mye Bærumstaxi når jeg skal hjem på kvelden og jeg får alltid hyggelige priser siden de må tilbake til Bærum. Fungerer sikkert slik med Follo Taxi.

gustavf
16-01-2010, 15:37
Jeg bruker mye Bærumstaxi når jeg skal hjem på kvelden og jeg får alltid hyggelige priser siden de må tilbake til Bærum. Fungerer sikkert slik med Follo Taxi.

Follo Taxi har en del biler som kjører i Oslo, spesielt på kvelder og helger ser jeg dem ofte på holdeplassene i sentrum.

Happyflyer
16-01-2010, 15:46
Jeg bor litt utenfor sentrum i Oslo og har ikke bil. Da blir det unektelig en del kjøring med hovedstadens taxier, en bransje som jo ikke er spesielt oversiktlig. Med ca 7,5 km fra sentrum er det Oslo Taxi på kveldstid og Follo Taxi på dagtid som er foretrukket leverandør.

Er det noen som kjenner til rabattordninger e.l. hos noen av taxiselskapene i Oslo?

(Helst ikke City Taxi, de kjører jeg uansett ikke med.)

TT-kort.. ..Men det er vel neppe aktuelt. Tror det er den eneste måten å få "rabbatt" på. :)
Oslo taxi har ett kort med kreditt for bedrifter(?), men ingen rabbatt.

EB
16-01-2010, 15:58
Har du et Diners Club eller Eurocard kort kan du hos NorgesTaxi i Oslo be om takstgruppe 4 og vise kortet før start på turen - og du får 25% rabatt...

SudCaravelle
16-01-2010, 16:13
Har du et Diners Club eller Eurocard kort kan du hos NorgesTaxi i Oslo be om takstgruppe 4 og vise kortet før start på turen - og du får 25% rabatt...

Det stemmer, men du må ringe etter bilen, informere om Diners. Tror også det varer bare ut Mars. Tok litt tid før jeg forsto dette og trodde jeg hadde tatt noen "billige" taxi turer..:) (Jeg smugbruker mye taxi da frøken er litt mer økonomisk)

ENGM 911
16-01-2010, 16:15
(Jeg smugbruker mye taxi da frøken er litt mer økonomisk)

Du som urragutt må bruke "Konepris"? Da er vi fler.

SudCaravelle
16-01-2010, 16:18
Du som urragutt må bruke "Konepris"? Da er vi fler. Konepris? De er jeg spent... hva er det? Hun bringer og henter? :D

Someone
16-01-2010, 16:18
Løpetaxi? :lol

EB
16-01-2010, 16:19
Gjelder også ved bruk av taxi fra holdeplass, bestilling på nettet og via telefon - valget er ditt. Bare si i fra før dere kjører. I første omgang varer dette ut mars...

gustavf
16-01-2010, 16:30
Gjelder også ved bruk av taxi fra holdeplass, bestilling på nettet og via telefon - valget er ditt. Bare si i fra før dere kjører. I første omgang varer dette ut mars...

Kjenner vi noen som har gode tilbud på Diners-medlemskap, da?

SudCaravelle
16-01-2010, 16:44

Ok, fikk bare inntrykk av at holdeplass ikke gjelder fra hjemmesiden, og det man fikk i posten:

http://www.dinersclub.no/pow/wcp/dinersno.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3Fduid%3DDUID_59DFAC415BA7C2D0 C1257693002FFC2A%26xsl%3Dno%26sitekey%3Ddinersclub .no

EB
16-01-2010, 16:48
...er senere utvidet til turer fra holdeplass også. Hjemmesiden bør endres - mandag morgen!

SudCaravelle
16-01-2010, 16:50
...er senere utvidet til turer fra holdeplass også. Hjemmesiden bør endres - mandag morgen!

Meget bra kampanje/tilbud syntes jeg. Hva med prajing på gaten av bil da?

EB
16-01-2010, 17:15
Skal gjelde ved prajing også - få bare frem kortet og snakk om takstgruppe 4...

...gustavf - du kan jo sende meg en pm!

gustavf
16-01-2010, 19:24
PM er sent.

Her har ihvertfall Diners klart å komme opp med et tilbud som er veldig aktuelt for meg. Heller 25% på taxi enn lounge, for min del.

SudCaravelle
16-01-2010, 19:41
Deilig at de også ligger unna det ufattelig oppbrukte og småharrye gold og platinum fra 80, 90 tallet..;) I dag må du skille deg ut for å "slippe".

Bizflyer
16-01-2010, 19:49
Konetaxi = Jeg kjører til, og du fra, kjære!

BF:cool2

gustavf
11-02-2010, 00:10
Ord som "DinersClub-pris", "avtale" eller "rabatt" gir ikke den helt store responsen hos NorgesTaxi sine sjåfører. Skal prøve å huske "takstgruppe 4" neste gang.

Skal det gjelde på natta også?

Utflyttet
11-02-2010, 01:55
Ord som "DinersClub-pris", "avtale" eller "rabatt" gir ikke den helt store responsen hos NorgesTaxi sine sjåfører. Skal prøve å huske "takstgruppe 4" neste gang.

Skal det gjelde på natta også?

For å få taksgruppe 4 på natten må du si den hemmelige 4-siffrede koden.... ;) :colgate:

-A

SudCaravelle
11-02-2010, 17:26
Skal gjelde ved prajing også - få bare frem kortet og snakk om takstgruppe 4...

...gustavf - du kan jo sende meg en pm!

Nope, fikk bekreftet igjen at det gjelder KUN ved internett og telefonbestilling.. Er på vei inn i en telefonbestilt nå :)

ENGM 911
11-02-2010, 17:44
(Jeg smugbruker mye taxi da frøken er litt mer økonomisk)

Er på vei inn i en telefonbestilt nå :)

Skal sladre til fruen din!!

gustavf
11-02-2010, 21:34
08000... Hei! Jeg skulle gjerne hatt en bil til Jernbanetorget 1.
Kan du sende bilen til inngangen ved Flytoget?
Takk skal du ha.

SudCaravelle
12-02-2010, 00:27
Skal sladre til fruen din!!

Heldigvis er hun ikke på flyforumsider... men helt ærlig så ramlet jeg inn etter en fuktig skrei aften på Lofoten nå med "vanlig" taxi og den kostet 134 mot Norges Diners taxi på 136 på vei til??

gustavf
17-02-2010, 00:21
Jeg prøvde for 20 minutter siden å ringe 08000 for å bestille en taxi til Oslo S mens jeg stod på holdeplassen. De ga beskjed om at de kunne sende beskjed til taxiene i sentrum om at jeg skulle ha takstgruppe 4, men vi ble enige om at jeg bare skulle gå til første bil. Etter litt argumentering, fikk jeg rabatt fra holdeplassen.

jb1
09-03-2010, 14:07
Tilbudet om 25 % rabatt er utvidet i Oslo og Akershus, det står ikke noe om hvor lenge. I tillegg er det nå 10 % på taxi i Bergen, Stavanger, Drammen og Kongsberg. Taxier må bestilles via sentral eller internett for å få denne rabatten.

http://www.dinersclub.no/pow/wcp/dinersno.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3Fduid%3DDUID_59DFAC415BA7C2D0 C1257693002FFC2A%26xsl%3Dno%26sitekey%3Ddinersclub .no

O_K_
09-03-2010, 14:46
Men i Trøndelag må dinersclub medlemer enten gå eller betale fullpris... Tenkte faktisk prøve norgestaxi igjen om tillbudet kom hit. Sluttet å bruke dem for et par år siden da de har så få biler at fleksibiliteten er begrensen og ventetiden i rushet da ganske lang.

JoeW
28-06-2010, 13:54
Nå gir jo tydeligvis Diners god rabatt - de gangene det virker...

DnB NOR utsteder dog et såkalt "private"-kort til meg i forbindelse med et bedriftskort, og jeg får nå rabatt på OsloTaxi - ikke helt det store - kun 3 eller 4 % når det kortet brukes -- men det jeg vil frem til er at det hele går helt automatisk når kortet blir trukket - da dukker det opp "VIP Avtale" på kvitteringen og de få prosentene blir trukket fra - som oftest en krone eller to mer enn Oslopakke-påslaget - men siden jeg likevel ville tatt OsloTaxi er det fint. Og løsningen er jo så grei - jeg trenger ikke engang si et ord for å få rabatten - hadde Diners klart en lignende teknisk løsning med Norgestaxi ville det jo blitt noe annet...

EB
28-06-2010, 15:09
Oslo Taxi er ikke fornøyd (opplever nok et solid bortfall) med rabatten Diners Club og Eurocard kunder får hos NorgesTaxi - men avtalen med DnBNor hindrer Oslo Taxi i tilby samme rabatt til Diners og Eurocard kunder... NorgesTaxi melder om en vanvittig bra økning i bestilte turer.

Selv om rabatten med NorgesTaxi kun er på bestilte turer så er jo forskjellen stor nok til å lære opp kunder til å forhåndsbestille...

Neste gang ringer du bare 08000

SudCaravelle
28-06-2010, 19:11
Jeg har fremdeles ikke fått Diners rabatt ved praiing av NorgesTaxi på gaten..

arnebarne
29-06-2010, 00:17
Min erfaring er at Oslo Taxi stort sett er billigst, selv uten rabatt. De kjører oftere enn de andre den mest fornuftige veien, og normalprisene lavere enn hos andre. Å få 20% rabatt hos SAS betyr ikke nødvendigvis at du flyr på billigste måte.

JoeW
29-06-2010, 00:23
Men EB; hvorfor lar det seg ikke gjøre å implementere et tilsvarende system som mellom DnBs "VIP avtale" hos OsloTaxi, hvor kortet automatisk gjenkjennes og rabatt gies?

EB
29-06-2010, 05:53
Det lar seg nok gjøre - men avtalen gjelder bestilte turer - og en rabatt på alle turer ville nok medført en lavere prosent...slik man ser DnBNOR har/gir på sine kort.