View Full Version : SIA med 380 til Zurich
Singapore arilines setter inn 380 på ruten til Zurich.
ZURICH will be the next stop for Singapore Airlines's Airbus 380 superjumbo.
From March 28, SIA will operate daily flights to the Swiss city using the double-decker jet.
This will replace the existing 12 flights a week that are now operated using the smaller Boeing 737-300ER aircraft.
http://www.straitstimes.com/BreakingNews/Singapore/Story/STIStory_477274.html
sirpjalle
15-01-2010, 10:03
Boeing 737-300ER???? Hmmmm..... ^_^
Kunne de så ikke lige flytte 777-300ERén til CPH, så kunne det være man gad flyve SIA fra CPH igen. Business på 300ERén er fantastisk, men deres spacebeds er for uddaterede til undertegnede...
Bizflyer
15-01-2010, 13:13
Det var da overraskende! Trodde ikke ZRH var en stor SQ destinasjon. Hadde det enda vært FRA eller MUC, så hadde det vært mer forståelig!
Eller hvorfor ikke heller få A380 på Kjøvvenhavnstrup? Det hadde vært knæsj!
BF:cool2
Det var da overraskende! Trodde ikke ZRH var en stor SQ destinasjon. Hadde det enda vært FRA eller MUC, så hadde det vært mer forståelig!
Ble også overrasket over flyvalg, men siden Swiss ikke flyr til SIN, er det sikkert godt med connecting pax bla. fra Swiss i ZRH...
KrisFlyer
15-01-2010, 22:02
Zürich har mange high-yield passasjerer som reiser til Asia, men man skulle jo tro at Boeing 777-300ER er mer passende for denne ruten. SQ har nok imidlertid analysert ruten nøye, så jeg tror derfor ikke at dette er en "over kill".
Utflyttet
15-01-2010, 22:08
De har i det siste kjørt 2x77W på flere av dagene, så A380 er ikke så veldig overkill, og LX har for ikke så lenge siden fjernet SIN fra sitt rutekart og kjører codeshare med SQ på ruten.
Zurich har som nevnt mye pax med masse penger, og de er godt vant fra LX sin biz og F-klasse og velger nok SQ over andre alternativer.
I tillegg er jo Zurich/Sveits et stort finansmiljø, noe om SQ tradisjonelt har gode inntekter fra (ref LHR, FRA, JFK).
-A
For Kastrup kan ikke ta imot A380 :lol:
For Kastrup kan ikke ta imot A380 :lol:
Jeg tør godt vædde på at CPH lynhurtigt ville investere i landinsbane og bridge faciliteter hvis SIA eller andre bød ind med en 380ér.
At det så er utopi at drømme om at de ville gøre det er så en anden sag....
Blir nok daglige flygninger lenge før det kommer noen 380 der, ja.
DCHalvorsen
21-01-2010, 13:28
I går landet første 380 i Zürich som ledd i tester. Angivelig var 10.000 skuelystne møtte frem.
Neue Züricher Zeitung var til stede med videokamera og laget reportasje.
http://www.nzz.ch/hintergrund/video_reportagen/nzz_video-reportagen_1.1763478.html?video=1.4554853
Noen som vet hva SIA skal benytte de to 777'ene til etter at A380 tar over i mars?
W
Noen som vet hva SIA skal benytte de to 777'ene til etter at A380 tar over i mars?
W
Jeg har ikke tenkt til å svare på hva jeg mener de bør gjøre med den ene maskinen.
W
MAN-MUC-SIN?
Jeg har ikke tenkt til å svare på hva jeg mener de bør gjøre med den ene maskinen.
Hadde jo vært fint å fått en til OSL...
W
Jeg tør godt vædde på at CPH lynhurtigt ville investere i landinsbane og bridge faciliteter hvis SIA eller andre bød ind med en 380ér.
At det så er utopi at drømme om at de ville gøre det er så en anden sag....
Ja, men det kommer vel an på omkostningerne ved en ombygning for CPH. Oven i alt det andet skal broen over Amager Landevej jo forstærkes. Nogen der har hørt nogle tal for hvad en ombygning kunne koste ?
La oss nå bare innse at Skandinavia ikke har nok premiumpax til verken 77W eller 388. Det er ingen som flyr F her, knappest C.