View Full Version : Flere bonuspoeng ved bruk av Diners
Man faar naa 15 poeng per hundrelapp mot 10 tidligere ved bruk av kombinert Diners Eurobonus privatkort.
http://www.dinersclub.no/pow/wcp/dinersno.asp
SudCaravelle
07-07-2010, 09:56
Dette fungerer jo som pokker... jeg logget meg inn på SAS nå og så at så langt i år så har jeg fått 18.000 rewards poeng fra Diners :) Det er jo faktisk ikke ille..
Skulle bare ønske det telte som grunnpoeng ;)
Dette fungerer jo som pokker... jeg logget meg inn på SAS nå og så at så langt i år så har jeg fått 18.000 rewards poeng fra Diners :) Det er jo faktisk ikke ille..
Skulle bare ønske det telte som grunnpoeng ;)
Stemmer, glimrende opplegg.
Selv bruker jeg SAS MC og har opparbeidet meg 17.000 poeng siden mars.
Totaloppussing av en leilighet med nytt kjøkken og hvitevarer kom godt med på poengoppsamlingen :D
Får bare håpe at det blir 15 poeng pr. 100 lapp med MC snart slik som med Diners..
...og i Sverige giver AMEX 20 point pr. 100 SEK...
Kanskje noe å vurdere dette ..
Har Diners/ Sas-kort som jeg ikke bruker til å betale noe som helst med, og frittstående MC-kort som jeg bruker masse.. :)
SudCaravelle
07-07-2010, 14:47
Jeg savner bare litt flere brukersteder. Det er en god del butikker som ikke tar Diners og for eksempel Ebookers som jeg har kjøpt noen billetter som ville gitt bra med ekstra poeng. (gikk "glipp" av 4500 ekstrapoeng på ebookers nå hvor jeg måtte bruke MC)(Dessuten har jo MC bedre reiseforsikring)
KrisFlyer
09-01-2011, 20:49
Har SAS en begrensning på hvor mange poeng de utbetaler pr. måned ved bruk av Diners? Jeg opplever å kun få 1000 EB poeng utbetalt hver måned, selv om jeg har tjent opp mer enn dette.
Fint om noen kan svare på om dette er en regel som SAS/Diners har, eller om det er en feil med min konto.
Har SAS en begrensning på hvor mange poeng de utbetaler pr. måned ved bruk av Diners? Jeg opplever å kun få 1000 EB poeng utbetalt hver måned, selv om jeg har tjent opp mer enn dette.
Poeng overføres kun i hele bolker av 500 poeng (men det var du kanskje klar over).
(Kjenner bare MasterCard og der overføres det mer enn 1000/mnd, ja)
KrisFlyer
09-01-2011, 21:20
Poeng overføres kun i hele bolker av 500 poeng (men det var du kanskje klar over).
(Kjenner bare MasterCard og der overføres det mer enn 1000/mnd, ja)
Dersom de kun overfører i hele 500-poengs bolker, stemmer det bedre, ja. Trodde at man fikk utbetalt eksakt sum så lenge det var over 500 poeng. Takk for kjapt svar=).
SudCaravelle
09-01-2011, 22:37
Det virker som det går i 500 "bolker" ja, men ikke noe tak. Jeg fikk 7000 poeng nå på siste overførsel.
Det virker som det går i 500 "bolker" ja, men ikke noe tak. Jeg fikk 7000 poeng nå på siste overførsel.
500 i bolker høyres ikkje heilt korrekt ut. Hadde opptjent 6583 poeng eller så, og fekk "bare" 5000 av desse overført. Står så tilbake med 1583 poeng, og dersom 500-bolken skulle vera korrekt, burde eg fått ytterligare 3 bolker a 500, totalt 6500, og stått tilbake med 83 poeng. Så eg kjøper ikkje heilt den der. Og dette er ikkje noko som har skjedd bare den siste månaden, men kvar månad. Dog, har eg ikkje opplevd tak.
500 i bolker høyres ikkje heilt korrekt ut. Hadde opptjent 6583 poeng eller så, og fekk "bare" 5000 av desse overført. Står så tilbake med 1583 poeng, og dersom 500-bolken skulle vera korrekt, burde eg fått ytterligare 3 bolker a 500, totalt 6500, og stått tilbake med 83 poeng. Så eg kjøper ikkje heilt den der. Og dette er ikkje noko som har skjedd bare den siste månaden, men kvar månad. Dog, har eg ikkje opplevd tak.
Er det ikke noget med at point først overføres måneden efter at Diners har modtaget betaling for det beløb man har optjent point for.
Er det ikke noget med at point først overføres måneden efter at Diners har modtaget betaling for det beløb man har optjent point for.
Den saman med "500"-bolker kan eg kjøpa ;) Nokon som kan avkrefte/bekrefte?
Fokker 50
02-08-2011, 13:44
Den saman med "500"-bolker kan eg kjøpa ;) Nokon som kan avkrefte/bekrefte?
Ja... Er det noen som kan bekrefte? På siste faktura fra Diners har jeg 684 poeng på "Utgående poengsaldo". Overførte poeng er 0. Blir 500 av det 684 poengene overført når jeg betaler fakturaen?
Så vidt jeg har forstått det er det slik ja. Når du betaler så blir poeng fra "utgående saldo" overført til EB kontoen din i hele 500 poengs grupper. Ved neste faktura vil disse være oppført under "overførte poeng". Må si jeg ikke stresser all verdens med dette ettersom disse poengene blir overført uten problemer, selv om det tar litt lang tid. De må først opptjenes, så må fakturaen betales, og så overføres de.
Tja, jeg vet ikke helt om det stemmer at fakturaen må være betalt før poengene kommer. Har heller ikke hengt meg så mye opp i dette, ettersom poeng jevt og trutt kommer inn hver måned fra Diners og MasterCard. Men etter den helga i juni der det var triple poeng, la jeg spesielt merke til at 19000 poeng fra Diners var inne på Eurobonuskontoen den første uka i juli - lenge før fakturaen ble betalt den 20.
Ja... Er det noen som kan bekrefte? På siste faktura fra Diners har jeg 684 poeng på "Utgående poengsaldo". Overførte poeng er 0. Blir 500 av det 684 poengene overført når jeg betaler fakturaen?
Nei, men er det første faktura så er det en forsinkelse til neste måned. Ellers overføres det fortløpende ihht. "overførte poeng".
Går det att ha Diners kombinerat med flying blue?
Jamesbond_ppk
03-08-2011, 09:49
Går det att ha Diners kombinerat med flying blue?
Nei.
Amex samarbeider med Flying Blue i bare noe få land (bl.a. Frankrikre og Nederland). Betingelsene er nylig endret seg og ikke er spesielt gode. Se her:
http://www.flyertalk.com/forum/flying-blue-air-france-klm-other-partners/1173293-confirmed-changes-air-france-klm-co-branded-american-express-cards.html