PDA

View Full Version : Ryanair kutter på RYG


Skyhigh
13-01-2010, 14:29
Etter å ha lansert ruter i massevis fra RYG, begynner Ryanair å kutte fra April.

I første omgang halveres avg til Stockholm

http://www.moss-avis.no/article/20100113/OKONOMI/100119945/1195/rssmlr?t=tt&template=mlrartikkel

I og for seg greit, men for første gang kan, iallefall jeg, lese at Ryanair innrømmer at de har konkurranse fra SAS.

"Vi konkurrerer jo både med Norwegian og SAS på Stockholm."

All tidligere uttalelser fra den siden har jo vært at nettopp SAS ikke er en konkurrent.

Mon tro om det blir flere kutti vente....

Someone
13-01-2010, 14:32
Der kom første kuttet....spørsmålet er når neste kommer!

jb1
13-01-2010, 14:34
Naa gikk jo ikke Skavsta bra fra Torp heller. Prisene til Arlanda fra Gardermoen er ikke avskrekkende, og forbindelsene inn til Stockholm er svaert bra. Denne ruten er nok ganske toeff for Ryanair, den er for kort til at nok folk drar til flyplasser lenger unna enn noedvendig.

MartinL
13-01-2010, 14:38
Det beviser jo at Ryanair regelrett lyver. I pressen har de sagt at det er Stockholm som selger best fra Rygge!

Av de nåværende rutene sier han at forbindelsen til Skavsta utenfor Stockholm er den som selger best. Den ruten flyr Ryanair to ganger daglig.

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3395304.ece

Someone
13-01-2010, 14:41
Det beviser jo at Ryanair regelrett lyver. I pressen har de sagt at det er Stockholm som selger best fra Rygge!


Er det noe du har oppdaget først nå?:stir

MartinL
13-01-2010, 14:45
Er det noe du har oppdaget først nå?:stir

Har hørt mye rart fra den kanten ja, men aldri om ruter og belegg!
Ryanair har også gått ut og fortalt om ruter som går dårlig eller belegg de ikke er fornøyde med. Mulige dette også er taktisk.

LN-MOW
13-01-2010, 14:52
Statistikk kan som kjent leses på mange måter, og tatt i betraktning volumet tilbudte seter vis a vis de andre rutene kan det godt være at det stemte likevel.

Men Skavsta er nok den ruten som overrasket meg mest at de prøvde seg på ..

Glenn
13-01-2010, 14:55
Ikke rart de kutter på denne avgangen. Nå blir det morgenavgang og kveldsavgang annen hver dag fra april.

Belegget på morgenavgangen har vært så som så..

Jeg tror neste rute som blir kuttet kraftig på, eller som blir fjernet er Brüssels/Charleroi.

Mugnas
13-01-2010, 16:29
"– Vi er ikke misfornøyd med utviklingen på Rygge, men slik situasjonen er har vi valget mellom å trappe ned eller doble innsatsen på ruten til Skavsta."

En noe merkelig uttalelse. Det er mye business-pax på Stockholm, men disse tror jeg neppe hadde valgt Ryanair til Skavsta uansett om de flöy hver time.

Jeg har opplevd alt fra elendig til fullt belegg på Rygge-Skavsta. La oss håpe det er grunnlag for å drive 1 avgang per dag i alle fall.

Mugnas
13-01-2010, 16:37
Har hørt mye rart fra den kanten ja, men aldri om ruter og belegg!
Ryanair har også gått ut og fortalt om ruter som går dårlig eller belegg de ikke er fornøyde med. Mulige dette også er taktisk.

Ja, de sa vel at Skavsta og London var blant destinasjonene som solgte best - men de er vel de to destinasjonene med flest avganger pr uke.

Dermed er det kanskje ikke akkurat lögn, men en kreativ måte å informere om salgstall er det definitivt :-)

JetBlue
13-01-2010, 19:25
"– Vi er ikke misfornøyd med utviklingen på Rygge, men slik situasjonen er har vi valget mellom å trappe ned eller doble innsatsen på ruten til Skavsta."

En noe merkelig uttalelse. Det er mye business-pax på Stockholm, men disse tror jeg neppe hadde valgt Ryanair til Skavsta uansett om de flöy hver time.

Jeg har opplevd alt fra elendig til fullt belegg på Rygge-Skavsta. La oss håpe det er grunnlag for å drive 1 avgang per dag i alle fall.

Snodig uttalelse ja!

Ikke akkurat noen bombe at Ryanair reduserer fra Rygge til Skavsta. Hvor og når kommer neste reduksjon? Dessverre for Rygge.

wizard
13-01-2010, 19:36
Ryanair lägger ner Lodz i Polen från Torp från sommartidtabellen.

jb1
13-01-2010, 19:50
Ikke rart de kutter på denne avgangen. Nå blir det morgenavgang og kveldsavgang annen hver dag fra april.

Belegget på morgenavgangen har vært så som så..

Jeg tror neste rute som blir kuttet kraftig på, eller som blir fjernet er Brüssels/Charleroi.

Kun mine gjetninger, men jeg har litt stoerre tro paa Brüssel/Charleroi. Det er stort potensiale for innkommende turistrafikk fra Belgia og Nord-Frankrike, saerlig i sommerhalvaaret. Det er i tillegg blitt relativt dyrt aa fly fra Brüssel/Zaventem til Gardermoen.