PDA

View Full Version : Forsinkede intercontinentale flights

anders320
13-01-2010, 07:26
Jeg er i Los Angeles akkurat nå og skal hjem lørdag 16. januar.
Vi tar av fra LAX kl. 21.45(GMT-8) og lander i Paris/CDG søndag 17. januar kl. 17.15 (GMT+1).
Flyet videre til Oslo går 19.00.

Vi har booket oss igjennom Widerøes hjemmesider med sammenhengende billett, flyselskapet som opererer fra LAX-CDG er Air France, men billetten er fra Delta Airlines. CDG-OSL opereres av Air France.

Problemet er at etter terrorforsøket i julen gjør at alle passasjerer blir ekstremt godt sjekket. Har skjønt at alle fly blir omlag 1 time forsinket til ankomststedet. Dette kan føre til at vi mister Oslo-flyet fra CDG. Hva kan vi i såfall kreve i dette tilfellet? Overnatting&mat?

sirpjalle
13-01-2010, 07:29
I og med at det er gjennomgående billett du har, så er det ikke ditt problem. Correct me if I'm wrong.

Men da jeg fløy ut fra IAD den 6 Januar, så opplevde jeg absolutt ingen ekstra kontroller. Det gikk effektivt i alle ledd og flyet gikk på tiden, selv om det var overbooket. :)

haavig
13-01-2010, 08:17
Jeg fløy Charlotte-Munchen 29. desember med Lufthansa (D-AIGK).

Er noe usikker på om noen ekstra sikkerhetsprosedyrer var innført da, men opplevde ikke noe ut over det 'vanlige' og var 100% i rute.

LN-MOW
13-01-2010, 12:47
Det skulle ikke vaere noe spesielt ekstra styr ut av USA. Det er inn til USA det er innfoert ekstrakontroll.

anders320
13-01-2010, 16:03
God morgen :)
Det er flott å høre. Fra OSL-CDG-LAX ble vi utsatt for 9 passkontroller.
Tre av dem var fra gaten og inn på flyet og flyet ble 1 1/2 time forsinket.
Regner med at Frankrike ikke er spesielt keen på enda en flysak (Styrten og terror) så de gjør alt de kan for å gjøre det umulig med nye hendelser for å bevare tillit.

Gjelder forresten det med gjennomgående billett dersom vi ikke rekker flyet pga. av at vi ikke kommer oss fra ene terminalen til den andre, til tross for at flyet er i rute?

LN-MOW
13-01-2010, 17:04
Hvis ting er på rute, klarer du den greit. Selv på CDG. ;)

SQ 777
13-01-2010, 18:48
Dro fra LAX mandag kveld og security er rask og grei og KL sin push-out med fullt fly var 5 min før tiden. Intet å være bekrymret for..;)

Blubird
13-01-2010, 18:55
Heller intet ekstra på DTW for litt over en uke siden. Andre veien derimot var et sant h*, men det er jo som kjent til alles beste...