PDA

View Full Version : Easyjet satser kraftig

Skyhigh
08-01-2010, 17:23
Easyjet satser på kraftig økning i antall ruter neste år.

http://corporate.easyjet.com/en/media/latest-news/news-year-2010/04-10-10.aspx

I mine øyne er det en skikkelig tøff satsing, og kanskje et eksempel på at NOEN selskaper avlyser finanskrisen med det håp om at antall reisende blir opprettholdt og ikke legger noen kroner i banken for "saving" kontra "travelling"

Kan ikke finne ut om easyjet bestiller/mottar flere fly, men er det mulig å åpne ca 70 nye ruter uten å få tilførsel av matriell?
If so, tyde det på dårlig utnyttelse av det matriell man faktisk har?

Someone
08-01-2010, 17:28
Kan ikke finne ut om easyjet bestiller/mottar flere fly, men er det mulig å åpne ca 70 nye ruter uten å få tilførsel av matriell?
If so, tyde det på dårlig utnyttelse av det matriell man faktisk har?

Easyjet har ganske mange fly under bestilling. 64 stykker, riktignok i følge Wiki, og noen av de kommer nok i løpet av 2010

Skyhigh
08-01-2010, 18:18
Easyjet har ganske mange fly under bestilling. 64 stykker, riktignok i følge Wiki, og noen av de kommer nok i løpet av 2010

Såpass ja..det va jo et betydelig antall.
No wonder det satses på nye ruter.

Takk for svar.

SpottAir
08-01-2010, 20:34
Er det mulighet for OSL?

Glenn
08-01-2010, 22:25
easyJet tror jeg kommer til OSL om en aktør trekker seg ut, jeg tror ikke det er marked for en fjerde aktør på Oslo-London.

Men easyJet har hatt flere muligheter tidligere som de ikke har utnyttet seg av.

LN-AØR
08-01-2010, 22:30
easyJet tror jeg kommer til OSL om en aktør trekker seg ut, jeg tror ikke det er marked for en fjerde aktør på Oslo-London.

Men easyJet har hatt flere muligheter tidligere som de ikke har utnyttet seg av.

easyJet har jo baser i flere land, og trenger jo ikke å fly OSL-LON...

Glenn
08-01-2010, 22:31
easyJet har jo baser i flere land, og trenger jo ikke å fly OSL-LON...

Nei, absolutt ikke. Men jeg tror at London er den første ruten til easyJet om de kommer til OSL.

Men litt ønsketenking; Kanskje OSL-MAD hadde gjort seg med easyJet? Vi trenger jo sterkt en slik rute fra OSL.