PDA

View Full Version : LX Business Saver

TOS_EBG
08-01-2010, 15:18
Noen som vet om man bare kan kjøpe/oppgradere til Swiss Business Saver på billetter kjøpt på swiss.com eller Swiss Agent, dvs. kan man oppgradere strekninger på billett kjøpt f.eks. på WIAS ved å gå på "booking manager page" på swiss.com?

TOS_EBG

jcnorway
08-01-2010, 15:21
Sist jeg sjekket var det ikke mulig å oppgradere til Swiss Business Saver hvis billetten var kjøpt hos f.eks. WIAS.

LN-MOW
08-01-2010, 16:04
Det er normen på de fleste flyselskaper. Hvis billetten er kjøpt 'utenfor' må billetten håndteres av utsteder eller manuelt. Det skyldes at ikke alle billettdata er tilgjengelig for flyselskapet når de får bookingen utenfra. Og da er det heller ikke mulig å skrive den om.

TOS_EBG
08-01-2010, 22:37
Det er normen på de fleste flyselskaper. Hvis billetten er kjøpt 'utenfor' må billetten håndteres av utsteder eller manuelt. Det skyldes at ikke alle billettdata er tilgjengelig for flyselskapet når de får bookingen utenfra. Og da er det heller ikke mulig å skrive den om.

Skulle gjerne ungått separate billetter (TOS-OSL, OSL-ZRH-FCO) for en jobbtur mot slutten av januar. Har i min lange karriere prøvd separate billetter via OSL 2 ggr, og begge gangene gikk det rett vest pga instillinger og lange forsinkelser. Med den "erfaringen" prøver jeg å unngå det :)

Er det ingen som kan lure inn TOS i booking-motoren til Swiss (og Lufthansa for den saks skyld)....

Hvorfor er det mulig å velge TRD, er det fordi de har codeshare til TRD?