Log in

View Full Version : Glem været, endelig fredag

ENGM 911
08-01-2010, 04:31
God morgen fra OSL, ikke ett eneste ord om været for nå er det fredag. Som skiftarbeider starter jeg selvfølgelig helgen litt tidligere enn andre dagtidsarbeidere, men fortvil ikke, litt helgefri blir det på dere også, bare litt kortere :colgate: Da er det bare å smelle på kaffe til avløseren som kommer 0700 så får dere holde kloden i gang på en fornuftig måte.

LN-MOW
08-01-2010, 04:54
G'aften fra Alpharetta, hvor det nå er et ørlite snedekke ute. Siden det er ventet 10 kuldegrader i natt, regner jeg med at det fortsatt er hvitt når jeg står opp ...

Regner med skolefri, men ennå ingenting offisielt fra fylket, til tross for at alle andre fylker rundt oss har annonsert stenging for lenge siden. Jaja - da blir det tidlig opp for å sjekke nyhetene ....

Ah - der kom den - da kan jeg sove lenger .... :up:
Fulton County Schools Closed Tomorrow

Eirik
08-01-2010, 05:34
God morgen fra Coco beach resort, Mui Ne beach, Vietnam, strålende resort på stranden, nesten ikke lyst å dra her i fra. Mye vind og bølger her, er tydligvis et eldorado for kitere (hvis det er det det heter) Nå venter fasinerende togtur til Ho Chi Min. Blir sannsynligvis direktefly til Phuket i kveld, Air Asia skal ha hele 240 NOK for den turen :) Ingen grunn til å glemme været, godt og varmt, en deilig bris, musikalske lyder fra sjø og palmetrær :-)

EB
08-01-2010, 06:20
Glad fredag morgen! Blir møter inne og ute av kontoret - før det forhåpentligvis blir en forholdsvis tidlig helg. Men hva skal nordmenn snakke om hvis man ikke snakker/diskuterer været? Skal alle snakke fly?

ENGM 911
08-01-2010, 06:28
Glad fredag morgen! Blir møter inne og ute av kontoret - før det forhåpentligvis blir en forholdsvis tidlig helg. Men hva skal nordmenn snakke om hvis man ikke snakker/diskuterer været? Skal alle snakke fly?

Blir liksom ikke det samme?

FBU 4EVER
08-01-2010, 06:32
Her var det fred i heimen til kl. 06:02 ! Da kom tlf. fra Trafikkvakten, det er siste dag av en tre-dagers vaktperiode seff, og nå må man ut i vinterkulden. 2 døgn i Chicagosibirsk. Jeg hadde faktisk andre planer for helgen. Og hadde planer for EWR-stoppet første halvdel av neste uke. Vel, vel...pokker er vel et passende ord?
Ha en fin dag.

PerJen
08-01-2010, 06:59
God Morgen fra Bodø. Her snør det og graderstokken viser -1grad. I følge Yr.no skal det bli pluss litt senere i dag, noe jeg håper er feil. Men I morgen derimot skal det visst bli +5 grader... Noe må være feil en plass når det er 5pluss i Bodø og sprengkulde i Oslo...

Jobb om 1 time, ferdig i 4 tiden så er det helg!

zico77
08-01-2010, 07:17
God morgon frå Trondheim!

Fredag -at last! ;) Fortsatt godt og kaldt ute, og sjølvsagt god lunk inne. Snart helg, bare å komma seg gjennom dagens oppgåver. Det planlegges kino og litt ymse i helga, så det skal slappes av :)

Ha ein flott dag alle saman!

Bizflyer
08-01-2010, 07:30
Nå er jeg lei av kulda!!!!!

Bare 8 timers jobb mellom meg og helga! Og denne helga skal tilbringes innendørs, med alle ovner på fullt for å sørge for innehyggen!

God helg!!

BF:cool2

JonF
08-01-2010, 07:42
God morgen fra Oslo. Kaldt i dag også. Trøtt var jeg og. Men det er jo snart helg, og da glemmer man alle trivielle problemer :D

Satser på en aktiv dag på jobb, slik at de neste 7 timene går fort unna. Helga skal blant annet brukes til å ta igjen tapt søvn.

Ha en strålende fredag! :)

LNv22
08-01-2010, 08:11
God morgen fra kontoret i Vika, Oslo. En kjølig opplevelse å spasere de korte 8 minuttene til jobb selv om diverse plagg av ull var tatt med for anledningen.

På plass med kaffekoppen og gjennomgår litt mail, behagelig start på dagen.

Ellers blir det forhåpentlig vis tid til årets første fredagspils etter jobb i ettermiddag!

Ha en fin dag.

AirbusTrond
08-01-2010, 08:50
Men hva skal nordmenn snakke om hvis man ikke snakker/diskuterer været? Skal alle snakke fly? :lol::lol:

Det hadde tatt seg ut. TV2s reportere på Gardermoen 24/7? Nei, Asbjørn Øyhovden og de andre trives nok bedre med å kaste innholdet av kaffekopper i været opp i lufta, for å vise at det er kaldt.

God fredag! Det ser i alle fall kaldt ut, her jeg sitter med utsikt mot Midelthunsgt og landskapet rundt. Lurer på om whisky hjelper. Kanskje teste ut senere. :drink

Farmer
08-01-2010, 09:16
God morgen fra sentrale strøk i kongeriket. Bånntæla bil i dag som ikke viste antydning til å starte .. men ettersom jeg da ER en liten bondetamp fikk jeg heller start på den store traktoren og tok denne til jobben i dag ;-)

Utflyttet
08-01-2010, 09:41
God morgen fra Bergen. I dag skal man en siste tur til provinsen for en stund, og regner med at jeg nok sitter på 1150-flyet over til utkanstroka, og hjem med midnattsekspressen i kveld.

Så får vi se om det er noe moro med tett nese og tette ører oppe i høyden... ha en så bra dag som dere kan.

-A

Someone
08-01-2010, 09:51
God morgen fra Oslo. Blå himmel, sol og kaldt idag også. Et pat møter, men ellers en behaglig rolig dag på jobben ser det ut som. Planer om å ta det rolig hjemme med litt sushi i kveld, men da oppstår problemstillingen om hvordan man skal få den hjem uten at det blir frossenfisk:p Ha en fin helg

BSSW
08-01-2010, 09:56
Du får koke den først :colgate:

Hickok
08-01-2010, 10:11
God morgen fra Bergen. Her er det fortsatt vinter og kaldt, og strålende solskinn. I dag skal vi ha ha -10, noe som betyr at det ikke er umulig at det er målt rundt -20 i morgentimene i umiddelbar nærhet av byen. På kalde vinterdager er det ikke uvanlig at det er 15 grader kaldere på enkelte plasser i Åsane og Fyllingsdalen enn det er i sentrum. Ser også at det fortsatt skal være like flott vær så langt værmeldingen går, bare noe kaldere! Hva skjer med verden? Trodde det var global oppvarmeing, jeg...

Uansett, arbeidsdagen er i gang, og det blir nok en rolig dag, ettersom det ikke er så mye på programmet. Ha en flott vinterdag hvor enn dere befinner dere.

LNv22
08-01-2010, 10:32
God morgen fra Oslo. Blå himmel, sol og kaldt idag også. Et pat møter, men ellers en behaglig rolig dag på jobben ser det ut som. Planer om å ta det rolig hjemme med litt sushi i kveld, men da oppstår problemstillingen om hvordan man skal få den hjem uten at det blir frossenfisk:p Ha en fin helg

Har forstått det slik at vi umulig kan bo alt for langt unna hverandre.
Hvor foretrekker du å kjøpe sushi i nærområdet?
I økonomiklassen er jeg ganske fan av Sushi Express i Parkveien (hjørnet Welhavensgate - Parkveien). Svært god tempura.

Har hørt at restaurenten som ligger på vestsiden i Bislett-rundkjøringen også leverer varene godt, dog ingen erfaring med den selv foreløpig.

Someone
08-01-2010, 10:40
Har forstått det slik at vi umulig kan bo alt for langt unna hverandre.
Hvor foretrekker du å kjøpe sushi i nærområdet?
I økonomiklassen er jeg ganske fan av Sushi Express i Parkveien (hjørnet Welhavensgate - Parkveien). Svært god tempura.

Vurderer prøve den, da den ligger halvparten så nærme (minst) som Sushi House i Sporveisgata som jeg tidligere har brukt, på tross av at den ikke er nærmest. Men det er jo slik at man ofte bruker den samme når man finner en man er fornøyd med. Så har egentlig ikke prøvd andre i området, selv om jeg vet om 6 steder innen 5 minutters gange:D

Har blitt anbefalt Sushi Express tidligere, men av frykt for å treffe på hun som anbefalte meg den har jeg holdt meg unna:headbang

Savipix
08-01-2010, 10:40
God morgon från Uppsala!

Var är den här global warming som alla pratar om!? Verkar som vi inte flyger tillräckligt! Det ändrade jag på genom att boka lite biljetter åt släkt och vänner (Savipix travel agency how may I help!?) -14 grader i Uppsala vilket faktiskt var ganska behagligt om man jämför med -26 tidigare den här veckan.

Studier idag och kanske en jazzbar med kurskamrater ikväl. Ha en flott tisdag!

ClassOne
08-01-2010, 10:56
God formiddag fra Haugesund. Kaldt og fin vær, tydelig at det klimamøtet var meget vellykket.

Sitter ellers å surfer etter billetter. Det har seg slik at jeg skal på en jobbtur til Tenerife, hvor de har klart å booke meg inn på et charterfly fra OSL søndag morgen den 24 januar. Dvs at jeg må til OSL dagen før. Samme når jeg skal hjem 1 uke etterpå, ankommer OSL for sent til at jeg kommer meg til HAU, må derfor overnatte til mandagen. Så nå leter jeg etter alternativer på å komme meg ned på søndagen, og hjem søndagen etterpå. Enten fra HAU eller SVG.

Hickok
08-01-2010, 11:05
Med KLM T/R SVG er det i hvert fall ingen problem og komme seg helt frem og helt tilbake på samme dagen. Og prisen på den billetten er ikke verre enn det to overnattinger alene koster (3700).

SudCaravelle
08-01-2010, 11:15
Vurderer prøve den, da den ligger halvparten så nærme (minst) som Sushi House i Sporveisgata som jeg tidligere har brukt, på tross av at den ikke er nærmest. Men det er jo slik at man ofte bruker den samme når man finner en man er fornøyd med. Så har egentlig ikke prøvd andre i området, selv om jeg vet om 6 steder innen 5 minutters gange:D

Har blitt anbefalt Sushi Express tidligere, men av frykt for å treffe på hun som anbefalte meg den har jeg holdt meg unna:headbang

Den beste dere har på østkanten syntes jeg er den rett ovenfor Blitz. God sushi og mye kunder så det er alltid fersk fisk. Husker ikke hva den heter.

Hickok
08-01-2010, 11:19
Den beste dere har på østkanten syntes jeg er den rett ovenfor Blitz. God sushi og mye kunder så det er alltid fersk fisk. Husker ikke hva den heter.
Ovenfor? Finnes det sushirestaurant i Blitzhuset? Eller mener du overfor?

SudCaravelle
08-01-2010, 11:22
Ovenfor? Finnes det sushirestaurant i Blitzhuset? Eller mener du overfor? Herlig.. God helg.

sirpjalle
08-01-2010, 12:25
God morgen fra Stavanger.:)

Da var man tilbake i gamlelandet etter en laaaaang tur fra IAD til SVG.
Det ble en tidlig kveld i går, vi våknet ca for en time siden.

Så nå står det kaffe og forum på tapetet, mot normalt, som er noen timer tidligere vanligvis.

Solen skinner, men det er kalt ute, så vi får se hvordan approachen ut døra blir i dag. ^_^

OJB
08-01-2010, 12:57
God ettermiddag fra Forus,
Fortsatt flott og kaldt vintervær her i sørvest med blek sol i sør.
-11 grader i Tananger i morges er 16 grader lavere enn normalen for årstiden.
Men dette er bedre enn regn og vind!
Satser på skihelg siden været er så fint.
Mandag morgen skal WF prøves til Torp , faktisk er det 2-3 år siden siste WF flight. Billett er anskaffet med WF433 mandag morgen og en av våre leverandører skal besøkes i steden for UK i neste uke på grunn av kulde og snø/is der over på øya.
Det blir noen omrokkeringer på reiseplanen som følge av "global oppvarming".
Ha en fin dag og god helg alle.

LN-MOW
08-01-2010, 15:07
-9°C Feels Like -18°C - Fint her i (semi-)tropene .... :rolleyes:

Vel - solen skinner iallefall og det ligger et tyyyynt lag sne utenfor. Og det blir nok liggende en stund, for her er det ingen varmegrader i sikte. En del is på veiene har ført til en del pileup's .. bl.a. var det et par 20-bilsepisoder nede ved Six Flags.

Men jeg sitter godt og varmt her på gutterommet, og her blir jeg.

Eirik
08-01-2010, 16:11

Problemet med å ha frekventert Alex Sushi er at smaksløkene knapt vil ha noe annet, nesten som når en har fått smaken på Business Class. :colgate:

grindstein
08-01-2010, 16:35
En riktig god fredag ettermiddag ifra Maura. Helgen blir av den sorten der man må bære med seg jobbtelefonen uansett hvor man ferdes da jeg har vakt på en gravemaskin vi har hos Skedsmo Kommune i tilfelle rottefelle vannlekasje i helga. Så her blir det ikke ei pils engang.

imm
08-01-2010, 16:36
God fredag ønses dere alle her fra Barbados. Å våkne opp, åpne balkongdøra og se utsikten til stranda og sjøen er godt for kropp og sjel. venter på å komme hjem, men deg kan ta tid ( ID billett), men det er greit det når været er som det er der hjemme. Virgin skulle kanskje sende en maskin for å hente hjem sine passasjerer som har ventet siden onsdag, men det ble ikke noe av det i dag ihvertfall. Ønsker dere alle en god helg.

Bizflyer
08-01-2010, 16:55
Pils ja!
Note to self: Kjøpe øl på butikken i dag!

Meg tørst! :drink

[regner ikke med at det overrasket noen!]

BF:cool2

Martin
08-01-2010, 17:05
Bizflyer er tørst!! Kanskje man bør legge inn en lottokupong, og se opp for flygende elger også? Snø "der nede" har det vel nesten begynt med, så kaldt som det er nå :D

G'freddan fra FedEx. Forholdsvis grei arbeidsdag, og 12 dager til ferie. Snart er're hælj også, uten at man har noen store planer for den. Er det for tidlig å begynne å pakke til ferien?

imm
08-01-2010, 17:42
Inn er også tørst på øl. På tide å rusle de 8 meterne bort til bassengbaren. Klokka er 1230 og happy hour. To øl for 15 kroner! Skål!

Someone
08-01-2010, 21:37

Da ble den en Tempura Maki og en Medium Sushi....sammen med en liten boblende Sør Afrikaner. Sushi Express var meget god den, og absolutt på høyde med Sushi House hvor jeg har gått tidligere. Prisen var ca lik

http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/sushi3.jpg

Har hørt at restaurenten som ligger på vestsiden i Bislett-rundkjøringen også leverer varene godt, dog ingen erfaring med den selv foreløpig.

Har ikke prøvd Intermezzo, som den heter, men hører også den skal være bra. men de gangene jeg har gått ut for å spise sushi har jeg normalt beveget meg lengre hjemmefra. Normalt på Nodee

AirbusTrond
08-01-2010, 21:46
Oj! Det så herlig ut. Ble faktisk fristet til å kjøpe sushi i dag pga denne tråden, men fordi jeg var så himla sliten (sovna nesten på trikken), ble det ganske dårlig butikk-sushi. Skal huske å teste Sushi House neste gang! Elegant champagne-glass også, produsent? :)

Someone
08-01-2010, 21:57
Elegant champagne-glass også, produsent? :)

Rosendal. Både rødvins-, hvitvins-, champagne- og cognacglassene mine er derfra. Bra, men samtidig ganske rimelig og føler de gir bra med value for the money

Twin Otter
08-01-2010, 22:04
Rosendal er bra kvalitet også på vanlige melkeglass og ølglass... og shot-glass...

Vel. Ingen shot i sikte for meg. jeg har akkurat benket meg foran pulten på jobb og her her sier turnusen min at jeg skal bruke 34 timer denne helga. Det blir forhåpentligvis litt film underveis.

33 timer igjen...

imm
09-01-2010, 01:05
Jeg hadde dette til lunch jeg ;). http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs187.snc3/19440_243363046159_719396159_3728215_1286360_n.jpg

LN-MOW
09-01-2010, 01:07
Dakar ...... du sliter virkelig, ser jeg! :lol:

Eirik
09-01-2010, 02:53
Ble sushi til kvelds på meg og, sammen med annet Japansk digg i Bento box, på fortausrestaurant i Saigon :) Ellers fikk jeg med meg fantastisk oppvisning foran operahuset her på morgenkvisten, 50 års-jubileum for et eller annet, og et show som bare et skikkelig kommunistregime kan stable på beina, imponerende ! Og faktisk litt rørende, hehe.
Nå venter TG A300 i Y til BKK og videre med 744 til Phuket i C. Det er planen i alle fall; dagene her lever litt sitt eget liv, heldigvis :)