PDA

View Full Version : Reisetips USA (igjen)


compiler
07-01-2010, 21:54
På tide å bevege seg fra "bare lesing" til litt posting også.

Noen som har reisetips for en liten (ca 4 dager) påsketur til USA eller Canada? Før noen sier at temaet har vært diskutert 100 ganger skal jeg putte en liten "twist" på sakene. Reisetips for aleneferie søkes, og fyren som skal reise er medium reisevant.

USA er besøk tidligere, da primært New York. Er åpen for andre byer, kanskje også i Canada? Er heller ikke fremmed for en forflytning (med fly) i løpet av oppholdet.

Aerofile innslag er bare et pluss.

Trent600
07-01-2010, 22:20
Washington D.C. har mange museer og mye annet interessant å se (avhenger selvfølgelig litt av interessene dine), to flymuseer er det også der. Georgetown er hyggelig både på dag og kveldstid. Washington Wizards spiller på en stadium midt i byen og hvis du ikke har vært på kamp i USA før så er det en opplevelse (har f.eks aldri sett 'burrito toss' på kamp her i landet). Er du heldig blomstrer også kirsebærtrærne mens du er der.

Perfekt for fire dager etter min mening.

Discus
07-01-2010, 22:48
USA/Canada er stor og alt er avhengig av interesse tror jeg. Har reist mye på egenhånd der borte, helt problemfritt. Med fire dager bør du ikke forflytte deg for mye fra sted til sted med fly, da blir det jo bare reising. Litt avhengig av hva du liker er det jo mange reisemål.

Washington er nevnt, Boston er en annen fin by. Florida er fin på den tiden, med Orlando som base så har du fine strender ved Tampa, diverse fornøyelsesparker i Orlando, Kennedy Space Center - leiebil er nødvendig. CO har gode forbindelser fra OSL-EWR til FL og du kan jo fly inn til eks. FLL og hjem fra TPA. Mener å husket at det ikke er tillegg for enveisleie av bil i FL.

LAX, SFO eller SEA (besøk hos Boeing)? Ulempen med vestkysten er større tidsforskjell som jo kan gjøre at du blir mer surrete i hue.

...og mye mye mer.

gustavf
07-01-2010, 22:52
Kommer jo veldig an på hva du vil ha med deg, utover fly.

Øl?
Den observante forumleser bør ha fått med seg at jeg liker brunt drikke. USA har blitt et mekka for godt øl, spesielt mikrobryggerier som lager kraftige IPAer og leker seg med oppskrifter. Spesielt Seattle og Portland er kjent for ølet sitt, men også Philadelphia er bra. Sammen med LN-MOW kan jeg sikkert komme opp med ei tre måneders ølreise i USA. Gi beskjed om du vil vite mer.

En fordel med øl i USA er at jeg ikke vet om noe annet sted som det er så lett å gå inn i en bar og komme i prat med folk. Dessverre er mange steder som man må kjøre til nærmeste bar, en skikk jeg ikke liker, og bruker å ta hensyn til det når jeg bestiller hotell og velger hvor jeg vil reise.

Been there, done that?
Vanskelig å slå Washington DC. Mye gjort på en halv dag, pluss National Air&Space Museum.

Been there, done nothing?
Jeg er litt fascinert av tomheten i North Dakota. Ikke for alle.

Storby?
New York, uten tvil.

Et konkret forslag?
Jeg ville satset på øl i Philadelphia kombinert med DC og National Air&Space Museum. Ikke for langt for en 4 dagers tur og gode muligheter for rimelige billetter. Lei bil og kjør litt rundt, for eksempel kan en tur ut til kysten i Delaware være en fin tur.

ex_trd
07-01-2010, 22:53
Personlig ville jeg reist til LAS. Men hver sin smak selvsagt.

Hickok
07-01-2010, 23:21
Been there, done nothing?
Jeg er litt fascinert av tomheten i North Dakota. Ikke for alle.

Flere som har forvillet seg opp der, ja? Selv var jeg en uke der en gang med mål om å kun være i byer med mindre enn 1000 innbyggere. Det gikk fint en stund, men sprakk når vi kom til Bismarck. Men vi var 10 stykker, da, ikke 1...

Så om noen skulle lure på hvor jeg var da Princess Di døde, så var det på Hardee's i Bismarck, ND.

Nok om det. Som sagt, så er det mange plasser å ferdes, men begrens antall steder. Det er lang reisetid mellom mange byer. Florida i påsken er nok ikke dumt, men min favoritt ville være Texas. Tilbringe noen dager i solen der er ikke dumt. Hvis du liker musikk, så er Austin et must. Galveston ,ved kysten, er også er bra sted å være på den tiden. Få med Texanernes hellige gral, the Alamo, i San Antonio og drikke øl på the Riverwalk (Dick's Last Resort må i så fall testes).

LCH
07-01-2010, 23:46
Kommer jo veldig an på hva du vil ha med deg, utover fly.

Been there, done nothing?
Jeg er litt fascinert av tomheten i North Dakota. Ikke for alle.


Hvis du mot formodning skulle finne på å dra til ND skal jeg alltids klare å tipse deg om en bar eller ti! ;)

Jeg kan bare slutte meg til Washington, DC som en utmerket destinasjon for en firedagerstur. Byen er kompakt og smekkfull av severdigheter som bokstavelig talt ligger på rad og rekke. I tillegg har den en utmerket undergrunn. Jeg havnet der selv mer eller mindre ved en tilfeldighet for tre år siden (la inn en sightseeing dag på vei hjem fra ND) men burde nok hatt litt mere enn én hel dag til rådighet. Tre dager burde imidlertid være nok for å få med seg det viktigste downtown, så hva med dra til Smithsonian på Dulles og overnatte der siste natten? (Kan i såfall anbefale Hyatt, men det er mulig det er andre steder som ligger nærmere museet)

dc-8-63
07-01-2010, 23:51
Er enig med Discus at Vest Kysten blir noe langt for 4 dager, baade ekstra reisetid og stoerre tidsforskjell - men naar det er sagt er Vancouver BC en utmerket by paa vaaren (den er utmerket aaret rundt)...legg inn en rundtur til Victoria, med sjoefly minst en vei....ferge tilbake igjen (vel buss ferge buss) en utmerket dagstur....

Naar det gjelder brunt drikke....er jeg enig med Gustav i Seattle og Portland....men den viktigste "brune" byen er San Diego....

Someone
07-01-2010, 23:52
I forbindelse med julebordet i Seattle om 2 uker så har jeg lagt en en tur alene hvor jeg blant annet skal tilbringe 2 natter i Boston og 2 netter i Washington, så det vil komme en rapport derfra

gustavf
08-01-2010, 00:20
Hvis du mot formodning skulle finne på å dra til ND skal jeg alltids klare å tipse deg om en bar eller ti! ;)

Forville og forville, jeg var vel der med vilje. Kjørte gjennom der på ei rundreise og overnattet vel i Belfield og West Fargo.

Men for å komme tilbake til topic igjen...
Jeg fløy til NY og kjørte langs Jersey-kysten til Delaware i november. Det var en veldig fin tur, med overnatting i New York, Rehoboth Beach og DC. Fin tur, men kanskje litt mye kjøring for en firedagestur.

Chriscross
08-01-2010, 12:26
Jeg kan også anbefale Washington. Var der på "alenetur" i oktober og syntes det var en trivelig plass. En fordel med Washington fremfor NYC er at hotellprisene ofte er trivligere, det har jo litt ekstra å si når en reiser alene. Et tips er å abonere på hotwires nyhetsbrev som kommer hver onsdag. Der er det ofte gode hotelltilbud.

Chigago er også en trivelig plass synes jeg, men usikker på når det blir vår der.

Discus
08-01-2010, 18:32
Chigago er også en trivelig plass synes jeg, men usikker på når det blir vår der.

Når man treffer på Tommy :drink

compiler
08-01-2010, 19:51
Takker for alle tips så langt. Ingen tvil om at det er mye reisekompetanse samlet her inne.

Washington har nå steget betraktelig i kurs hos etter flere anbefalinger. Museum går foran shopping i min bok så det er ikke på noen måte feil med noen slike besøk.

Tittet litt på "transporten" og billigste jeg har funnet i business (økonomi er ikke et alternativ) er vel Lufthansa eller Austrian. Aldri prøvd Austrian før så aner ikke hva slags produkt de har i C. Lufthansa har jeg erfaring med i C, dog ikke med A333. Hva syns folket? (Alternativ utenfor stjernealiansen er utelukket)

BSSW
08-01-2010, 20:30
Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men går ut ifra at du reiser fra/via OSL. Har du tenkt noe på Swiss? De har et business saver, som er billig hvis det selges på OSL-ZRH-IAD...

Og de er også medlem av stjerne alliansen ;)

compiler
08-01-2010, 20:32
Avreise plass ja, det glemte jeg jo helt. OSL er korrekt.

Dårlig med Swiss flighter til IAD ser det ut til..

Savipix
08-01-2010, 23:19
Har man varit i NYC hade jag BOS eller IAD eller kanske ORD.