PDA

View Full Version : Estonian Air åpner to sommerruter

FlightDeck
07-01-2010, 15:30
Med bare fire Boeing 737 i flåten er det begrenset hva man kan få til. Selv om frekvensene er få, utvider i alle fall Estonian Air sitt rutenett med to nye ruter til sommeren: Tallinn-Nice og Tallinn-Athen, begge med en ukentlig avgang.

Samtidig gjenåpner selskapet følgende ruter som tidligere har blitt lukket:

Pärnu-Stockholm (en ukentlig)
Kuressaae-Stockholm (to ukentlige)
Tallinn-Paris (to ukentlige)
Tallinn-Milano (to ukentlige)
Tallinn-Barcelona (en ukentlig)
Tallinn-Roma (en ukentlig)
Tallinn-Dublin (to ukentlige)

Ruten Tallinn-Dubrovnik legges ned.

Mugnas
07-01-2010, 15:51
Ja, men husk at de også har noen (2?) Saab som de flyr med. Disse brukes på de to Stockholmsrutene over tror jeg. Stockholmsrutene over var operative i sommer også, men er ikke helårs - naturlig nok.

Det er relativt stor trafikk på Stockholm-Tallinn, men Estonian har monopol etter at Norwegian trakk seg for en tid tilbake. Skulle gjerne sett en ny aktör som utfordret Estonian på den melkeruta - for min egen lommeboks skyld.

FlightDeck
07-01-2010, 16:03
Ja, men husk at de også har noen (2?) Saab som de flyr med. Disse brukes på de to Stockholmsrutene over tror jeg. Stockholmsrutene over var operative i sommer også, men er ikke helårs - naturlig nok.

Det stemmer - Estonian Air Regional flyr to Saab 340 som skal brukes på Stockholm-Kuressaae/Pärnu. På Stockholm-Tallinn går en av de tre daglige avgangene med Boeing 737. Ellers ble flere av de nevnte rutene operert i fjor.

Det er relativt stor trafikk på Stockholm-Tallinn, men Estonian har monopol etter at Norwegian trakk seg for en tid tilbake. Skulle gjerne sett en ny aktör som utfordret Estonian på den melkeruta - for min egen lommeboks skyld.

Norwegian har en ganske annen produksjon i Sverige enn i Norge og Danmark, med fullt fokus på ruter til Sør-Europa (i tillegg til tre innenlandsruter og hovedstadstriangelet). Både Norwegian og i sin tid FlyNordic har virkelig prøvd å utfordre SAS og andre selskaper på kortere europeiske ruter, men de har ikke lykkes på samme måte som i Norge og Danmark.

Mugnas
07-01-2010, 16:34
Norwegian har en ganske annen produksjon i Sverige enn i Norge og Danmark, med fullt fokus på ruter til Sør-Europa (i tillegg til tre innenlandsruter og hovedstadstriangelet). Både Norwegian og i sin tid FlyNordic har virkelig prøvd å utfordre SAS og andre selskaper på kortere europeiske ruter, men de har ikke lykkes på samme måte som i Norge og Danmark.[/QUOTE]

Jeg holder med. Det er interessant å gå inn på lavpriskalenderen til norwegian.se. På innenlandsrutene og hovedstadstriangelet er det til dels svärt lave priser - både på kort og lang sikt. Prisene på Sör-Europa i sommermånedene er derimot veldig höye. (Sjekk feks Malaga og Mallorca).
T/R Kiruna skal naturligvis väre billigere enn Malaga, men den store forskjellen er likevel slående. Sör-Europa-satsingen fra ARN ser ut til å gå bra.

FlightDeck
09-04-2010, 21:00
Da er det klart at Estonian Air også vil åpne ruten Hamburg-Berlin-Tallinn med tre ukentlige flyvninger (mandag, onsdag og lørdag) fra 3. mai. Det er også mulig å bestille billetter for strekningen Hamburg-Berlin separat.

jb1
09-04-2010, 21:23
Air Baltic flyr eller skal begynne aa fly Stokholm-Tallinn.

TG923
10-04-2010, 01:18
Det er også mulig å bestille billetter for strekningen Hamburg-Berlin separat.

Artig - er det noen andre som flyr mellom Hamburg og Berlin nå eller har toget overtatt helt?