PDA

View Full Version : Overreagering på Hawaiian-flight


SudCaravelle
07-01-2010, 13:17
Nå er de nervøse om dagen - en Hawaiian 767 måtte returnere med jager eskorte på grunn av breial passasjer:

A Hawaiian Airlines Boeing 767-300, registration N582HA performing flight HA-39 from Portland,OR to Kahului,HI (USA) with 231 passengers and 10 crew, was enroute overhead the Pacific about 90 minutes into the flight, when a male passenger (56) refused to stow his carry on bag and made threatening remarks prompting the crew to return to Portland. When the Boeing reached the US coast on the way back, two US F-15 fighter jets intercepted the Boeing and accompanied her to Portland, where the Boeing landed safely about 2:50 hours after departure. The passenger was taken into custody by local police, another woman was also removed from the flight.


http://avherald.com/h?article=425634e1&opt=4096

Da håper jeg moderator godkjenner denne linking osv.

Martin
07-01-2010, 13:21
Da håper jeg moderator godkjenner denne linking osv.

Det ser bra ut, men jeg tok meg den frihet å endre fra AA til Hawaiian ;)

BSSW
07-01-2010, 13:23
Det ser bra ut, men jeg tok meg den frihet å endre fra AA til Hawaiian ;)
Du burde kanskje ta en titt på ikonet også ;)

Hørtes ut som de var litt vel nervøse det crewet ombord, men man kjenner jo ikke hele historien heller...

SudCaravelle
07-01-2010, 13:31
Det ser bra ut, men jeg tok meg den frihet å endre fra AA til Hawaiian ;)

Ha ha... :p Jeg prøvde faktisk så godt jeg kunne å poste en riktig post - men nei da.

JoeW
07-01-2010, 13:34
Synes det er greit at crewet er security minded - og i disse tider er det jo på sin plass å være obs på carry-ons. Samtidig vil det til alle tider være uregjerlige passasjerer - og kanskje det var liten grunn til reaksjon? Jeg velger imidlertid å tro crewet tok en avgjørelse basert på helheten - og tross alt med passasjernes security and safety in mind.

dc-8-63
09-01-2010, 08:46
Det viser seg naa at mannen ogsaa leverte fra seg et truende brev til kabin personalet, som inneholdt informasjon om hvordan flyet ville dele seg opp i luften....

terje t
09-01-2010, 09:16
Det begynner nå å bli interessant med internasjonale flyginger, ser to man ble "tatt" av et fly på Heathrow i går kveld også.

Cecilie
09-01-2010, 09:47
Det "spesielle" med dette er jo at dette er en domestic flight. For meg virker det som sikkerhetstiltakene i det store og det hele retter seg mot internasjonale flyvninger. Correct me if I'm wrong.