PDA

View Full Version : Glad og kald onsdag morgen


EB
06-01-2010, 07:09
Minus 22 grader i Oslo ER kaldt - brrrrrr Men det skal da ikke stoppe arebidslivet - mye arbeid på kontoret som avsluttes med middag for ny avdeling her hjemme i kveld. Ha en flott dag som forhåpentligvis er varm innendørs...

zico77
06-01-2010, 08:24
God kald morgon frå Trondheim!

-19 grader då eg forlot heimen -brrrrrrr. Bilen starta fint i dag og, men den gav preg av å yta litt motstand då eg vrei om nøkkelen. Komt meg i hus på jobben også, og sitter foran oppgåvene med kaffien ;) Så då er det vel bare å kose seg inne i dag......

Ha ein flott og kald dag alle saman!

JonF
06-01-2010, 08:30
God morgen fra Oslo. Altfor kaldt, og altfor trøtt. Sukk. Ikke noen god start på dagen.
Glad jeg nettop har byttet batteri og har hatt fullt oljeskift på bilen. For nå starter den uten å protestere selv i 20 blå.

Mye å gjøre i dag, så det er bare å angripe mailboksen ser det ut som. Kvelden byr på god mat og kanskje en kinotur :)

Ha en flott dag :D

LN-TAL
06-01-2010, 08:32
God morgen ja.

Kaldt, med -22 ?? Jaha, her er det i skrivende stund -37. Og det begynner å bli kaldt ja.

Bilen startet forøvrig lett som vanlig, til tross for å være diesel. Men hadde ikke en 07 modell startet noenlunde greit i slike forhold så hadde jeg nå blitt skuffet også ja.

Eirik
06-01-2010, 08:43
Mornings fra Mui Ne beac, Vietnam. Nydelig dag, ca. 30 pluss. Høres sikkert sykt ut, men skulle ikke hatt noe i mot å hatt en januar-uke eller to i sprengkulden før jeg dro hjemmefra, men nå er jeg her, og får prøve å gjøre det beste ut av det... :)

CK
06-01-2010, 08:44
Minus 20 i Asker på den svenske fridagen "13. dag jul". Hjemmekontoret er i ferd med å varmes opp av vifteovn og fyring. Barna sover fremdeles, men det er vel på tide å få dem ut av de varme sengene. Eldstemann har skidag i barnehagen i dag - det blir neppe lange turen...

SNSK
06-01-2010, 09:23
God morgen fra Lierskogen..
Her viser temperaturmålereren at den har vært godt under -20 i natt. Her er fyr i peisen og den første kaffen er i kroppen.

Blir hjemme med sykt barn i dag...

SNSK

OJB
06-01-2010, 10:17
God morgen fra Sandvika,
Her er det sprettkaldt idag. Kaldt var det hjemme i Tananger på morgenkvisten,12 minus grader som er 17 grader kaldere enn det som er vanlig en januardag i den del av landet.
Det var en fin tur over fjellet med SK4002 og -BUF'en i klart og kaldt vintervær. Så klart at lysene langs kysten fra Sola til Oslo kunne sees hele veien. Flott med snø(eller er det sne?) og alle lysene fra alle tettsteder på denne tiden av året. Det er et like flott syn hver gang. Tiden kommer fort nok der det bare er skyer , regn og dårlig sikt.
Jeg talte 17 drivhus i Lier som lyste opp nattehimmelen som lysende paddehatter. Nå vinterstid ser det jo flott ut , men noe særlig økonomisk og miljømessig er det jo ikke.
22 minus grader på Gardermoen var kaldt nok og minner meg om årene med skolegang tidligere på Stabekk med opp til 30 grader minus i lengere perioder av gangen. Det savner jeg ikke.
Forøvrig gikk det treigt med togene nå i morges og Flytoget var ca halv timen sein til Sandvika fra OSL.
Ha en fin dag i kulda.

Someone
06-01-2010, 10:17
Mornings fra et dritkaldt Oslo. For første gang med stilongs på jobb idag, da det selv inne her er under min komforttemperatur....heldigvis har jeg behaglige 22 grader hjemme :) Lite som skjer i dag, bortsett fra en kamerat har "truet" med å komme på besøk i kveld.

Itillegg har jeg nå tatt i bruk kollektivtrafikken i Oslo sin store "suksess"; Flexus. :sarc Dessverre var de utsolgt for gammeldagse månedskort, så endte opp med Flexus istedet....snakk om tungvindt system. Men jeg tidligere har kunne stemple kortet en gang i måneden også gått med det i lommeboken til det gikk ut, må jeg nå drive å validere kortet hver gang jeg går på en t-bane/buss/trikk :(

Bizflyer
06-01-2010, 10:24
Kald morgen fra sør!

Minus 12 her i dag pluss sterk vind som sikkert gjør de effektive kuldegradene ned mot minus 20.

Hvis vi alle lar bilen stå på tomgang i natt, hjelper det kanskje på den globale oppvarmingen så det blir et par grader varmere i morgen? Klimastatus for Kristiansand er at både sommer og vinter er blitt kaldere! Global warming - Go fcuk yourself!!

BF:cool2

BSSW
06-01-2010, 10:28
Flott med snø(eller er det sne?)
Snø OJB, snø ;)

God morgen fra Tananger

Som OJB sier så er det kaldt her idag også. ATIS sa minus 13 da jeg skudde på scanneren imorges, og det var vel etter at SK4002 hadde lettet. Ryktet sier at det var -41 på Røros. Ønsker ikke akkurat at jeg var der...

Her blir det jobbing innendørs, og går faktiskt i t-skjorte nå :8:

Ikveld satser man på å ta turen til Sandnes og se Avatar 3D. Ellers ingen større planer...

Ha en fin dag forumister, uansett hvilken temperatur :)

AirbusTrond
06-01-2010, 10:31
God morgen fra nord-øst-siden av Vigelandsparken. I det nye huset vårt er en 1 av 2 fyrkjeler kaputt, så det har vært og er kaldt.... Mitt første månedskort etter 12,5 år i Oslo var heldigvis av gamletypen. Men skjønner at dette blir mer tungvint etter hvert. Var forresten med på en undersøkelse når "Flexus" skulle døpes, selv synes jeg "Fram" var et stiligere navn. Men designet er sammenfallende med det jeg valgte. Det er vel 4-5 år siden denne undersøkelsen nå...

LNv22
06-01-2010, 10:37
God morgen fra Oslo. Ikke annet å si enn at det er sykt kaldt.

For første gang med stilongs på jobb idag, da det selv inne her er under min komforttemperatur

Skulle nesten gjort det samme selv, håper imidlertid å få levert en vifteovn på kontoret i løpet av dagen.


Ha en flott dag!

FBU 4EVER
06-01-2010, 11:10
God morgen fra Nærsnes. 19,4 blå i skrivende stund ute, 21,5 her foran PC'en.
Dagen startet med en SMS fra Brandbudronningen i Phnom Penh. Hun vil HJEM! Billettene hennes gjelder hjemreise 20/1, men hun vil hjem så fort som mulig. Hun har sjekket billigste billett, men det kommer på over 8.000 kr, og det har hun ikke råd til. Jeg har sett på muligheten å reise ut till BKK 14/1 og ta henne med på vennebillett hjem 16 el. 17/1. Vi er ikke samboere, så vanlig ID-billett har hun ikke tilgang til, hun må reise sammen med meg. Vennebilletten kan jeg ikke bruke på hverken Thai eller LH, så det må bli SAS. Men flight'ene til og fra er smekkfulle (og sannsynligvis overbooket) og de fleste crewmedlemmene har med seg slekt og/eller venner. Hva i huleste gjør man?
Ellers, så var det en hyggelig kveld på Schrøder igår, sammen med JetBlue m.fl. Nyyydelig torsk. Skikkelig godt! Ellers ikke noe på skjemaet idag.
Ha en fin dag!

zico77
06-01-2010, 11:13
Ryktet sier at det var -41 på Røros

Ikkje lengre rykte: -41.5 kl 0730

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1428441.ece

LCH78
06-01-2010, 12:29
Her i nord har man våknet til 11 blå grader og man er glad man ikke befinner seg i Kirkenes hvor der er -23 eller i Murmansk hvor dem har -33 :)

Ellers så er man godt i gang med dag 3 av friuka, og denne blir nok brukt til å rydde bort jula :)

Bizflyer
06-01-2010, 12:33
Hva i huleste gjør man?


Som den rike kapteinsgentlemannen du er, tilbyr du selvfølgelig å betale de 8 høvdingene for en billett hjem. Du kan jo begrunne det med at du savner henne så vanvittig? :colgate:

Det blir vel ikke så mye dyrere enn en ID og en vennebillett i biz, pluss noen netter på hotell når det ikke er plass på flyet hjem?

BF:cool2

Savipix
06-01-2010, 12:41
Stein: Check PM

Polaris
06-01-2010, 12:46
Storkoser meg med bare 5 små blå i Tromsø ( rene sydentemperaturen...! ;) ), den vanvittig spennende boka "filosofihistorie" (ironivarsel) og tenker at bikkja skulle fått seg en tur ut. Måtte opp 05.30 og tørke spy i gangen, så det er mulig hunden er litt sjaber for dagen.

Hickok
06-01-2010, 12:57
Storkoser meg med bare 5 små blå i Tromsø ( rene sydentemperaturen...! ;) ), den vanvittig spennende boka "filosofihistorie" (ironivarsel) og tenker at bikkja skulle fått seg en tur ut. Måtte opp 05.30 og tørke spy i gangen, så det er mulig hunden er litt sjaber for dagen.
Oi, det var nettopp den boken som gjorde at jeg innså at jeg var på ville veier en tidlig høstdag for snart 20 år siden da jeg begynte på forberedende, og derfor kom meg over på et langt mer fornuftig spor (ingeniør). Minner!

God formiddag fra Bergen. Her har arbeidsdagen vart en stund allerede, og vil nok vare i mange timer ennå. Ah, snart helg..... Ha en flott vinterdag!

JonF
06-01-2010, 13:08
Itillegg har jeg nå tatt i bruk kollektivtrafikken i Oslo sin store "suksess"; Flexus. :sarc Dessverre var de utsolgt for gammeldagse månedskort, så endte opp med Flexus istedet....snakk om tungvindt system. Men jeg tidligere har kunne stemple kortet en gang i måneden også gått med det i lommeboken til det gikk ut, må jeg nå drive å validere kortet hver gang jeg går på en t-bane/buss/trikk :(

Hvor ofte du må validere henger da sammen med type billett. Selv har jeg månedskort og validerer max 3-4 ganger i mnd. Det funker helt utmerket. Den hyggelige mannen hos Trafikanten gav meg da også beskjed om at så lenge jeg hadde månedskort var det ikke nødvendig å validere hele tiden, kun en gang i blant, da for "registreringer og oppdateringer"...

Someone
06-01-2010, 13:11
Hvor ofte du må validere henger da sammen med type billett. Selv har jeg månedskort og validerer max 3-4 ganger i mnd. Det funker helt utmerket. Den hyggelige mannen hos Trafikanten gav meg da også beskjed om at så lenge jeg hadde månedskort var det ikke nødvendig å validere hele tiden, kun en gang i blant, da for "registreringer og oppdateringer"...

Aha, da vet jeg det. Da fikk jeg feil beskjed fra "frk sløv" bak disken hos Narvesen. Da funker det jo allikevel :) Har vanlig månedskort

TG923
06-01-2010, 13:13
Selvsagt fungerer det utmerket uten å validere hver gang, men det er langt i fra det som er hensikten og også i strid med det som står om kortet på http://www.ruter.no/Billetter-og-priser/om_flexus/Slik-reiser-du-med-elektroniske-billetter/

JetBlue
06-01-2010, 14:39
God dag! Av ulike grunner ble det hjemmekontor idag, men VPN fungerer så treigt at jeg snart gir opp å jobbe mot jobbserver. Ellers blir det klesvask parallelt med jobbingen, så produktiviteten er egentlig svært høy her idag :p

Martin
06-01-2010, 14:48
G'onsdag fra FedEx

Begynte dagen litt for sent, gitt. Vel, en er nå på plass, og en får vel avgårde det som skal fås avgårde i dag også. Konstaterer også at det er onsdag, og at jeg bare skal jobbe en onsdag til, før det kommer en onsdag hvor jeg ikke skal jobbe, men sitte på i en flymaskin ;). T-14

God onsdag, folkens :)

FBU 4EVER
06-01-2010, 15:54
Som den rike kapteinsgentlemannen du er, tilbyr du selvfølgelig å betale de 8 høvdingene for en billett hjem. Du kan jo begrunne det med at du savner henne så vanvittig? :colgate:Det blir vel ikke så mye dyrere enn en ID og en vennebillett i biz, pluss noen netter på hotell når det ikke er plass på flyet hjem?BF:cool2

Første mulighet for utreise for meg var 14/1, hjemreise 16/1. Det ble for sent for damen, så det blir overføring av noen høvdinger, ja!

LN-MOW
06-01-2010, 17:51
G-g'morgen fra et kaaaaldt Alpharetta ... Akkurat nå er det solskinn og -4°C Feels Like -11°C iflg weather.com - var dobbelt så kaldt da jeg sto opp. Og i morgen skal det bli sne, sier'em ... Da holder jeg meg innendørs - Rednecks On Ice er en risikosport som gjør seg best på TV ...

Men her sitter jeg lunt og godt på hjemmekontoret - varm kaffe i koppen og bikkja snorker søvndyssende bak meg ....

Tommy777
06-01-2010, 18:49
God morgen fra Chicago. Her var det bikkjekaldt på morran men kun -4 nå rett og slett fordi det er snø i store mengder på vei. Så jeg hører på værmannen og stikker hjem klokka 15 dag.

Ellers ble det litt booking av jobbreiser i dag, men ellers lite å melde

grindstein
06-01-2010, 19:42
En riktig god onsdag ifra Maura. Dagen idag har vert iskald i arbeidet med å få ferdig miljøgata gjennom Maura. Og blir det enda kaldere ligger det ann til fridager med full lønn. Noen goder må vi i anleggsnæringa ha.

Martin
06-01-2010, 20:06
Og blir det enda kaldere ligger det ann til fridager med full lønn. Noen goder må vi i anleggsnæringa ha.


Tar dere ned trafikklyset da?

Discus
06-01-2010, 20:08
God kveld - det tok to timer (mot estimert 0:55) å komme seg hjem i dag takket være Ruter#, biltrafikken, veiarbeid og total mangel på kollektivfelt. Ja, reis kollektivt - miljøvennlig og forfriskende naturopplevelse når man må bytte tre ganger i kulda. Det var hvertfall deilig å stå på det varme badegulvet når jeg kom hjem.

Ikkje lengre rykte: -41.5 kl 0730


Og det er ikke varmere i ettermiddag:
ENRO 061750Z 00000KT 7000 NSC M40/M44 Q1012

Tommy777
06-01-2010, 20:12
Hyggelig at enkelte forummedlemmer er veldig stolt av at de kan tolke og deretter lime inn diverse værsnutter ingen skjønner noe særlig av. :D;)

-44 holder ihvertfall lenge for meg ;)

Discus
06-01-2010, 20:18
Hyggelig at enkelte forummedlemmer er veldig stolt av at de kan tolke og deretter lime inn diverse værsnutter ingen skjønner noe særlig av. :D;)


På tide å lære det da ;), glemte å legge inn forklaringen denne gangen skal aaaaaldri gjenta seg :(

Og da kommer kommentaren; det er -40 på Røros

LN-MOW
06-01-2010, 20:41
Bokmerk:

http://heras-gilsanz.com/manuel/METAR-Decoder.html

grindstein
06-01-2010, 20:41
Tar dere ned trafikklyset da?

Det er umulig å si nå. Det kommer alt ann på om vi for gjort ferdig arbeidet i grøfta vi driver i nå. Blir vi ferdig der i morgen, og kulden setter en stopper for arbeidet på fredag kan det tenkes at det blir tatt inn. Får vi ikke fylt igjen grøfta blir lysene stående oppe.