View Full Version : Salg hos SAS - reiser i Norge fra 345,-
SAS har startet januarsalget på innenlandsreiser i Norge :)
De reklamerer med priser som 345,- til 395,- per vei innen Sør - Norge og 495,- mellom Sør - og Nord- Norge..
Synes dette er en fin sjanse til å sikre seg rimelige innenriksbilletter, selv om tidligere januarsalg har bydd på enda rimeligere billetter.
Salget varer fram til 8. januar kl 17.00 for de som er interessert:)
Reiseperiode er fra 1.februar til 25.mars ifølge sas.no
PS: Som en liten tilleggsopplysning kan jeg legge til at Norwegian sitt salg med 100.000 billetter til 199,- hver vei starter den 5.januar kl 08.00 !
Fortsatt ikke billigere en Norwegian..;)
Der må SAS skjerpe seg..
Synes selv disse prisene er lave nok, og jeg tror det er en fordel at de ikke 'synker' til samme nivaa som DY. SAS selger sikkert nok billetter til aa dekke opp for differensen og da er helsikten oppnaadd likevel. Det er ikke noe poeng aa absolutt vaere billigst saa lenge prisene likevel er gode.
I forhold til dagens prisnivå på flybilletter ligger disse billettene på et fornuftig nivå.
Det overrasker meg at kampanjen ikke har blitt annonsert i større aviser og andre medier enda, eller er det bare jeg som ikke følger med ?
Har selv kjøpt billetter til Oslo for 761,- kr med levelige avgangstider fredag - søndag og er synes det er en god deal :)
S. Holberg
30-12-2009, 15:12
Da booker jeg billettene som jeg trenger i Januar helt i starten av neste år, så man også får benyttet pizzalappene som SAS har kommet med :D
FlightDeck
30-12-2009, 20:47
Der må SAS skjerpe seg..
Hvem har sagt at målet er å være billigst?
Der må SAS skjerpe seg..
Det er jo to helt forskjellige produkter jo ...
Hos SAS får man med seg bagasje gratis, velge sete gratis, og kanskje det aller viktigste .. man kan regne med å komme fram på planlagt tidspunkt.:p
Bizflyer
31-12-2009, 09:42
Jeg har iallefall ikke noen betenkeligheter med å betale opp til flere hundrelapper ekstra for å fly SAS fremfor DY. Mye pga det Farmer nevner, men også fordelene jeg har med gullkortet, som ikke kø for å få levert baggasje, mulighet til å velge sete ved bestilling osv.
BF:cool2
Får man grandislappen på 100,- i rabatt på kampanjerpriser hos SAS?
Får man grandislappen på 100,- i rabatt på kampanjerpriser hos SAS?
Ja!
Det gis rabatt på kr 100 på ALLE priser som SAS har liggende ute :p
www.grandiosa-sas.no
Det er jo to helt forskjellige produkter jo ...
Hos SAS får man med seg bagasje gratis, velge sete gratis
For 199kr blir fortsatt billetten din billigere hos Norwegian selv om du velger å betale ekstra for sete og baggasje!
For 199kr blir fortsatt billetten din billigere hos Norwegian selv om du velger å betale ekstra for sete og baggasje!
...og det er stor sannsynlighet for at du kommer frem til din destinasjon vesentlig senere enn om du hadde valgt å fly med SAS. Statistikken taler sitt klare språk.
Og til de to siste innleggene - dette vet alle på forumet nå, så det er kanskje på tide å gå videre?
De samme kommentarene hver gang begynner å bli slitsomme.
...og det er stor sannsynlighet for at du kommer frem til din destinasjon vesentlig senere enn om du hadde valgt å fly med SAS. Statistikken taler sitt klare språk.
Helt klart hvis den SAS talende får velge hvilken periode det refereres til:p
sail4fun
02-01-2010, 09:30
Helt klart hvis den SAS talende får velge hvilken periode det refereres til:p
? , Som statistikken sier
http://www.e-gek.net/osl/mrtg/osl-sk-dy-year.png
Du kan velge hvilken dag som helst...
http://www.e-gek.net/osl/mrtg/osl-sk-dy.html
FlightDeck
02-01-2010, 09:49
Og til de to siste innleggene - dette vet alle på forumet nå, så det er kanskje på tide å gå videre?
De samme kommentarene hver gang begynner å bli slitsomme.
Enig! Nå begynner selv jeg å bli litt lei. Om SAS får solgt setene sine til 3-400 kr. mer enn det Norwegian gjør, er jo det fint for SAS. Det er ikke et mål at billetten skal koste 0 kr. Om Norwegian har kapasitet nok til å fylle en del av setene til 199 kr., uten at det går nevneverdig utover inntjeningen fra billetter de faktisk tjener penger på, er det fint for Norwegian sett i sammenheng med å ta markedsandeler. Alt handler om prisdiskriminering.
Ja SAS har en fantastisk punktlighet de siste året, men Norwegian har en kraftig forbedring fra i fjor.
De reisende har ikke glemt at SAS stod for alt annet enn dette tidligere. Jeg klarer derfor ikke å fatte at man ikke bruker dette i sin markedsføring.
Det er ikke lenge siden de reisende uttalte at de forsøkte å velge andre alternativer enn SAS i frykt for innstillinger eller konflikter! Ingen andre selskap i Norge har hatt flere episoder enn SAS hvor de reisende har blitt offeret i konflikter og annet.
Det er ikke uten grunn at Mats Jansson har sagt følgende:
Ja, du, jeg har ikke det entydige svaret. Det eneste svaret jeg har er at ordet streik, mulig konflikt - det skal bort fra hele konsernet vårt. Det er ikke sånn at gode konsern i dag bruker konflikttrussel som et middel for å nå målet. Det er umoderne, sier Jansson.
http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.4751774
Det tar lengre tid å bygge opp et rykte enn å rive det ned!
Enig! Nå begynner selv jeg å bli litt lei. Om SAS får solgt setene sine til 3-400 kr. mer enn det Norwegian gjør, er jo det fint for SAS. Det er ikke et mål at billetten skal koste 0 kr. Om Norwegian har kapasitet nok til å fylle en del av setene til 199 kr., uten at det går nevneverdig utover inntjeningen fra billetter de faktisk tjener penger på, er det fint for Norwegian sett i sammenheng med å ta markedsandeler. Alt handler om prisdiskriminering.
Jepp helt enig, men man må skille snørr og barter. Preferansene til de to selskapene er forskjellige!