PDA

View Full Version : Nytt nivå i Eurobonus 2010?


Chriscross
30-12-2009, 04:38
SAS har lenge skrytt av at de skal forbedre Eurobonus neste år. Er det noen som har hørt kvalifiserte rykter (som de kan dele) om det kommer et nytt nivå mellom Gull og Pandion? Jeg har allerede kvalifisert for gull, så vil i utgangspunktet sette poengene mine for C-klasse BKK-CPH i kveld på Diamond Club, men om de formaliserer "dobbelt gull" litt mer bør jeg sette poengene i Eurobonus. Turen vil jo gi meg doble kvalifiseringspoeng, men har ikke bruk for de om det ikke skjer endringer i programmet.

Gemo
03-01-2010, 11:24
Er også spent på hva som skjer. Ingen som har hørt noen rykter ?

FlightDeck
03-01-2010, 11:33
Det kommer neppe noe nytt nivå. Hva slags tilbud skulle i så fall disse få? Selv har jeg også passert kvalifiseringskravet hos EuroBonus for lenge siden og har ikke bruk for alle de doble kvalifiseringspoengene som hele tiden gis ut.

Hickok
03-01-2010, 11:38
Det kommer neppe noe nytt nivå. Hva slags tilbud skulle i så fall disse få? Selv har jeg også passert kvalifiseringskravet hos EuroBonus for lenge siden og har ikke bruk for alle de doble kvalifiseringspoengene som hele tiden gis ut.
Har du fått tilsendt nytt kort forresten? Jeg passerte for 3 måneder siden, men har ikke fått noe ennå. De sender kanskje når det andre går ut?

FlightDeck
03-01-2010, 11:58
Har du fått tilsendt nytt kort forresten? Jeg passerte for 3 måneder siden, men har ikke fått noe ennå. De sender kanskje når det andre går ut?

Nei, kvalifiseringsperioden min har ikke gått ut - og jeg vet at de først sender ut nytt kort når perioden har gått ut. Da kortet mitt ble ødelagt for en tid tilbake siden, bestilte jeg nytt og fikk det i løpet av tre dager.

Hickok
03-01-2010, 12:04
Nei, kvalifiseringsperioden min har ikke gått ut - og jeg vet at de først sender ut nytt kort når perioden har gått ut. Da kortet mitt ble ødelagt for en tid tilbake siden, bestilte jeg nytt og fikk det i løpet av tre dager.
Ah, gir mening.

Bizflyer
03-01-2010, 17:09
Det er vel ingen andre i Star A som har noe nivå mellom Gull og Sort kort? Så da vil det vel ikke passe helt inn i systemene til de øvrige.

Tror heller ikke de ville fått til et nytt mellomnivå der uten å lempe på fordelene ved gull?

Nei, dette har jeg vel ikke noe tro på.

BF:cool2

Someone
03-01-2010, 19:30
Det er vel ingen andre i Star A som har noe nivå mellom Gull og Sort kort? Så da vil det vel ikke passe helt inn i systemene til de øvrige.

Både CO og UA har nivåer mellom gull og "sort"

JoeW
03-01-2010, 20:02
Og i utgangspunktet er det ingen direkte dum tanke, da et slikt nivå kun gir ekstra fordeler ved bruk av "eget selskap" - og dermed også et incentiv til nettopp dette.

Men tviler vel i grunnen på at dette er noe SAS begynner med.

FlightDeck
03-01-2010, 21:28
SAS har jo Pandion som neste nivå etter gull - og at dette ikke kan nås på vanlig måte, syens jeg bare er kult. Ellers spør jeg igjen hva som skulle være nye fordeler utover det man i dag får med Star Alliance Gold - det er jo tross alt begrenset hva et flyselskap kan diske opp med før, underveis og etter en flytur.

Tommy777
04-01-2010, 03:21
SAS har jo Pandion som neste nivå etter gull - og at dette ikke kan nås på vanlig måte, syens jeg bare er kult. Ellers spør jeg igjen hva som skulle være nye fordeler utover det man i dag får med Star Alliance Gold - det er jo tross alt begrenset hva et flyselskap kan diske opp med før, underveis og etter en flytur.

Det har lenge vaert diskutert aa komme med et tier level for Gold+. Vaar fokusgruppe paa FT har hatt mange moeter med SAS om dette og man har kjoert flere forsoek med bla. bedre bonusbilletttilgjengelighet etc for en gruppe EBG som var double gold: http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/898150-sas-eb-offering-bonus-trips-guarantee-ebgs-2-qualifying-points.html Mange selskaper har soelv gull og platinum, eller LH som har FT, Senator og Hon Circle.

Det var dritenkelt for meg aa oppnaa EBG foer jeg flyttet fra Norge og det var ingen intensiver etter jeg kom opp til 45K, saa derfor satte jeg kun C og Y klasse paa SAS og alt annet paa UA MP etter jeg passerte 45K

Ideer som var presentert for EBG+, minimum 100K Basic points:
100% mer ekstra poeng
50% minimum Basic points i de billigste bookingklassene paafoelgende aar
4 Bekreftede oppgraderingsvouchere
1 gratis BOB mat og drikke paa alle flighter.
Priority boarding
Avispakker som Pandion i loungene
First Class Star Alliance lounge tilgang

Det var mange flere ting, men jeg husker ikke i farten

Fra ett markedsperspektiv er det smart med ett slikt nivaa, men i SAS sin kamp for aa overleve er alt smart satt paa hold. Vi faar se om vi plukker opp traaden med dem i 2010

Tommy777
04-01-2010, 03:51
Både CO og UA har nivåer mellom gull og "sort"

Det har de fleste.

Utflyttet
04-01-2010, 06:23
Priority boarding


Dette har jeg hørt i det siste på OSL og her på BGO. Ved boarding annonseres det alltids at EBG/*G kan boarde akkurat når de ønsker, selv om man roper opp at man vil ha det etter rader.

...kansje man kunne lansert fungerende pri-tagger for et nytt nivå over EBG?

-A

view
04-01-2010, 13:36
...kansje man kunne lansert fungerende pri-tagger for et nytt nivå over EBG?

-A

Hehehe

Jeg liker tankegangen din :up:

Fnate
04-01-2010, 17:45
Ideer som var presentert for EBG+, minimum 100K Basic points:
100% mer ekstra poeng
50% minimum Basic points i de billigste bookingklassene paafoelgende aar
4 Bekreftede oppgraderingsvouchere
1 gratis BOB mat og drikke paa alle flighter.
Priority boarding
Avispakker som Pandion i loungene
First Class Star Alliance lounge tilgang

Det var mange flere ting, men jeg husker ikke i farten

Dette hadde virkelig vært noe. Alt sammen ville selvfølgelig vært for mye for bare 100K poeng. Men et par av disse tingene ville jeg VIRKELIG satt pris på. Som fri BOB, oppgraderings vouchere, 100% mer ekstra poeng.

Kanskje man kunne sagt at man måtte oppnå 100K poeng to år på rad for å kvalifisere seg?

Bizflyer
05-01-2010, 13:26
First Class Lounge access; det har vel ikke engang Pandion i dag?

Hvor mange Eurobonusmedlemmer oppnår over 100 000 poeng på et år da? Hva skulle grensen være i andre land, hvor gullkravet er høyere enn i Norge?

Gratis BOB synes jeg de kunne gi alle EBG pr i dag!!:old

BF:cool2