PDA

View Full Version : Brøyting av veier - OSL

Tændis
29-12-2009, 00:06
Hvordan blir det med brøyting på veien inn til vollen i vinter? I fjor var det jo brøyta helt fram til den siste bakken opp på vollen, vil det bli brøytet også i år?

Petter :)

Fellowship
29-12-2009, 00:18
Tror ikke vi kan forvente at det blir brøytet inn dit denne vinteren

ENGM 911
29-12-2009, 09:23
Skal sjekke opp om det lar seg gjøre, men har fri til neste uke så det blir ikke med det første.

ENGM 911
03-01-2010, 13:11
Kan noen si om det har blitt brøytet på dette strekket?

Airbus 330
03-01-2010, 19:56
Får håpe at noen som har vært der i helgen kan gi svar på om det er brøytet inn til vollen eller ikke. :)

Tændis
03-01-2010, 20:11
Jeg har vært på OSL i dag og det er - som i fjor, brøytet helt fram til den lille bakken opp til selve vollen. Med andre ord er vollen ganske greit tilgjengelig ;)

Airbus 330
03-01-2010, 21:41
Gledelige nyheter at det er brøytet i år også, meget bra av OSL :up:

Airbus 330
04-01-2010, 17:14
Skal sjekke opp om det lar seg gjøre, men har fri til neste uke så det blir ikke med det første.

Har du mulighet for å sjekke om det lar seg gjøre å brøyte bakken og helt opp også der vi står?

ENGM 911
04-01-2010, 17:15
Har du mulighet for å sjekke om det lar seg gjøre å brøyte bakken og helt opp også der vi står?

Sjekker opp om det lar seg gjøre, hvilken vei er det dere pleier og ta opp?

Airbus 330
04-01-2010, 17:18
Fra veien der de har brøytet idag og opp bakken og videre til den plassen vi står oppe på selve vollen.

ENGM 911
04-01-2010, 17:24
Fra veien der de har brøytet idag og opp bakken og videre til den plassen vi står oppe på selve vollen.

Ok, som sagt skal sjekke dette opp.

Airbus 330
04-01-2010, 20:35
Ok, som sagt skal sjekke dette opp.

Flott, takk skal du ha for hjelpen :)

Motard
04-01-2010, 21:23
Bra der har brøytet nå, men var der på Lørdag og da var det ikke brøytet. Men supert at de gjør det. Men der er vel ingen grunn til å ikke brøyte oppå vollen også :-) Fint å komme seg inn i bilen å varme seg litt :-)

ENGM 911
04-01-2010, 23:16
Ikke mulighet for dette i natt, men vi gir oss ikke for det? Jeg skal trykke på andre knapper senere.

Airbus 330
04-01-2010, 23:27
Ikke mulighet for dette i natt, men vi gir oss ikke for det? Jeg skal trykke på andre knapper senere.

Vi tar imot all hjelp med takk vi, så travelt har vi det ikke da ;)

ENGM 911
07-01-2010, 23:08
Da har OSL`s hjullaster brøytet veien opp til vollen. Lykke til med videre fotografering.

Madman
08-01-2010, 02:00
Jøss. Det må jeg si var service. :up:

hurvert
08-01-2010, 10:31
Man skal ikke si OSL ikke prøver å legge til rette for oss spottere.

FLOTT SERVICE :up:

Motard
08-01-2010, 11:57
Det var veldig bra. Supert! Bra service.

grindstein
08-01-2010, 16:46
Supert. Skal en tur dit i morgen.

Airbus 330
08-01-2010, 22:04
Da har OSL`s hjullaster brøytet veien opp til vollen. Lykke til med videre fotografering.

Fantastisk service fra OSL og deg ENGM 911. Tusen takk til deg og de som gjorde dette mulig. :)

NSFF

Motard
09-01-2010, 09:59
Jeg var på vollen en tur i går kveld. Så bra som plassen er der oppe nå har den jo aldri vært. Dette var supert!!

putzmeister
09-01-2010, 10:23
Da må det jo bare bli en tur i dag :D

Airbus 330
09-01-2010, 10:27
Håper de har brøytet litt i bredden også da, så det kan bli noen færre trær der oppe.... :p

Motard
09-01-2010, 15:26
Jepp de har tatt hele plassen der oppe nå, mye større plass der nå enn på sommeren. :-)

Tændis
09-01-2010, 17:24
Supert! For en service!

hurvert
10-01-2010, 14:45
Her er vollen lørdag 9. januar
Ikke noe problem å komme seg dit når OSL er snille med oss spottere.

http://i219.photobucket.com/albums/cc23/hurvert/Flyrelatert%202010/IMG_0052.jpg

PerFugl
12-01-2010, 10:18
Dette er rett og slett fenomenalt!
At en hovedflyplass legger ting så til rette for oss spottere, som av utenforstående blir sett på som halvtullinger, er strålende :)
Også stor takk til ENGM 911!

ENGM 911
12-01-2010, 20:54
Ved spotterplattformen har vi satt en litt sliten men brukbar "barnehagebenk", vil dere ha den til vollen er det bare å flytte den. Send PM om spørsmål.

grindstein
12-01-2010, 22:50
ENGM911.

Du og OSL skal ha all honør for den jobben dere gjør for at vi spottere skal kunne dyrke vår hoppy også på vinteren. Jeg er mektig imponert.

Tusen Takk..

LN-HVI
22-01-2010, 20:49
Noen som vet siste status mht. fremkommelighet til vollen nå? Ser at det har blitt gjort en meget imponerende innsats etter tidligere snøfall, men det har vel snødd en god del siden det siste bildet ble postet...

Hadde håpet å ta en tur oppover i morgen, men liker å ha bilen i nærheten hvis det blir mye venting :-)

På forhånd takk for svar

Airbus 330
22-01-2010, 22:20
Var på vollen for noen dager siden, da gikk det fint å kjøre opp der.
Men har jo kommet litt snø etter det, så andre har kanskje nyere status?

LCH78
23-01-2010, 00:01
hvor mye er litt? par cm? :)

Airbus 330
23-01-2010, 00:15
Da jeg var der tidligere i uka, var det nok kommet ca 7-8 cm tipper jeg...

Kanskje Putzmeister kan komme med litt info hvis han var der idag? (Fredag)

LN-HVI
23-01-2010, 00:18
Tror jeg tar sjansen på en liten tur i morgen :)

putzmeister
23-01-2010, 11:56
Hei, var der på Tirsdag og da gikk det helt greit. Tror det er fine forhold der nå, det er ikke kommet så veldig mye siden sist 10-12 cm

LN-HVI
23-01-2010, 15:00
Gikk helt fint i dag, men var bare en liten tur borte på vollen, brukte mest plattformen. Ingen problemer med å komme seg til vollen med bil. Ble dessverre tettere snø rundt midt på dagen i dag, så da ga jeg meg tidligere enn planlagt.

Skal se om ikke jeg får lagt ut noen bilder i løpet av dagen/kvelden :)

baselutvann
23-01-2010, 18:16
Så bra. Skal en tur opp å hente gamlingene fra syden så blir sikkert noen nattbilder, men sannsyneligvis ikke fra Vollen.

Blubird
23-01-2010, 21:58
Jøss! Er ikke ofte innom denne delen av forumet, men her må man jo bare bøye seg i snøføyken. Dette må jo være fantastisk for dere som bruker vollen ofte. Antar samtidig at noen har tatt på seg jobben med å sende en offisiell takk til rette instans, som seg hør og bør... :)

Airbus 330
23-01-2010, 23:36
Jøss! Er ikke ofte innom denne delen av forumet, men her må man jo bare bøye seg i snøføyken. Dette må jo være fantastisk for dere som bruker vollen ofte. Antar samtidig at noen har tatt på seg jobben med å sende en offisiell takk til rette instans, som seg hør og bør... :)

Vi skal nok få det klart frem på møte vi skal ha med OSL nå på vårparten ja, fantastisk samarbeid vi i NSFF har med OSL. :up:

putzmeister
26-01-2010, 21:48
Det var kjempefine forhold i dag på vollen. Tusen takk:)

OSL-MRU
08-02-2010, 19:52
Er det veldig mye is oppover der nå eller kommer man seg helt frem med bil?

LN-HVI
12-02-2010, 00:14
Tenkte jeg skulle ta meg en tur i løpet av helgen. Er spent på forholdene selv også, men regner med det er mulig å komme seg frem med bil :D

LN-SEK
14-02-2010, 07:54
Var der igår, kjempeforhold..

Er faktisk bedre enn om sommeren, for alle høla i veien blir jevna ut av snøen! :-)

LN-HVI
14-02-2010, 12:49
Jepp, sitter på vollen i skrivende stund, og jeg kan bekrefte at forholdene er meget bra. Ingen problemer å komme seg frem, selv med en helt vanlig personbil med piggfrie dekk.

Det eneste som ikke er jevnt nå, er de drøye hjulsporene nederst/midt i bakken opp til vollen, de er omtrent like ille som på sommeren. Der hadde det gjort seg med noen spader med sand/grus. Dugnad til våren? :)

Airbus 330
14-02-2010, 14:37
Jepp, sitter på vollen i skrivende stund, og jeg kan bekrefte at forholdene er meget bra. Ingen problemer å komme seg frem, selv med en helt vanlig personbil med piggfrie dekk.

Det eneste som ikke er jevnt nå, er de drøye hjulsporene nederst/midt i bakken opp til vollen, de er omtrent like ille som på sommeren. Der hadde det gjort seg med noen spader med sand/grus. Dugnad til våren? :)

Det blir nok en liten form for dugnad nå til våren regner jeg med, både veien opp til vollen og noen busker som burde fjernes før de blir for store.

Regner med at vi i NSFF tar dette opp med OSL når vi skal ha møte med de nå på våren.

LN-HVI
14-02-2010, 16:21
Høres bra ut. Stiller gjerne, dersom tidspunkt passer ;)

Airbus 330
14-02-2010, 18:57
Høres bra ut. Stiller gjerne, dersom tidspunkt passer ;)

Det setter vi pris på :)

Regner med det kommer info her på forumet og via våre hjemmesider når det skjer. :up:

ATC-flyradar
14-02-2010, 23:00
Lørdag 13.februar var veien helt opp på sanddyna på R 19 R helt toppers måket og selve platået var bra jevnet ut - TAKK til OSL og de personene som sørger for brøyting.

Kingstone
19-02-2010, 21:40
Noen som vet hvordan det er på andre siden? Tenker da på veien ned til østbanen ved radaren.

baselutvann
19-02-2010, 22:29
Er det noen som vet om det er måkt opp til vollen, etter nattens snøvær ?

LN-HVI
20-02-2010, 21:17
Noen som vet hvordan det er på andre siden? Tenker da på veien ned til østbanen ved radaren.

Hvis du mener den lille veien som går ned midt i svingen på hovedveien der, så var denne sperret av snøfonn/snøbrøyting på hovedveien da jeg kjørte forbi der forrige søndag. Om det har endret seg er vel heller tvilsomt, men det kan jo tenkes....

Airbus 330
20-02-2010, 21:38
Er det noen som vet om det er måkt opp til vollen, etter nattens snøvær ?

Hvis du mener den lille veien som går ned midt i svingen på hovedveien der, så var denne sperret av snøfonn/snøbrøyting på hovedveien da jeg kjørte forbi der forrige søndag. Om det har endret seg er vel heller tvilsomt, men det kan jo tenkes....

Denne veien blir som regel aldri måkt om vinteren, som regel ikke kjørbar før til våren og når snøen er borte.

putzmeister
28-02-2010, 18:18
Vollen var ikke brøytet Søndag 28. Februar. Men de kommer vel:)

ENGM 911
28-02-2010, 18:32
Vollen var ikke brøytet Søndag 28. Februar. Men de kommer vel:)

Linket denne siden til "mannen med utstyret" som et hint til brøyting, det er notert sa vedkommende.

Airbus 330
28-02-2010, 21:01
Linket denne siden til "mannen med utstyret" som et hint til brøyting, det er notert sa vedkommende.

Glimrende :devot:

PerFugl
04-03-2010, 15:59
Fortsatt ikke brøytet oppe på Vollen. Jeg klarte så vidt å komme med opp og ned med min ganske høye bil med firehjulstrekk..:)
Men jeg mener ikke å mase. Er veldig takknemmelig for den brøytingen som skjer.

PerFugl
06-03-2010, 12:34
Fortsatt ikke brøytet oppe på Vollen. Jeg klarte så vidt å komme med opp og ned med min ganske høye bil med firehjulstrekk..:)
Men jeg mener ikke å mase. Er veldig takknemmelig for den brøytingen som skjer.

Litt bedre oppe på Vollen i dag, lørdag. Mer opplkjørt og ikke så dype hjulspor lenger. De fleste bør klare å kjøre helt opp nå.
Forøvrig glimrende vær her i dag. Fortsatt minus 9 kl 12.30, men sola varmer godt. Og 19R er i bruk..:)

ENGM 911
15-03-2010, 17:48
Folkens, min bekjentskap med hjullasteren har ryddet vei. Det var observert hjulspor som tilsa at noen biler hadde vært faretruende nær kanten, kanskje ikke så lurt. Lykke til videre og jeg krever herved mange flotte flybilder publisert på scanair.

Airbus 330
15-03-2010, 18:35
Folkens, min bekjentskap med hjullasteren har ryddet vei. Det var observert hjulspor som tilsa at noen biler hadde vært faretruende nær kanten, kanskje ikke så lurt. Lykke til videre og jeg krever herved mange flotte flybilder publisert på scanair.

Tusen takk til dere begge :up:

putzmeister
15-03-2010, 21:11
Knallbra! Bilder kommer :D

PerFugl
16-03-2010, 08:04

Veldig bra, takk og takk :)

Fellowship
17-03-2010, 16:52
Kjempebra jobba, tusen takk!

Så vil jeg henstille folk til å kjøre minst mulig på jorvollen og særlig i oppkjørselen mens vårbløyta og teleløsningen pågår, inntil det har tørket opp.

Det var på den tiden i fjor veien ble mest slitt, etter at grusen var blitt påfylt.
Det er fullt mulig å parkere nedenfor, og gå opp når det er slik.

ENGM 911
18-03-2010, 17:05
Kjempebra jobba, tusen takk!

Så vil jeg henstille folk til å kjøre minst mulig på jorvollen og særlig i oppkjørselen mens vårbløyta og teleløsningen pågår, inntil det har tørket opp.

Det var på den tiden i fjor veien ble mest slitt, etter at grusen var blitt påfylt.
Det er fullt mulig å parkere nedenfor, og gå opp når det er slik.

Er det ikke bare å sette opp sperrebukker for perioden som kommer?

LCH78
18-03-2010, 21:04
Er det ikke bare å sette opp sperrebukker for perioden som kommer?

Når folk flytter sånt når veien er stengt pga rasfare (ref: Vestlandet den siste tiden) så skulle man vel tru at da flytta man, dessverre, disse også uten å mokke :)

Lennart
22-03-2010, 20:13
Er det slutt på snøen på vollen ?
3 vestlendinger kommer bortom i neste uke.

BSSW
22-03-2010, 20:32
Det var så pass med snø på søndag at man ikke klarte å komme seg opp med bil...

Du får se om snømennene står fremdeles. (Det er ikke vi som laget dem...)

hurvert
22-03-2010, 20:34

Det er fortsatt litt snø igjen på vollen, på lørdagen var det en luring som kom med en svær bobil å spola seg opp bakken til vollen...
Han kom opp etter utallige forsøk. :headbang :mad:

Blubird
23-03-2010, 13:19
Er det ikke noen av dere frequent voll-flyers som har et par betongbukker som kan plasseres i veien der inntil grunnen har tørket opp da?

TenFour
23-03-2010, 16:01
Det er fortsatt litt snø igjen på vollen, på lørdagen var det en luring som kom med en svær bobil å spola seg opp bakken til vollen...
Han kom opp etter utallige forsøk. :headbang :mad:

Og her har vi den. Det var også de som lagde snømenner også.
http://i483.photobucket.com/albums/rr191/TenFour_album/IMG_8657.jpg

ENGM 911
23-03-2010, 18:10
Er det ikke noen av dere frequent voll-flyers som har et par betongbukker som kan plasseres i veien der inntil grunnen har tørket opp da?

Om det er ønskelig, sjekker jeg om det er mulig å få sperret oppkjøringen til vollen med betongblokker e.l. så lenge vårløsningen er i gang.

Harald Oanes
23-03-2010, 19:12
Om det er ønskelig, sjekker jeg om det er mulig å få sperret oppkjøringen til vollen med betongblokker e.l. så lenge vårløsningen er i gang.

Hvis dette skjer, er jeg ufattelig glad for å få vite det nå - da jeg kjører helt i fra Stavanger for å tilbringe 5 hele dager på Gardermoen (Thon Hotel) for å, ja - kun fotografere. Og hvis jeg ikke kan kjøre opp, grunnet at jeg er handicapped - så kan jeg jo like godt bli hjemme og kjenne på hvordan det svir i lommeboka etter å ha betalt så mye for 4 netter på hotell...

Jeg forlanger jo IKKE at noe gjøres for akkurat meg, men jeg hadde satt pris på å få vite det, snarest mulig - så jeg slipper å kjøre 700 km en vei for å bli stoppet av en betong-bukk...

på forhånd takk for hjelpen...

H

ENGM 911
23-03-2010, 19:18
Hvis dette skjer, er jeg ufattelig glad for å få vite det nå - da jeg kjører helt i fra Stavanger for å tilbringe 5 hele dager på Gardermoen (Thon Hotel) for å, ja - kun fotografere. Og hvis jeg ikke kan kjøre opp, grunnet at jeg er handicapped - så kan jeg jo like godt bli hjemme og kjenne på hvordan det svir i lommeboka etter å ha betalt så mye for 4 netter på hotell...

Jeg forlanger jo IKKE at noe gjøres for akkurat meg, men jeg hadde satt pris på å få vite det, snarest mulig - så jeg slipper å kjøre 700 km en vei for å bli stoppet av en betong-bukk...

på forhånd takk for hjelpen...

H

Vollen er åpen, sett deg i bilen og kom deg til OSL. Sender deg PM.

Martin
23-03-2010, 19:21
Veien opp er en ting. Sånn som snøen lå der på søndag, vet jeg ikke om rullestol er det ideelle fremkomstmiddelet når du først har kommet deg opp på vollen.. Men, den kan jo ha tint igjen innen du kommer.

Harald Oanes
23-03-2010, 19:22
Veien opp er en ting. Sånn som snøen lå der på søndag, vet jeg ikke om rullestol er det ideelle fremkomstmiddelet når du først har kommet deg opp på vollen.. Men, den kan jo ha tint igjen innen du kommer.

Takk for svar. Men jeg bruker ikke rullestolen når jeg fotograferer, jeg åpner bakluka eller sidedøren og sitter i bilen mens jeg fotograferer, altså klarer jeg meg utmerket så lenge jeg får kjørt opp...

H

Harald Oanes
23-03-2010, 19:27
Vollen er åpen, sett deg i bilen og kom deg til OSL. Sender deg PM.

Tusen takk for svært hyggelig og oppmuntrende PM:-)

H

Tom McNikon
23-03-2010, 19:40

...og vi 3 er gale vi (vestlending med "feil" dialekt jeg egentlig) :colgate:

Lennart
23-03-2010, 19:50
...og vi 3 er gale vi (vestlending med "feil" dialekt jeg egentlig) :colgate:

Du kommer ihvertfall ifra vestlandet for dette besøket :drink

ENGM 911
23-03-2010, 20:26
Jeg har etter deres ønske fått til brøyting og lettere tilgang til vollen på OSL i vinter. Nå er vårløsningen straks i gang og jeg håper brukere av plassen ikke kjører opp med bil hvis de ikke er uføre. Nå er det ikke slik at det er jeg som drifter og eier vollen, men prøver å holde plassen åpen og tilgjengelig for alle. Det med betongklosser viste seg å være til hinder for uføre så det er forkastet. Til info har vi satt en "parkbenk" ved spotterplattformen som kan flyttes til vollen. Der er det ingen sittegruppe tilgjengelig på vollen meg bekjent. Benken har stått ute i vinter så den bør skrus litt sammen. Flyttingen av benken må dere ta grep om selv. Ha en knakende fin vår.

Harald Oanes
23-03-2010, 21:05
Jeg har etter deres ønske fått til brøyting og lettere tilgang til vollen på OSL i vinter. Nå er vårløsningen straks i gang og jeg håper brukere av plassen ikke kjører opp med bil hvis de ikke er uføre. Nå er det ikke slik at det er jeg som drifter og eier vollen, men prøver å holde plassen åpen og tilgjengelig for alle. Det med betongklosser viste seg å være til hinder for uføre så det er forkastet. Til info har vi satt en "parkbenk" ved spotterplattformen som kan flyttes til vollen. Der er det ingen sittegruppe tilgjengelig på vollen meg bekjent. Benken har stått ute i vinter så den bør skrus litt sammen. Flyttingen av benken må dere ta grep om selv. Ha en knakende fin vår.

Dette er jo bare helt fantastisk, puh - jeg som nå trodde turen måtte stoppes... En stor takk ENGM 911 for hyggelig og god hjelp... Hvis noen nå kan bestille øs-pøs regn og 15 grader ut denne uka, og 15 grader og sol hele neste uke, hadde jeg blitt enda gladere - men det må vel tas opp på et annet forum... ;.)

H

SK917
23-03-2010, 21:34
Til info:

veien inn i skogen og inn mot vollen er ikke OSL eiendom så det er grunneier som må godkjenne å sette opp stengsel på veien i såfall.

Dette må gå gjennom foreningen da det er vi som har kontakt med grunneier og OSL som ikke snakker så mye sammen....

Bare til info så ingen begynner å ta seg til rette her selv om det er i beste mening....

NSFF

ENGM 911
24-03-2010, 00:02
Til info:

veien inn i skogen og inn mot vollen er ikke OSL eiendom så det er grunneier som må godkjenne å sette opp stengsel på veien i såfall.

Dette må gå gjennom foreningen da det er vi som har kontakt med grunneier og OSL som ikke snakker så mye sammen....

Bare til info så ingen begynner å ta seg til rette her selv om det er i beste mening....

NSFF

Dette var nytt for meg, men vi lærer for hver dag som går.

SK917
24-03-2010, 07:54
Det er kjempe flott at det blir brøyting av veien, veldig godt jobba og det finnes det ikke noe problemer med. Men skal veien stenges må grunneier kontaktes først slik at han ikke får seg en ubehaglig overraskelse neste gang han skal inn til skogen sin å hente ved og hogge trær.

Det er ikke så alvorlig som det kanskje høres ut. Men vi måtte få godkjenning fra grunneier før OSL kunne kjøre på ny masse på veien inn dit og det fikk foreningen lov til.

I utgangspunktet hadde grunneier, altså bonden vært inne på tanken å sette opp en bom helt oppe ved innkjøring fordi det største problemet er alle som legger igjen søppel inne i skogen. Bildekk, byggematerialer, vinduer, møbler etc....

Så snørydding er flott , fortsett med det, er det ønskelig å stenge send foreningen en mail så tar de opp med grunneier..

Keep up the good work!

NSFF

PerFugl
02-04-2010, 15:30
Var innom Vollen i dag, og nå er det veldig grisete der - for å si det mildt... Veien inn er for så vidt grei, men søledammene begynner å bli ganske store og dype. Den siste bakken opp på selve Vollen droppet jeg, selv om jeg sikkert hadde kommet greit opp med min firehjulstrekker. Men kjører vi for mye der nå, så blir det garantert veldig dårlig senere i vår.
God påske, alle spottere..:)

gustavf
02-04-2010, 18:25
Brøytesesongen er over, og gjørmesesongen kommer. Vi stenger derfor brøytetråden.