PDA

View Full Version : God lille julaften


BSSW
23-12-2009, 08:10
God morgen fra Tananger

EB er tydeligvis ikke våken enda, så da får jeg vel æren i å starte dagens god morgen tråd ;)

I følge ATIS så er det +1 grad på SVG, dvs en våt og slapsete dag... Så blir det vel kaldt igjen i kveld og all smeltet snø blir til is... Jau!...

Gårdagen ble uten internett :cry: Men nå er de verste abstinensene borte ;) :p Håper man kan få fikset internett i ettermiddag...

Anyway. I dag blir det demontering for alle penga.

Ha en fin dag forumister :)

EDIT: Og ikveld blir det sannsynligvis "Same procedure as last year" ;)

JonF
23-12-2009, 08:18
God morgen fra Oslo. Siste arbeidsdag før jul i dag. Men det blir nok hektisk på jobb frem til jeg skal hjem.
Har et par julegaver igjen som skal kjøpes i kveld før det blir å fylle opp bilen og sette kursen hjem mot Sarpsborg for den tradisjonelle julefeiringa :)

Ha en fin lille julaften :)

Utflyttet
23-12-2009, 08:18
God morgen fra avdeling sør-øst. Her er det noen siste runder i mailboksen før roen senker seg.

Ønsker alle en bedre dag rundtom på kloden, og håper at dere får en hvit og kald jul ;)

-A

EB
23-12-2009, 08:21
Der var også jeg våken...deilig med juleferie og at den såvidt har startet. Minus 6 grader her på Ris - nå venter en frokostgjest før det blir siste runde med julegaveinnkjøp. Ha en strålende onsdag...

jcnorway
23-12-2009, 09:00
God lille julaften!

Siste arbeidsdag før noen dager julefri. Forhåpentligvis får man julestemning når man går ut døren på jobb i ettermiddag ;)

Ellers ser jeg at det nye hotellet på OSL sliter litt med ordelingen i annonsen som er å se på dn.no i dag. Lurer på om jeg skal teste ut Comfort Ho en gang :lol:

Ha en fin dag!

rjsol
23-12-2009, 09:18
Goede morgen ! Vi har vaska gølvet, og vi har børe ved, men trepynting regner jeg med at andre tar for meg. Glædelig Jul alle sammen.

Someone
23-12-2009, 09:31
Good morning, straks klart for midtvintersblot:) Men først må jeg på jobben, før en liten shine av Får Season Bislett i ettermiddag. Det ryktes om et innrykk imorgen. I kveld blir det i gammel tradisjon gravlaks, dillstuede poteter og juleøl hos mamma og pappa. Ha en strålende dag :) God jul

JetBlue
23-12-2009, 10:06
God lillejulaften fra Wergelandsveien. Det blir en litt kort dag idag, men skal allikevel en tur på jobb på Hasle før jeg tar juleferie. Imorgen bærer det avsted til Halden for feiring med barna, det blir kos.

Spantax
23-12-2009, 10:23
God lille julaften fra Fornebu! Her er man på jobb til to - så venter SK316 og julefeiring med familien.

Riktig god jul til alle forumister over hele kloden!

Discus
23-12-2009, 10:46
God morgen. Fridag i dag, og jeg tror det meste av jule-sakene er på plass også. Termometeret viser -7C og inne er det godt og varmt. Noe indretjeneste først i dag, og antagelig en liten skitur etter lunsj. Ha en god dag, med håp om at julefreden senker seg utover dagen.

svgspotter
23-12-2009, 11:25
Go morgen! våknet med vondt i halsen, så jeg blir nok hjemme i dag og passer på mine 2 katter! ;) kanskje jeg får tid til litt utetid og.

baselutvann
23-12-2009, 11:35
god lille julaften. Etter 4 dager med svineinfluensa, så er det vel på tide å handle julepresanger? Ha en fortsatt fin dag alle sammen

RH
23-12-2009, 11:43
God morra.

Da er man akkurat sjekket inn på morgendagens flytur med sk til TOS.

Fint med epost innsjekking. Når kommer de rødnesene med samme mulighet?

Roar

Trety
23-12-2009, 11:51
god lille julaften. Etter 4 dager med svineinfluensa, så er det vel på tide å handle julepresanger? Ha en fortsatt fin dag alle sammen

Svineinfluensa har jo gått av moten for lengst, følger du ikke med? :lol:

God lille julaften allesammen. Tingene er stort sett på stell hjemme, så i kveld er det middag hos opphavet, så Grevinnen og Hovmesteren - samt pynting av treet. Ha en bedre lille julaften alle sammen!

ENGM 911
23-12-2009, 11:57
God formiddag fra Oslo. Har snittet, krydret og saltet Nasse Nøff så den blir klar til i morgen. Ellers skal resten av ettermiddagen tilbringes på OSL. Noen må jobbe mens andre har fri.

mikro
23-12-2009, 11:58
Nøyaktig -6,2 grader her i Asker. Jetlagen er vel nærmest borte nå siden jeg kom hjem fra Calgary på søndag. Ble heldigvis ferdig med gavene i Calgary og Chicago så det blir bare å være hjemme å slappe av. I morgen blir det julefeiring her hjemme sammen med slektninger :)

God lille julaften alle sammen :up:

OJB
23-12-2009, 13:01
God formiddag fra Tananger,
Et par små innkjøp så setter julefreden inn her over i sørvest.
Da blir det en velfortjent jule-og nyttårsferie frem til 4.januar.
Nå skal hjemmelivet nytes til fulle de neste par ukene.
Ha en fin dag alle forumister og God Jul.

AirbusTrond
23-12-2009, 13:07
God morgen fra ytre Møre. Her er hummerkokingen godt i gang før kveldens måltid! Stor stas. Ikke så mye stas med DY til AES i går. Akkurat den drøye halvtimen forsinket som gjorde at vi ikke rakk ferga, slik at det ble drøye to timer ekstra venting. Visstnok et crew som var stuck i Polen, og de som fløy oss skulle egentlig til Stockholm, kunne kapteinen berette.

Henshaw
23-12-2009, 13:33
God morgen fra Sandefjord, hvor man veide opp for dårlig søvn forrige natt ved å sove 11 timer inatt. Idag skal jeg prøve å pakke inn noen julegaver sånn noenlunde presentabelt, men det blir vel "same procedure as last year", dvs. at jeg får "litt" hjelp av søster.

Bizflyer
23-12-2009, 13:34
Merry Jul!!!

Har har man fri fra jobben i dag, men det er dog en del juleforberedelser som skal gjøres unna. Men de er overkommelige! Så her kan jula bare komme!

I kveld blir det julemat og øl/akevitt hos opphavet! Og da er jula i gang!!

Skål kosmonauter!! :drink :cheers:

BF:cool2

LN-Q
23-12-2009, 13:53
Her er min jul...
:colgate: :wow: :crowded :headbang :drink :72: :cheers:

God jul til alle forumister...

BSSW
23-12-2009, 14:30
*Den som fant på å skru på snøkanonen her i Tananger bes melde seg på mitt kontor snarest...*

:71:

LN-Q
23-12-2009, 14:32
*Den som fant på å skru på snøkanonen her i Tananger bes melde seg på mitt kontor snarest...*

:71:


Hvit jul er vel hyggelig? Ikke hvert 10 år man har det over hele landet...

Martin
23-12-2009, 14:37
jcnorway: Skjønner du ikke at DN har begynt å skrive på totning? Tel betyr til - Comfort Ho til Runway Gardermoen - Er visst noe roomservicegreier :p

G'onsdag fra FedEx. Klar for en siste innspurt før man "tar en Chris Rea" og kjører hjem til jul - strengt tatt den samme veien jeg kjører hjem de andre dagene i året også, men.

Ellers ser det ut som mange er mer fornuftige enn FedEx, og holder stengt i dag, noe som betyr at det ikke er så mange som skal sende pakker, og det betyr mindre jobb på meg ;).

God lille julaften, og ellers god jul til alle forumistene :)

Concorde
23-12-2009, 14:44
Måtte en tur på kontoret idag, men snart er det ferie:)
Julen feires på Nordstrand og så reiser jeg til Dublin for å møte en kamerat for å feire nyttår og spille golf.
Jeg vil ønske alle en riktig God Jul!

BSSW
23-12-2009, 15:46
Hvit jul er vel hyggelig? Ikke hvert 10 år man har det over hele landet...
Hvis det ikke er forstått så er ikke jeg så veldig glad i snø ;) Ihvertfall ikke den som legger seg på veien ;)

Heldigvis virket det som om den som styrte snøkanonen "hørte" meg, for det gikk ikke lange tiden før den ble skrudd av :)

Bare håpe at den som styrer kanonen i Egersund har fått det memoet...

LN-MOW
23-12-2009, 15:48
Comfort Ho, ja ... noe fr Tiger Woods? :lol:

G'morgen fra Alpharetta som melder om 3 smaa varme og lettskyet .. de tre skal etterhvert faa besoek av ti til, saa det blir levelig etterhvert.

Vanlig arbeidsdag her, og juleforberedelsene er nesten ferdige. Vi venter storinnrykk, saa vi har bestemt oss for aa 'go easy' matmessig og kjoepe en 'kalkunpakke' med tilbehoer fra den lokale matsjappa. Da er det bare aa varme opp og sette igang. Publix leverer skikkelige varer, saa hvorfor ikke?

Ingen nissegroet i Atlanta - det er en tradisjon familien ikke helt kjoepte, saa jeg faar noeye meg med beskrivelsene her om hvem som faar mandelen. Paa den annen side, saa slipper jeg ogsaa Grevinnen og Hovmesteren.. ;)

Siden det er Juledags morgen som er greia her borte, er morgendagen ogsaa arbeidsdag. Overtar sjappa et par timer tidlig saa kollegene kan kjoere igang sin julefeiring, saa kan heller de faa jobbe fredag naar vi er invadert av familien. Har anskaffet litt moerk juleoel fra San Diego, saa det skal nok bli litt jul i stua likevel ... hehe ...

Hickok
23-12-2009, 15:55
God formiddag fra Bergen. Da har jeg stengt ned arbeidet for julen, og er snart på vei for å kjøpe inn årets julepresanger. Uten å røpe for mye, kan jeg nok likevel si så pass at alle kommer fra polet, og alle er lik.... :) Har fått kjøpt inn 6 sorter og mangler en. Det blir for håpentligvis Frydenlund Juleøl. Da kan i så fall julefreden senke seg.

Ha en fortsatt god lille julaften!

Bizflyer
23-12-2009, 19:04
Her har det vært en kaotisk dag! Snøen har lavet ned i hele dag, og skapt trafikkaos i hele byen! Men nå tror jeg alt som skulle handles til jul er i hus!

Nå går straks turen hjem til opphavet for å gjøre et innhugg i deres beholdning av juleøl og julekakevitt!;) Noe spiselig blir det visst også! Blir bra!

Forresten; Vil dere som ønsket dere hvit jul vennligst komme over å skuffe inngangspartiet mitt???

Fortsatt god jul! :drink :cheers:

BF:cool2

Someone
23-12-2009, 21:26
Nå går straks turen hjem til opphavet for å gjøre et innhugg i deres beholdning av juleøl og julekakevitt!;) Noe spiselig blir det visst også! Blir bra!

Forresten; Vil dere som ønsket dere hvit jul vennligst komme over å skuffe inngangspartiet mitt???


Du også,,,her har man begynt å forsyne seg godt i kjøleskapet til fattern

Tja, du må gjerne dumpe noen tusen kubikk i Nordmarka :)


Ellers har vi glemt et veldig viktig jubileum i dag. I dag er det 40 år siden man fant olje på norsk sokkel....og resten er et eventyr

Discus
23-12-2009, 22:11
Tja, du må gjerne dumpe noen tusen kubikk i Nordmarka :)


Ja takk her også! Men til tross for ønsket var det glimrende skiføre i Oslos Vestmark i dag.

Henshaw
23-12-2009, 22:20
Sugar in the morning!

Da er man snart igang med prøvesmaking av julematen, men dessverre ingen James til å servere.

MD11
23-12-2009, 22:35
God lillejulaften fra et kaldt TRD der gradestokken nå viser under minus 10, brrr. Men inne er julestemningen på plass og treet er pyntet:D 4 deilige fridager venter:D

Martin
23-12-2009, 22:40
Da var man ferdig på jobb, og julen kan Ring(n)es inn ;)



http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/dc9d8dbe.jpg

BSSW
23-12-2009, 23:06
Tja, du må gjerne dumpe noen tusen kubikk i Nordmarka :)

Ja takk her også! Men til tross for ønsket var det glimrende skiføre i Oslos Vestmark i dag.
Det kan hentes en god del i Tananger og her i Egersund...

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/dc9d8dbe.jpg
Ble det mandel på dag da? Den der så god ut... Grøten altså :old Gleder seg til julegrøten imorgen :)

Martin
23-12-2009, 23:07
Dårlig med mandel fra Fjordland,gitt..

BSSW
23-12-2009, 23:09
Dårlig med mandel fra Fjordland,gitt..
Du får ringe å klage ;)

jcnorway
23-12-2009, 23:15
Ikke hver dag man får slike ting på jobb, men det er vel fordelen ved å jobbe på lille julaften. Da får man en liten flaske :p

imm
23-12-2009, 23:22
Lille juleaften ble en helt annen dag enn planlagt. Og historien begyner på flyplassen allerede søndag. Da kom en dame med sin 4 år gamle datter flyvende fra Trondheim. De to satt på flyplassen over natten og skulle videre til Bergamo. Snøstorm i Bergamo gjorde at dette flyet til slutt ble kansellert, og det skjedde like over midnatt (natt til tirsdag). Damen og den lille jenta skulle da overnatte på flyplassen for andre gang.
De fleste passasjerer ble booket om via Rygge, men damen hadde ikke penger til transport dit. Hun booket derfor om til neste fly fra Torp lille juleaften.
Det vil si at de skulle bo ennå en natt på Torp. (det vil si tre netter på flyplassen)

Jeg fortalte om dette til sjefen hjemme, og på formiddagen tirdsag så tenkte vi det kunne vært en god ting å be de hjem til oss på en lunch, så kunne den lille jenta leke litt med vår lille datter. Vi hørte med damen, og hun ble overlykkelig. Vi tok henne hjem, og to timer (som hun skulle bli hos oss) ble til 26 timer. Vi var på bytur, på restaurant og koste oss skikkelig før vi tok henne tilbake til Torp og sendte henne avsted til Bergamo sammen med sin lille datter klokken 17.10
Like etterpå svippet jeg opp og hentet Princecharming på Foksrød, og tok han og hans venn ned til Torp. De skulle også på tur.
Nå sitter vi her og koser oss med juleøl, gløgg, og det som skal til, akkurat slik en lille juleaften skal være. Mmmmmmm.... :cheers:

wf145
23-12-2009, 23:32
Skulle verkeleg ønskje at fleire var som deg IMM. God jul!!! :)

LN-MOW
23-12-2009, 23:36
IMM - en herlig liten julehistorie!! Kudos til deg og 'sjefen' !!! God jul!!!!

Og her i huset er nå juleølen på plass. La julen komme!

http://www.enfb.net/stuff/juleoel.jpg

SNSK
24-12-2009, 00:11
Lille juleaften ble en helt annen dag enn planlagt. Og historien begyner på flyplassen allerede søndag. Da kom en dame med sin 4 år gamle datter flyvende fra Trondheim. De to satt på flyplassen over natten og skulle videre til Bergamo. Snøstorm i Bergamo gjorde at dette flyet til slutt ble kansellert, og det skjedde like over midnatt (natt til tirsdag). Damen og den lille jenta skulle da overnatte på flyplassen for andre gang.
De fleste passasjerer ble booket om via Rygge, men damen hadde ikke penger til transport dit. Hun booket derfor om til neste fly fra Torp lille juleaften.
Det vil si at de skulle bo ennå en natt på Torp. (det vil si tre netter på flyplassen)

Jeg fortalte om dette til sjefen hjemme, og på formiddagen tirdsag så tenkte vi det kunne vært en god ting å be de hjem til oss på en lunch, så kunne den lille jenta leke litt med vår lille datter. Vi hørte med damen, og hun ble overlykkelig. Vi tok henne hjem, og to timer (som hun skulle bli hos oss) ble til 26 timer. Vi var på bytur, på restaurant og koste oss skikkelig før vi tok henne tilbake til Torp og sendte henne avsted til Bergamo sammen med sin lille datter klokken 17.10
Like etterpå svippet jeg opp og hentet Princecharming på Foksrød, og tok han og hans venn ned til Torp. De skulle også på tur.
Nå sitter vi her og koser oss med juleøl, gløgg, og det som skal til, akkurat slik en lille juleaften skal være. Mmmmmmm.... :cheers:


Dette var flott gjort IMM, slikt står det respekt av...:)

Her skåles det i Albani blålys på 7,0%...:cheers:

http://i660.photobucket.com/albums/uu326/skisno/div/IMG_0744648x972.jpg

God jul alle sammen....

Someone
24-12-2009, 00:19
Her skåles det i Albani blålys på 7,0%...:cheers:


Her har man prøvd både Ringnes Julebokk og Aass Spesial Juleøl...begge 9%. Går glimrende til berlinerkranser

LN-MOW
24-12-2009, 03:32
Slår dere begge gitt .... Double Santa Bastard holder 10.5 prosent .... http://i120.piczo.com/view/1/9/6/a/d/z/w/1/k/w/w/p/img/t250640259_73377_7.gif

SNSK
24-12-2009, 08:54
Tja, du må gjerne dumpe noen tusen kubikk i Nordmarka :)




Tror værgudene har hørt ønske ditt...:). Her har det kommet ett ordentlig lass med julesnø...:)



SNSK