View Full Version : RyanAir og håndbagasje - størrelse ?
...etter vår første tur med Ryanair fra Liverpool på mandag er vi litt forvirret over hva som gjelder for håndbagasje....på boarding passet som jeg printet ut hjemme i Seattle var vår NorthFace trillekoffert (Cabin Size) innenfor de målene som var oppgitt, sjekket også NorthFace Web sider som også oppga målene innenform reglene (Den er godkjent av alle de selskapene vi har fløyet de siste årene i Europa, Sør Amerika og USA). Overraskelsen var derfor stor når den ikke gikk ned i Ryanair's mal og vi ble ilagt strafferunder...den var for dyp...men når jeg måler den her i Norge er den 18cm dyp (slik den var pakket) og plakaten og boarding passet sa 20cm maximum...? den er 55x36x18 såvidt jeg forstår er maximum 55x40x20
Vi har egentlig planlagt å fly Ryanair tilbake til London fra Rygge for tidene passer best....men er nå usikker - har endel elektronikk jeg ikke vel sjekke inn...
Tja ..... ? :confused:
It should weigh no more than 10kg and not exceed the maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm.
http://www.ryanair.com/en/questions/cabin-baggage-allowance
Ser for meg at du stiller med tommestokk på Rygge ved hjemreise?
....det ser faktisk ut som både BA og SAS blir billigere totalt....når en tar med transfer fra Stanstead, hotell på LHR...med mere....
....det ser faktisk ut som både BA og SAS blir billigere totalt....når en tar med transfer fra Stanstead, hotell på LHR...med mere....
Ja det ser man jo ofte. Hvorfor bryde sig om alle Ryanairs regler og ikke mindt gebyrer når man kan flyve med langt bedre flyselskaber :-)
RYKogREIS
23-12-2009, 10:57
Folk flest flyr jo Ryanair pga det er billig.. Perfekt for turer hvor man har litt god tid og man må betale selv og ikke vil ut med et laken for en flybilett :) Torp og Rygge har også rimeligere parkering for bilen..
Ryanair har egne sære regler de håndhever hardt - egne mål på håndbagasje (men du får små harde kofferter som passer her og :))
"Flyttelass" er best med Norwegian, da du kan sjekke inn 40 kg for 140 kr + masse håndbagasje... perfekt etter billig shopping i Øst-Europa :)
I disse dager (julen) er ikke Ryanair billig....vi betaler billettene selv, men maatte allikevel ut med 2 laken for Liverpool - Torp...har ingen problemer med saere regler som haandheves hardt....men regler seom endres fra en sjekker inn hjemme i Seattle til en staar i gaten i Liverpool har jeg liten sans for....reglene foer vi reiste sa 55x40x20...dette var endret til 55x40x16 i gaten i Liverpool (vaar haandbagasje som ble nektet er 55x36x18)
Det er jo en grunn til at Ryanair tjener såpass godt med oenger - fra billettene kommer jo som kjent inntektene ikke...
Det er jo en grunn til at Ryanair tjener såpass godt med oenger - fra billettene kommer jo som kjent inntektene ikke...
Det er nok delvis riktig, men så vidt meg bekjent er ikke mer enn knappe 20% av inntektene fra salg av ekstratjenester, så de har nok litt inntekter fra salg av billetter også.:)