PDA

View Full Version : To netters ferd mot Sydney

SQ 777
21-12-2009, 11:25
Vil foelge LN-MOW sin oppfordring i dagnes God Morgen traad om aa ha en live TR..

Er naa i OK sin fine Crystal Lounge i PRG. Fant heldigvis en flott DELL PC.. ( er jo en som fortsatt tror notebook er en kladdeblokk :headbang ).

Kom to timer foer avg til OSL.. Allerede lang koe til skranken. Business skranken var stengt og en dame ( ikke den blideste jeg har moett :cry: ) der hadde ingen interesse for aa aapne den. Closed sto det med klartekst..

Ble kalt over til den andre og fikk hjelp av en hyggelig mann som hadde litt
problem med aa sjekke inn til SYD via Seoul. Dette med visaklarering etc.. Etter 20 min var han ferdig. Visste vi fikk 15 AB paa 734, spurte om litt lenger framme tidlig. Men droppet det da vi fikk de tre boardingpassene. Ville ikke stresse ham lenger. Kort tur likevel til PRG.

OK ned her var nok en gang helt topp OK.. Grei baguette med ost og gratis juice, vann kaffe etc. Alkohol koster naa 2 til 4 EUR. Brus litt mindre.

Tidlig morgen og siden min svirebror Biz ikke var med, droppet jeg alkoholen til etter 12 her i loungen. Knytteneven ble godkjent. Deres 734 har meget gode gammeldagse seter og velholdt..

PRG kan anbefales som en kompakt og grei transfer plass. Raskt igjennom passkontroll og hit jeg er naa.. En ting som gledet meg stoort... De har KFC her i transitthallen... Enkel mat for enkle mennesker som flyr Reidar/klasse..:colgate:

PS. Det kom inn en nydelig DL 763 med winglets akkurat samtidig me doss.

MD11
21-12-2009, 12:59
Riktig god tur videre Reidar :)

jcnorway
21-12-2009, 13:38
God tur videre!

Bizflyer
21-12-2009, 13:48
Tidlig morgen og siden min svirebror Biz ikke var med, droppet jeg alkoholen til etter 12 her i loungen.

Hva?? Det er jo en skandale! :drunk:
Vel! Bare du tar deg inn igjen etter 12 så er det greit!:D

Skal bli spennende å høre hvordan det er å fly Korean. Tror knapt jeg har sett en trip-report fra den kanten!

Ellers sitter jeg her og lurer på hvordan du hadde taklet det å bli oppgradert til bizniz. Men så kom jeg frem til at du hadde nok nektet! :lol

God tur videre! Keep us posted!!

BF:drink

SQ 777
21-12-2009, 13:49
Tusen takk.. Neste er 772ER, heldigvis den gamle varianten med toseter , riktignok ikke AVOD , men med tosetere og i kveld sover vi..;). De skal visst oppgraderes til 3+3+3 og topp AVOD som snart de fleste i flaaten..

Sender rapport fra Korea...

SQ 777
21-12-2009, 13:50
Biz, jeg hadde selvfoelig nektet, man har jo prinsipper...:lol:

jcnorway
21-12-2009, 14:15
Hvordan Reidar vil takle Bizznizz får vi jo vite senere når han skal reise til ABQ :p

123asd
21-12-2009, 20:26
likte denne rapporten. Den skulle vært litt lengre

FlightDeck
21-12-2009, 20:33
likte denne rapporten. Den skulle vært litt lengre

Potensialet er vel til stede for at den blir det ;)

litt-amatør
21-12-2009, 23:15
Denne rapporten blir spennende å følge. Gleder meg. God tur videre!!;)

EB
26-12-2009, 08:54
Gleder meg til fortsettelsen - selv er vi booket på OK i mai - så morsomt å lese om det selskapet også.

SQ 777
27-12-2009, 02:30
God Morgen fra Sydney alle sammen.. Skulle egentlig ha skrevet live fra INC , men den superflotte KAL Prestige Lounge hadde ikke som CSA sin i PRG , PC'er.:cry:

Slik at jeg ikke kunne skrive noe. Kun for folk med notisbok.. Ferie for meg er PC-fri og mobilfri ( folk kan legge inn request for audiens paa mobilsvar :headbang).

Er naa i Darling Harbour sitt shoppingcenter og fant PC her. Maa jo lese om vaeret hjemme og kose meg over det..:colgate::lol:

Men serioest. Korean var excellent og jeg fikk gammeldags SQ-feeling ombord.. Kan anbefales.. Alt supertopp inkl topp beinplass i Reidar-klasse...

For en gave til oss nordmenn dersom de kommer til OSL..

Har dere korte spoersmaal, bare legg dem inn. Vil vel lese VG annenhver dag og kose meg...

Skal skrive en lang rapport naar jeg kommer hjem. Skal lage en kladdebok med penn i Cairns...

Blir vel ekstra interessent aa se hvordan do-nekten paa DL siste timen til LAX vil arte seg....

JoeW
27-12-2009, 02:50
Dette med visaklarering etc.. Du får fortelle ham "linjenr/tac" neste gang! (EDIT: Trekker tilbake - Menzies handler OK i et annet system enn tidligere benyttet fra OSL).

God tur videre - Korean er spennende - og det høres jo ut som de svarte til forventningene! Hører gjerne om donekten videre også!

SQ 777
30-12-2009, 02:59
Har litt tid til overs og gaar til neste episode...Som vanlig tar jeg ikke bilder av matbrett etc, men lover at neste nyttaarsoenske 2010/11 er aa laere meg upload av bilder

PRG-INC KE 936 : Paa forhaand visste jeg at det var en av de gamle 772ER med 2+5+2 uten AVOD og skjerm i taket. Passet utmerket likevel siden kun planla aa sove og liker tosetere ( som EB ). Alle blir naa oppgradert til ny standard med 3+3+3 og AVOD som de siste levert allerede har.

Var sliten etter loungeliv da jeg entret men braavaaknet da vi ble moett av en del nydelige CA's ( kun en man og resten kvinner ), ble i fyr og flamme og fikk flashback til 25 til 30 aar siden pendlet til KUL med SQ.. Neida, ikke jobb men jentejakt ( les: Ex-kone foerst deretter andre "prosjekt" ) :colgate:

Maatte vaere droemmejobb aa vaere personalsjef i dette firmaet..:up:

Meget gode seter, ikke "Recaro-oekt-pitch-sitt-vondt" seter , nesten tre knyttnever !!!

Maten, vel etter aa ha spist broedblingser i loungen og dratt med meg KFC, var jeg som vanlig ikke lysten paa flymat. Valget var biff eller et flott koreansk maaltid.. Stort brett og folk likte det tydeligvis. Pieket i de tog de tvar OK det.. Men som sagt paa forumet er jeg ikke den rette til aa kommentere flymat.

MEN !! Matserveringen startet i begge ender av flyet og siden vi satt i midten, null vin da de kom til oss !!:drunk:

En annne ting Budweiser hadde kapret kontrakten av oelet ombord.. FY, fy.. Ba om koreansk oel, og det samte Bud ogsaa.. I KAL sin lunge var de togsaa kun Bud og koreansk...

Det slo meg med en gang, Biz satt sikkert foran i C og sikret seg noen flasker foer resten av oss bak. Han hadde vel saa daarlig erfaring med TG siden de nekte than to oel samtidig tidligere. Tviler paa at det var rasjonering der foran..:drink

Var veldig imponert over "koreografien" til CA's . De loep rundt hele tiden og under hele turen var oppmerksomme til call-knappen..

Sov godt, frokost, valg mellom omelett og koreansk suppe etc. Helt OK.

Pussig er at distansen PRG-INC er kun 41 km kortere enn INC-SYD ( kommer tilbake til den turen en annen dag ). 99% belegg...

Ankomst INC , for en flyplass.. Helt imponerende... Rett ut og rask security og inn i transit. Fabelaktig KAL Prestige Longe. ( De har First Class lounge ogsaa ). Hoyt under taket med hoye enorme panorama vinduer , god korenask mat lagd av Hyatt INC, etc etc..

To be continued..

BSSW
30-12-2009, 16:06
Hmm, kanskje det er et selskap å teste ut en gang...

Ser frem til resten :)

Men visste ikke at KE fløy direkte PRG-INC (Yinchuan, China) ;) Trodde de heller fløy til ICN ;)

Bizflyer
30-12-2009, 16:36
Det slo meg med en gang, Biz satt sikkert foran i C og sikret seg noen flasker foer resten av oss bak. Han hadde vel saa daarlig erfaring med TG siden de nekte than to oel samtidig tidligere. Tviler paa at det var rasjonering der foran..:drink

Hehe! Hadde jeg sittet der hadde jeg nok drukket med begge henda ja! For dårligere biz og first enn det de har på de kjerrene der skal du lete lenge etter. Kan sammenligne det med TGs gamle 747 som de på CPH/ARN har gjort om til PremEco/Biz. For jeg tror de vil slite med å selge den gamle type seter på langrutene sine.

Nå ser jeg av Koreans hjemmeside at de holder på å skifte ut deres biz og first seter, og det var da sandelig på tide vil nå jeg si. Men de har vel ikke kommet særlig langt i utskiftningen, og jeg fant heller ingen info om når dette skulle være på plass. (Det skal dog sies at jeg ikke lette så veldig grundig!)

Godt å høre servicen er i orden, Reidar! Med så god benplass må vel du føle deg utilpass! Det er jo nesten biz for deg det! Kanskje du kunne be personen foran deg legge ned setet hele flighten så du får det mer slik du liker det?!?^_^

BF:cool2

Bizflyer
30-12-2009, 20:49
Sjekket nå nettopp deres priser i Biz, og sjekket da deres priser AMS-ICN-MNL. Biz saver koster 29 500 kr, og full flex biz 36 800 kr. First fikk jeg ikke opp noen pris på. Så kommer tilslutning fra Norge i tillegg. Til sammenligning koster KRS-CPH-BKK-MNL med SK og TG (siste leg) 21 000,-.

Dette er jo helt vanvittige priser. Og om de har de gamle setene er det jo en overraskelse om de har noen pax i det hele tatt. Samme rute i Reidar klasse var ca 9 000 kroner. Det er ikke så værst. Dog er flytidene noe ubekvemme.

Så dette blir nok ikke mitt valg med det første!

BF:cool2

SQ 777
31-12-2009, 03:17
He, he ikke greit med bokstaver BSSW :headbang

Episode nr. 2 :
22.12 ICN-SEL KE 121 9.t 55 min.. 41 km lenger enn PRG-hit ( vanskelige bokstaver )

Etter en del tid i loungen, lang tur til gaten. Fantastisk flyplass.. Som vanlig dukket Mr. KFC opp og reddet resten av turen. :D I tillegg god asiatisk mat i loungen.

Rask boarding, samme nydelige fjes , men det var jo tre mannlige.. Uffda...

744 med tre knyttnever og PTV men ikke AVOD... Samme fantastiske koreografi

Recline var heller "voldsom".. Greit med 34 " men naar personen foran slenger ned setet paa gaerne tidspunkt, ser man likevel rett i haarota

Maten var den samme som fra PRG, greit nok det.. Jeg var OK likevel. Biz var ikke ombord saa vinen floet bra der..:drink Og Bud'en da.. :(

Da jeg gikk tur om natta saa jeg tydelig at CA's var stasjonert paa "utkikksposter" og raskt kom ved folk ringte paa dem.. Bra.. Toilets var til enhver tid rene og godt lager med papir etc..

Frokosten som til Incheon.

Ankost var helt i rute, og null koe ved immigration. Rett til skranken, og siden du allerede er klarert hjemmefra , tittet mannen knapt paa passet stemple og rett ut. "Have a nice day, mate!! "

Koffertene kom foerst og priority virket helt topp ( Paa OSL maatte jeg be om tagen, som saa ofte baade paa Star og Skyteam fly :cry: )

Rett til tollen som scannet all bagasje. Flotte paaminnelser om enten aa kaste mat, frukt etc eller deklarere eller faa en bot.. Topp system..

Rett ut i taxi og paa hotellet ca 70 min etter touchdown.. Imponerende..
Sovnet raskt kl 0930 og sov 7 timer og var da i rute, nesten da. Foerst etter en uke var alt i orden.

To be continued: Neste episode vil bli Aussie LCC Virgin Blue til Cairns og tilbake igjen.. Vil sjekke inn om 20 min paa nettet. Haap om bra seter..

Vanvittig nyttarsfeiring starter snart. Se TV kl 1400 norsk tid.. CNN ?

TG923
31-12-2009, 20:31
He, he ikke greit med bokstaver BSSW :headbang

Episode nr. 2 :
22.12 ICN-SEL KE 121 9.t 55 min.. 41 km lenger enn PRG-hit ( vanskelige bokstaver )

Fortsatt vanskelig med bokstaver skjønner jeg - godt gjort å bruke 9t 55min mellom ICN og SEL... ;)