PDA

View Full Version : Puerto Rico - Kanarieholmene

SudCaravelle
21-12-2009, 07:54
Er det noen som har noen erfaringer med dette reisemålet?

Vi drar dit 2 juledag med Thomas Cook (avgang klokken 06.50 - Galskap!!!)

Det er en innarbeidet tradisjon med nyttårsaften utenlands, men i år ble det charterpakke på grunn av det lille nye familiemedlemmet.

Tar gjerne i mot noen restaurant tips osv. Har de Leffe der??? :8:

Blubird
21-12-2009, 09:31
Vært der et par ganger, det holder for øvrig. Puerto Rico er som å komme til en litt mer tropisk og varm utgave av Sarpsborg, ispedd en og annen solbrent brite. God tur! ;)

SudCaravelle
21-12-2009, 09:40
Vært der et par ganger, det holder for øvrig. Puerto Rico er som å komme til en litt mer tropisk og varm utgave av Sarpsborg, ispedd en og annen solbrent brite. God tur! ;)

Ja - møkkasted, bermen osv. forstår jeg (dette er jo et fint forum) :D

Men noen tips om hvordan lide seg gjennom dagene i 26 grader?
Er det noen restauranter av betydning der?

Airbus 330
21-12-2009, 17:57
Har vært der mange ganger selv, og de gangene vi brukte å spise på shoppingsenteret i Puerto Rico spiste vi på Big Horn. ( Jada, vet det er norskt hehe )
Ellers bruker vi en meget flott Steak House i Playa Del Ingles som heter El Torro, den ligger i 2 etg på Jumbo senteret :cool:
Men makan til bedre mat skal man lete lenge etter der.

Prøv også San Marino i under etg, som er en flott lokal kanarisk resturant....

Spanair
21-12-2009, 18:50
Puerto Rico kan være en partyplass om man går inn for det. Ettersom at det ser ut til at du skal ha med deg en nykomling i familien er det vel ikke party som står i fremste rekke. (men om du mot formodning skulle få lyst på en fest og parkert ungen så må jeg trekke fram Harleys og Joker disko. Harleys først, fram til stengetid, så over på Joker til sola står opp.... en slager..:colgate: )

Puerto Rico har 3 shoppingsentre av ulik størrelse. Det store som ligger i sentrum (Centro Civico Commercial ), Europa sentret som ligger på toppen mellom PR og Amadores og Aqua La Perra (tror det heter det) som ligger i "nydalen" som det kalles. Altså den dalen som ligger rett opp for havna.

Nå vet jeg ikke hvor du skal bo, men bor du på høyden mellom PR og Amadores kan jeg anbefale en restaurant som ligger helt i enden i andre etasje(sørenden blir det vel) av Europa senteret. Husker ikke navnet, men bra mat der. Club Barbacoa som ligger rett på utsiden av Europa kan også anbefales. Ikke noe spesiellt med maten kanskje, men bra underholdning...hehe

I sentrumssenteret har du masse og velge i. Må nesten bare prøve deg litt fram. Gå gjerne en runde først og se hvor det er masse folk. Alle vil nok prøve og kaste deg inn, men de som har vært der noen ganger har ofte sine favorittplasser. Sabidan som ligger ved taxiholdeplassen er en plass jeg kan anbefale. Alltid fått bra mat der.

I "nydalen" er det vel strengt tatt bare 2-3 spiseplasser. Har prøvd ett par av de også, men ikke noe spesiellt. God pizza da...:p Søker du litt roligere forhold kan det kanskje være å foretrekke, ettersom at massene ofte søker inn til sentrumssenteret.

God tur.. ;)

SudCaravelle
21-12-2009, 19:44
Takker så mye Airbus 330 og Spanair.. Skal prøvde noen av disse rådene..

Blubird
22-12-2009, 20:34
Det kunne forresten være interessant med en liten trip-report fra kneskålknuser-ekspressen, om du skal fly med noen av selskapene i den gyldne charter-triangel. ;)

ClassOne
22-12-2009, 20:46
Vi feirte 60 årsdagen til gamlingen i Puerto Rico i fjor. Spiste ute hver kveld, og fant fort en favoritt. Jeg mener den heter San Miguel, og ligger i shoppingsenteret i dalbunnen der. Maten var topp, og servitørene gjorde det til en særs bra opplevelse. Kan i alle fall spør sønnen min på 10 år om det..hehe Det var den eneste plassen man måtte være tidlig ute for å få bord, det tar jeg som et kvalitetstegn.

God tur :)

SudCaravelle
23-12-2009, 07:51
Det kunne forresten være interessant med en liten trip-report fra kneskålknuser-ekspressen, om du skal fly med noen av selskapene i den gyldne charter-triangel. ;)

Det skal jeg prøve å få til... Det blir nok en interessant tur. 5 timer og 50 min i en 100% full maskin og en fem måneder gammel på fanget.. ;)

Nevnte jeg forresten at innsjekkingen på Gardermoen stenger klokken 5.50? :colgate:

Første pils i solen blir nok meget god.

Hartson
23-12-2009, 20:34
Jeg trives veldig godt på GC. Puerto Rico kan av mange bli sett på som masete, men det er litt hva man gjør det til. Vi pleier å dra inn dit å spiseav og til når vi bor på Sunwing Arguenegin.

Tror Puerto Rico er en av stedene i Europa hvor det regner minst i løpet av et år. Mer enn en gang har jeg kjørt leiebil fra regn i Las Palmas og blitt møtt av solen i Puerto Rico.

Vi anbefale deg å ta en tur på Amarodes stranden en dag, veldig fint. Er du sprek går du dit, en fin tur for en normalt sprek person.

God tur!

Blackhawk
07-01-2010, 02:52
Ja Puerto Rico på Gran Canaria (sammen med Puerto de Mogan, samt
Amadores), og Los Gigantes på Tenerife - er helt klart de varmeste
stedene på hver av øyene; med desidert flest soltimer.

I den "nye" dalen i Puerto Rico, finnes det en meget bra restaurant
"El Cenador" tror jeg den heter. Spesialiteten er kjøtt, både flambert
og grillet. Spiste en grillet ytrefilet der, som jeg fortsatt kan huske -
den var bare rå (bedre enn Chateaubriand som jeg også har spist
der flere ganger). Samt flambert jordbær til dessert, er alltid en vinner.
Prisnivået i restauranten er nok høyere enn de fleste der på stedet,
men så er kvaliteten også høt - samt hyggelige kelnere; bl.a. en
ung danske.

SudCaravelle
07-01-2010, 07:38
Takk for tipsene..

Vi kom hjem på lørdag. Tenkte jeg muligens skal lage en liten tripreport senere. Været var som håpet meget bra med 26 grader uten en sky om dagen, og faktisk to kvelder med 20 grader.

Hotellet var meget bra (med tanke på at vi hadde med en liten) Terrazamar Sunsuite Royal (Orkide Suite) som var ranket som nummer 1 på tripadvisor.
Det var faktisk en terrasse på over 40 kvadrat med solsenger osv. samt tilgang på "privat" basseng. Litt stivt priset for charter syntes jeg – 11.000 per pers for en uke.

Puerto Rico sentrum var som fryktet og det ble med første kvelden. Vi fant forøvrig et bra restauranter oppe i dalene blant annet Minanas (Ranket som nummer 1 på tripadvisor) som var OK (tok nyttårsaften der) og en som het La Taberna - denne var det meget høy standard på.

Jeg tror jeg heller lager en liten tripreport :)