PDA

View Full Version : Lavprisselskapene sniker seg inn over Atlanteren


LN-MOW
10-05-2005, 16:57
Ikke bare Sterling som prover seg over Atlanteren. Wall Street Journal ser paa utviklingen ..

http://online.wsj.com/public/article/0,,SB111567923140428609,00.html

Det er imidlertid flere i startgropen ...

LN-MOW
10-05-2005, 17:11
Dette er ex-Sabena maskinene? Det ryktes at LH proever aa prakke dem paa Swiss ...

EB
10-05-2005, 18:30
Har ikke disse hørt om Sterling? Litt rart at CO kun fokuserer på nye destinasjoner som IKKE hadde non-stop flighter i fjor sommer når de snakker om Europa. De kunne vel nevnt Stockholm som en by som vil få en ny konkurransesituasjon denne sommeren...(...eller er ikke Skandinavia verdens navle?)

DY
10-05-2005, 18:34
Originally posted by EB
Har ikke disse hørt om Sterling? Litt rart at CO kun fokuserer på nye destinasjoner som IKKE hadde non-stop flighter i fjor sommer når de snakker om Europa. De kunne vel nevnt Stockholm som en by som vil få en ny konkurransesituasjon denne sommeren...(...eller er ikke Skandinavia verdens navle?)

De har kanskje hørt om Sterling....

At CO startet med nye ruter hvor det ikke fantes direkteruter tidligere var jo bra. At Stockholm nå ikke ble nevnt anser jeg ikke særlig problematisk...til neste år får jo også Oslo ny konkurransesituasjon

Trety
11-05-2005, 08:52
Originally posted by LN-MOW
Dette er ex-Sabena maskinene? Det ryktes at LH proever aa prakke dem paa Swiss ...


Ville disse kunne passe inn i SAS' mulige ekspansjon på tynnere intercont?

LN-KGL
11-05-2005, 09:35
Originally posted by Trety

Originally posted by LN-MOW
Dette er ex-Sabena maskinene? Det ryktes at LH proever aa prakke dem paa Swiss ...


Ville disse kunne passe inn i SAS' mulige ekspansjon på tynnere intercont?



Da var det dette med motorer da - disse maskinene har P&W 4168 og ikke Trent 700 som SAS "kan".

Trety
11-05-2005, 11:27
Originally posted by LN-KGL
Da var det dette med motorer da - disse maskinene har P&W 4168 og ikke Trent 700 som SAS "kan".


Akkurat det jeg tenkte på. Men allikevel kan vel dette forsvares bedre enn å gjeninnføre 767, for bl.a. crew vil vel klare seg med standard A330 typerating?