PDA

View Full Version : Czech Airlines OK Plus - Noen spørsmål

ILS2
18-12-2009, 11:51
Hvordan er kvalifiseringsperioden til Czech Airlines' OK Plus? Januar-desember eller som EuroBonus (fra innmeldingsmåneden av)? Hvor lenge er oppnådd status gyldig?

Har forsøkt å finne info på hjemmesiden, men den er lite brukervennlig - i hvert fall for meg.

SQ 777
18-12-2009, 12:49
Aner ikke, men kanskje som andre Skyteam, dvs. kalenderår..

Hypern
19-12-2009, 17:58
Er vel bare å finne ut "the hard way" dvs ved å melde seg inn å se. :)

SQ 777
19-12-2009, 19:01
Er innom Crystal Lounge PRG på mandag. Hvis jeg husker ( har kort hukommelse ) vil jeg spørre verten/vertinnen, men har ikke tro på at hun/han vet svaret..:cry:

ILS2
20-12-2009, 03:51
Har ikke funnet ut av dette med kvalifiseringsperioden, men gjør det enkelt; melder meg inn 01/01/10. Status er gyldig i 12 måneder (vet ikke om det er noen bonusmåneder på slutten av perioden). Ellers er jo OK Plus et av få SkyTeam-programmer som varter opp med 200% poeng for Business Class. Status match mot Star Alliance-selskaper har de også - forutsatt at man flyr én flight med Czech Airlines først. Kjekt at EBG-statusen omsider gir noen fordeler ;)

JoeW
20-12-2009, 08:33
I tillegg oppgraderer de Gold til Business ved plass i Business - som et av få Europeiske selskaper!

OSLflyer
20-12-2009, 23:59
Status match mot Star Alliance-selskaper har de også - forutsatt at man flyr én flight med Czech Airlines først. Kjekt at EBG-statusen omsider gir noen fordeler ;)

Er det noe OK tilbyr ved henvendelse eller ligger det et tilbud ute med status match mot *A?
Har ikke funnet noe på websiten eller i tilbudene som følger med de månedlige account statments.

ILS2
21-12-2009, 05:39
Jeg spurte spesifikt i en e-post til kundeservice. Fikk et skjema i retur som måtte fylles ut.

Hickok
04-01-2010, 17:38
Er det noe OK tilbyr ved henvendelse eller ligger det et tilbud ute med status match mot *A?
Har ikke funnet noe på websiten eller i tilbudene som følger med de månedlige account statments.

http://norway.czechairlines.com/en/portal/loyalty_programs/ffp_okplus/card_match.htm

Hvordan er forresten opptjeningen med andre Skyteam selskaper i OK Plus. Ser jeg må melde meg inn for å få vite noe om dette, så jeg tenkte jeg da kunne spørre her om noen vet. Gir de bedre uttelling med AF/KL enn Flying Blue f.eks.?

ILS2
04-01-2010, 18:47
Hvordan er forresten opptjeningen med andre Skyteam selskaper i OK Plus. Ser jeg må melde meg inn for å få vite noe om dette, så jeg tenkte jeg da kunne spørre her om noen vet. Gir de bedre uttelling med AF/KL enn Flying Blue f.eks.?
Jeg fant dette skjemaet, men vet ikke hvor oppdatert det er: http://www.gnopps.com/skyteam/pages/earning-miles-flying-dl-ok-ke-kl-amp-nw.php

Jeg har uansett fått bekreftet fra OK Plus at man opptjener 200% poeng denne flotte kampanjeprisen fra Delta. Etter å ha lest litt om hhv. OK Plus vs AF/KL, har jeg konkludert med at OK Plus er å fortrekke, men så passer da også Czech Airlines' rutenett i Europa meg vel så bra som AF/KL.

Tommy777
04-01-2010, 21:37
Det tok meg nøyaktig 2 minutter å finne ut spørsmålet ved å gå til www.ok-plus.com

Kalenderår er det som gjelder, så status opptjenes fra 1/1 til 31/12

http://usa.czechairlines.com/en/portal/loyalty_programs/ffp_okplus/membership_guide/membership_guide_pdf.pdf

Hickok
05-01-2010, 13:59
Jeg fant dette skjemaet, men vet ikke hvor oppdatert det er: http://www.gnopps.com/skyteam/pages/earning-miles-flying-dl-ok-ke-kl-amp-nw.php

Jeg har uansett fått bekreftet fra OK Plus at man opptjener 200% poeng denne flotte kampanjeprisen fra Delta. Etter å ha lest litt om hhv. OK Plus vs AF/KL, har jeg konkludert med at OK Plus er å fortrekke, men så passer da også Czech Airlines' rutenett i Europa meg vel så bra som AF/KL.
Da har jeg meldt meg inn i OK Plus, og kan bekrefte at denne opptjeningstabellen stemmer bra for dette programmet, i hvert fall for KLM, Delta og Korean.

Tommy777
05-01-2010, 17:01
Hva i all verden skal du i taperalliansen å gjøre nå som CO er borte?? :p;)

Hickok
05-01-2010, 17:04
He he. Godt spørsmål. Vi får se, men det er ting som tyder på at jeg må ut og fly en del med de fremover, så da er det like greit å være forberedt.

CO? Trodde du ikke likte de for tiden... :)

Tommy777
05-01-2010, 17:07
CO? Trodde du ikke likte de for tiden... :)

Nei, de får pisk på pung til saken er avklart. I januar har de allerede tapt 900 daler som gikk til United ;)

ILS2
05-01-2010, 17:33
Hva i all verden skal du i taperalliansen å gjøre nå som CO er borte?? :p;)
Innen Europa virker faktisk Czech Airlines å være et ypperlig alternativ til SAS. Man opptjener minst 50% poeng - selv på de billigste billettene - og full opptjening koster ikke 4-5000 kr slik som hos SAS (Oslo-Praha-Roma koster 2000 kr tur/retur med 100% opptjening). Velger man en klasse med full opptjening, blir man oppgradert (ved kapasitet) hvis man har gullkort (status match med EBG ordner det). Noe slikt kan man jo bare drømme om med SAS. Ellers har jo Czech Airlines et omfattende rutenett som burde dekke de flestes behov.

Eneste ulempe er manglende Fast Track på OSL, men det er man jo så vant med fra innenriksreiser med SAS uansett, så det gjør egentlig ingenting.

Hickok
05-01-2010, 17:40
Og om en skulle forville seg inn på KLM på langtur, så får en faktisk 100% i de fleste klasser der også. Med 50% bonus for gull. Sjekket noen kampanjepriser med KLM bare for morro, og de var i klasser som gir 100% opptjening. Med SAS får en jo hele 25%, men en får jo tross alt 25% bonus da. :)