PDA

View Full Version : Endring av groundhandling for SAS i Tyskland?

Bizflyer
14-12-2009, 23:39
Reisekamerat T kom hjem fra Berlin i dag og kunne fortelle at da han forsøkte å sjekke inn hos Lufthansas Senator innsjekk, ble han videresendt til egen innsjekk som et selskap ved navn Acciona (eller noe som ligner) stod for.

Er det noen som vet om dette bare gjelder i Berlin, eller om SAS har sagt opp sin handlingavtale med LH i Tyskland i sin helhet?

Han hadde blitt fortalt at denne endringen skjedde 1 desember.

Noen som vet noe og som vil dele med oss?

BF:cool2

LN-MOW
15-12-2009, 00:08
Det er nok kun Berlin. Hvis du sjekker webcheck-in ser du det er linket til LH Check-in for Tyskland unntatt Berlin. Lurer forøvrig på om det var GlobeGround Berlin som hadde kontrakten før 1. desember ... ikke LH.

Bizflyer
15-12-2009, 00:18
Det er nok kun Berlin. Hvis du sjekker webcheck-in ser du det er linket til LH Check-in for Tyskland unntatt Berlin. Lurer forøvrig på om det var GlobeGround Berlin som hadde kontrakten før 1. desember ... ikke LH.

Ok! Men vi har alltid sjekket inn hos Lufthansen i Berlin før.
Litt merkelig at de ikke har en felles kontrakt for handling i Tyskland da?

BF:cool2

LN-MOW
15-12-2009, 00:21
Det kan godt være - jeg hadde GG-Berlin som kunde før, og det satt noe i bakhodet, men det er godt mulig jeg husker feil.

LN-RRA
15-12-2009, 01:25
Etter det jeg kjenner LH har ikke egen handling på TXL, de benytter GlobeGround.
GlobeGround går der i mot i LH uniformer, og de handlet SAS da jeg selv var i Berlin for ikke mange månedene siden.

I følge dette kartet: http://www.tuitam.pl/images/lotniska-parkingi/txl_plan.pdf er følgende handlingagenter å finne på TXL:
-Acciona
-AHS
-Checkpoint B Jet Service
-GlobeGround
-MAS Manage Airport Services
-TAH Tegel Aircraft Handling

LH, BA og Swissport har egne bagasjeservice-kontorer.

EDIT:
Kan godt hende at SAS har byttet siden jeg var der i slutten av august.

LN-MOW
15-12-2009, 01:26
Ach zo .. da var nok det oppklart, ja.