Log in

View Full Version : En lang ferd mot CPH...


Harald Oanes
14-12-2009, 23:03
"Mine damer og herrer, kapteinen og hans besetning ønsker dem velkommen ombord til flight KK666 til København, og takker for at Dere valgte å reise med Terneveien Øl & Tivoli. Vår maskin Nor Caravelle PP40807 kommer til å ha en marsjhøyde av 2300 mm/o.h og en cruise-speed mellom 55 og 70 knop, beregnet ankomst om ca 24 timer. Vi takker igjen for at Dere valgte å reise med oss, og skulle vi komme trygt frem, ønsker vi dem tilbake til Terneveien Øl & Tivoli".

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7101-1.jpg

Dette blir en litt anderledes TR, da selve turen ikke foregår OMBORD i et fly, men på vet TIL et fly, ja faktisk flere fly... Noen vil kanskje si at derfor har den intet her å gjøre, og det vil jeg selvsagt rette meg etter og fjerne rapporten - uansett, når 2 streker settes under slutten, handler det om fly...
Det ble en merkelig siste dag før avreise, sent om kvelden ringte Fjord Line og fortalte at fergen fra Stavanger til Hirtshals var kansellert grunnet tek. problemer. Så da kl var 23.47 dagen før avreise, måtte resten av natten brukes til å booke om til Color Line og Kr.sand - Hrs.hals. Da ble det ganske travelt, da jeg ikke en gang hadde begynt å pakke, samt gjøre klar reportasjevognen (som forøvrig kan sees her: http://www.facebook.com/home.php?#/album.php?aid=16535&id=1644908547&op=6). Avgangen fra Stavanger ville vært om kvelden, hvorav jeg ville fått god tid om dagen til forberedelser, nå måtte plutselig alt være klart til tidlig morgen for ca 300 km kjedelig kjøring til Kr.sand. Det var mange som hadde blitt tildelt slots denne dagen, trafikklederen hadde gått hjem og alle kjøretøy sør for Bergen var på vei til samme mål som meg. Etter 4 timer i kø, så klarte jeg akkurat sjekke inn i tide. Jeg hadde bare håndbagasje, så jeg slapp å betale ekstra gebyr for annen bagasje. Color Line er også flinke m.h.t. rullestol og assistanse, de tar heller ikke gebyr for disse tjenester. Dette var første gang jeg reiste som HC alene, så jeg lurte på hvordan det ville gå uten kvinne & unger til å hjelpe, men jeg ble utrustet med "Jeg reiser alene" rundt halsen, så jeg ville nok få den hjelp jeg måtte trenge.

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/skip/Album%20S/Superspeed%201/DSC_8579.jpg

Med god assistanse kom både rullestol og jeg ut av reportasjevognen. Jeg hadde på forhånd reservert Buisines Class, og hadde allerede fått utlevert nøkkel. Konfigurasjonen på BC ombord i dette fartøy er 3 + 3, med selvforsynte forfriskninger ca halveis i lengderetning. Den obligatoriske knytteneve-testen ble raskt utført, men med min 2 hender nådde jeg ikke en gang halvveis bort til setet foran meg, ja med min 1900 mm/o.h. så kunne jeg t.o.m. sitte med benene i kors. AVOD besto av skjerm i hver setes rygg, og inneholdt både TV-signal, info-kanal, 2 stk. filmer, GPS-kart, trådløst nettverk og selvsagt masse reklame.

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_1458.jpg

Som dere ser, finnes faktisk et godt tilbud med frukt & kjeks (i mange slags...), samt varm & kald drikk og dagens aviser.
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_1438.jpg

Benplassen var meget god, sånn ca 5-6 knyttenever. Svært behagelige lær-seter, selvsagt justerbare. Men selve serveringen kunne vært bedre, det fantes nemlig ingen stewardess - man måtte hente forsyninger selv.
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_1433.jpg


Man anløp det andre kontinentet, det over Skagerrak, ca kl 20, og ferden videre mot København var i gang. Det medbrakte hotellrommet skulle ikke lengre enn til Fr.havn på den første etappe, hvor Caravelle`en skulle stå i ro for natten utenfor gode venner. Etter en god, men kald, natts søvn i reportasjevognen ble det gjort klart til siste halvdel av reisen, men i første omgang ble kursten staket ut til Ålborg, hvor de også har en lufthavn - dog i nabobyen Nørresundby. Sist gang jeg var i lufthavnen i Ålborg, uten å kjøre forbi, var da jeg fløy hjem til Stavanger via Kr.sand (var faktisk rute til Kr.sand den gang) i 1980, etter å ha kranglet med han som eide vogntoget jeg kjørte (som han selv måtte reise ned å hente etter at jeg ikke ville kjøre en bil som havarerte hver annen time, og da blir det mange havari når en skal til Italia...). Da syntes jeg å huske at lufthavnen var relativt stor, men det var nok sikkert heller jeg som var liten og redd, i det store utland... For stor kan man neppe kalle lufthavnen i Ålborg, unnskyld Nørresundby, og stor kan man neppe kalle trafikken heller - i alle fall i forhold til hva vi er vant med grunnet vårt langstrakte land med tilhørende mengde innenlands-ruter. Selvsagt blåste det fra feil hold i forhold til landing & fotografering, og regn & tåke skulle være et selvsagt vær hele denne turen. Men reportasjevognen ble parkert, rullestol og fotobag ble med innenfor for en titt, og gjerne litt foto gjennom vinduer. Om ikke lufthavnen i Ålborg, unnskyld Nørresundby, er stor - er den veldig lys, åpen, oversiktelig og flott, med en svært flott utkikk-salong i toppetasjen, dvs 1. sal som det sies i Danmark. Jeg var der i 1,5 time, og da fikk jeg med meg 2 flighter.

Reportasjevognen parkert like utenfor lufthavnen i Ålborg, unnskyld Nørresundby
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/aalborg1.jpg

Denne piloten hadde det så alldeles travelt at jeg ikke var sikker på om han taxet, eller var i ferd med take-off igjen - eller om han var alldeles trengt til et toalettbesøk
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/aalborg2.jpg

Dette var den andre flighten jeg fikk med meg på 1,5 time. Begge bildene er tatt gjennom et skittent vindu, av et skittent fly, med et skittent fotografiapparat.
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/aalborg3.jpg

Etter refuelling i Ålborg sammen med min gode venn Peter, forlot jeg Ålborg med kurs København hvor en forsåvidt kan velge mellom 3 slots, Storebælt / Århus-Kalundborg / Ebeltoft - Sjællands Odde. Jeg ble tildelt Ebeltoft, og hadde forsåvid godt tid til fergen gikk. Caravelle`ens FMC ble plottet inn, og min slot forbød meg motorvei og det er jeg glad for, det er jo bare SÅ kjedelig. Et par timer senere, med danske småbyer, dansk landsbygd og dansk regn - var jeg i mørkets frembrudd kommet til mitt kjære Ebeltoft, hvor Mie Mols skulle ta meg over til Odden i stiv kuling. Dette monster av et fartøy, med verdens største overbitt - er det raskeste flytende fartøy i Norden som kan befordre både bil & pax, men grunnet kraftig vind inn fra Kattegat så ble farten kun hold på rund de 30 knop. Konfigurasjonen ombord i denne maskin er kun økonomi-klasse, med en konfigurasjon på 2 + 4 + 4 + 4 + 4 +2. Den obligatoriske knytteneve-testen ble atter utført, men de reserverte setene for HC var fremst mot cockpit, så man nådde ikke frem til veggen samme hvor langt man strakk seg... Turen over til Odden gikk greit, tross vinden - og etter en behagelig hvil/overfart var det klart for turens siste etappe, og tankene om hva 2 hele dager ved CPH skulle bringe med seg begynte å svirre

Mie Mols, med verdens største overbitt
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_3435.jpg

Vel i land på Sjælland var det nok en lang kø, i øs pøs regn - og knallmørke veier uten belysning, dvs. at det var nok av belysning, men av den kategorien en helst ikke vil ha en regnvåt, mørk vinterskveld - tusenvis av lys midt inn i cockpit-vinduet, og tusenvis av lys i speilene bakfra.

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7845.jpg

Ved ilandkjøring på Odden, fikk vi tildelt bane 22 på CPH, nærmere bestemt Kystvejen og AirLand. Det var selvsagt alt for mørkt for fotografering, men det var jo litt greit å ta stedet i øyesyn før fredagens foto-marathon skulle begynne. Regnet hadde heldigvis parkert i Roskilde, så man fikk oppholdsvær under sonderings-rundene. Alle stedene ble lagret i reportasjevognens FMC/navigasjonsanlegg for bruk de neste 2 dager. Klokken var så vidt passert barne-TV, så det var for tidlig å re opp soverommet enda, men tankene om fredags-trafikk inn mot et klimamøte-okkupert København fristet meg lite etter å ha vært på reisefot i 36 timer, så det ble å parkere helt ytterst ved lystbådhavnen i Dragør - rigge seg til med mat av både fast og flytende føde, og å sitte i stummende mørke og se lysene av flyene som snart kunne sette beina på bakken de også.

To kolleger hilser på hverandre
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7362.jpg

"Gått att lemmnna Coppenhaggen, ock settta kursset mott den Bottnisska viken ock Hellssinnki..."
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_8023.jpg


forsettes...

Harald Oanes
14-12-2009, 23:05
del 2

Gardinene på soverommet ble trukket for og mørket snek seg innover reportasjevognen, mørket og stillheten - alt jeg kunne høre var den svake lyden av kompressoren i kjøleboksen. Her var det øde, mørkt og ensomt - jeg måtte jo være et perfekt offer for øst-europeiske bander som gasser ihjel sovende campister og forsyner seg av alt de ikke har blitt lovlig tilbudt... Men hold an, vi er jo i snille Danmark - det finnes jo ikke øst-europeiske bander der, heldigvis.
Jeg våknet kl 07.30, og hadde tenkte meg ned i frokost-salen - men denne hadde ikke åpnet enda, så jeg fikk heller komme meg i gang med fotograferingen... Positivt oppdaget jeg at det ble omtrent 1 time tidligere lyst her enn der hjemme i nord, så da var det bare å ta fatt på alle dagens gleder. Caravelle`ens FMC var matet inn med AirLand, P17, DSB-innkjørselsvei og Flyvergrillen. Selv om det var i ferd med å bli lyst, var det fremdeles mørkt - mest grunnet et tykt, grått sky-lag. Jeg rigget kamera med 300 mm, hvilte albuene i vinduskarmen og var klar... Og hva var det første jeg fikk se i kamera, jo - en Norwegian maskin...! Nå hadde jeg vært vekk i 2 døgn, så skulle jeg altså få det jeg kunne fått 45 min reise hjemmefra, på Sola...! Men heldigvis så jeg at rekken av lys som kom bak DY var lang, så det var bare å skyte løs. Det var fullt på den vesle parkeringsplassen, så jeg sto litt så-som-så - noe som gjorde at jeg ikke fikk så gode fotoforhold som ønskelig grunnet kort passeringstid og mange visuelle hindringer (les: lyktestolper).

Turens første, av mange, høydepunkt
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7817.jpg

Jeg ønsket å prøve en annen fotoplass, for kanskje å få flyene litt lengre før hindringer. Jeg valgte å trosse stopp-forbudet ved innkjørselen til P17, hvor vinkelen var kanonbra! På min vei det korte stykket bort dit, stoppet jeg høflig for å la en buss krysse veien foran meg i den tette morgentrafikken på Kystvejen, man hjelper da kolleger, tenkte jeg og husket selv mine år bak et buss-ratt. Jeg stoppet, rigget kamera og fikk skutt noen sekunder før en uniformert stemme ropte bort til meg. Det var stoppforbudt der! Jeg måtte flytte meg! Ja, jeg visste jo det var stoppforbudt, men jeg var ikke til hinder for noen. Men stemmen i uniformen sa at jeg bare måtte flytte meg, ellers så måtte han fatt i noen i en annen type uniform til å jage meg vekk... Og ja, stemmen tilhørte samme person som jeg høflig lot krysse veien foran meg, så takk for det!!!

Det kunne være tett mellom de visuelle hindringene...
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_8141.jpg

Jeg gadd ikke krangle med en buss-sjåfør i terrorberedskap, startet motor 1 - og kjørte innover mot DSB`s nye utrolig store anlegg, i grunn bare for å finne en plass å snu. Men så kom det atter et fly, og så falt jeg for fristelsen igjen - jeg fotograferte, altså stoppet jeg et par hundre meter lengre inn fra Kystvejen, ca 100 m før anlegget til DSB. Her var i grunn en meget grei fotoplass, så jeg rigget bilen litt utforbi veien med høyre understell og satt og fotograferte til den store gullmedaljen. Fremdeles var det overskyet, men dagen hadde blitt bitte, bitte litt lysere. Her ble jeg sittende frem til ca kl 10.30 hvoretter jeg ville bort til Flyvergrillen (som ikke åpner før kl. 10) for å få med meg avgangen til Delta`s B767. FMC`en var allerede plottet inn med Amager Landevej, beregnet ankomst ca 7 min etter avgang DSB. Turen bort til Flyvergrillen viste meg hvor stor Kastrup i grunnen er, alt viste så mye bedre nå i dagslys. Jeg synes jo Sola begynner å bli stor, som jo er bortimot 1 km lang med bygning hvis en regner med Heliporten (som jo nesten går i ett med terminalen nå), for ikke å snakke om Gardermoen. Men Kastrup er jo som en hel bydel i seg selv, stor - men veldig oversiktelig, spesielt når en kjører etter GPS :-). Ved ankomst Flyvergrillen kunne jeg ikke unngå å beundre dem spottere som går hele den lange veien fra terminalen og bort til spotterplass med både foto-bag og annet... Det er et godt stykke, og for en som selv ikke kan gå - så virker det uendelig langt...

Tåke, overskyet, overskyet, tåke, overskyet - og overskyet
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7060.jpg

Trappene opp langs Flyvergrillen var en liten utfordring for rullestolen, så her måtte krykkene frem. Med foto-bag på ryggen klatrer jeg opp sakte og sikkert, og til slutt kunne jeg puste ut oppe på en høyde av 2,4 moh. Hele området var sørpe og søle, også benkene. Jeg fikk tørket vekk 5 cm så jeg fikk rompa nedpå - så kunne showet begynne. Det var kun 2 grader, og en ganske frisk bris - så det var mildt sagt dritt-kaldt! Jeg hadde sikret meg godt med klær, dvs klær fra midjen og opp... Jeg glemte både vinterbukse, stilongs, varme strømper og egnete sko... Men på overkroppen hadde jeg så mye klær at jeg knapt klarte å bevege meg, og med både lue og dunjakke-hette - så hørte jeg heller ikke når folk en sjelden gang snakket til meg, da måtte hetta av. Men det var ikke mange sjelene som gadd ta turen til Flyvergrillen i dette været, så jeg satt for det meste og snakket til meg selv...

Så begynte Showet...
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7983.jpg

Resten av dagslyset ble tilbrakt på denne bakketopp, når man først har kommet seg opp - går man ikke ned før man absolutt må, men en matpause måtte man bevilge seg på alle disse timer.
Fra spisesalen i reportasjevognen. NB. Illustrasjonsfoto fra tidligere reise.
Retten besto av et nydelig brød, Jegerbrød fra Rennesøy Bakeri, en lett og fin melk i fra Tine, årgang 09, som tilbehør hadde jeg en fantastisk ost med hull i, denne gang i en Jarlsberg-utgave fra tidlig mai 09. Betjeningen var rett og slett dårlig, ja rett og slett fraværende...
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_8888.jpg

Mørket kom denne dagen også, og det var en ufattelig kald fotograf som rattet Caravelle`en etter GPS for å finne hotellrommet som var reservert like ved lufthavnen. Dette reserverte jeg på forhånd hjemmefra, for å ha en mulighet til å nytte bedre dusj-fasiliteter enn i reportasjevognen. Jeg fant hotell ved Kastrup til ufattelig lave kr 490,-. Hurra, tenkte jeg da reservasjonen var i boks (mitt reisebudsjett er forholdsvis trangt...). Da jeg etter 3 min ankom hotellet, var skuffelsen så stor at jeg den frosne bak-enden ble enda kaldere! Ingen av bildene fra hotellets nettside viste at det var 2 trappe-satser å klatre før man kom opp til resepsjonsplanet...! Ja, det er sant - et hotell som man må være fjellklatrer for å bestige. Og jeg som hadde forfrossen kropp og store lammelser i beina fra før av! Og så var der 2 trappe-satser mellom meg og en varm dusj! Det var jo ikke vits å prøve, jeg kunne komme til å drepe meg!

Men - så kom politiet til unnsetning, dvs at det kom 2 busser med politi på sidene av bussene, og politi inni bussene. Hotellet skulle visst også brukes for politi som kom fra andre deler av Dk for å tjenestegjør under KlimaToppMøtet. Jeg kunne allerede da konstatere at vi ville få en trygg og sikker overnatting denne natt... Nå fikk jeg hjelp opp trappene, og i resepsjonshøyde (!) kunne jeg sjekke inn på hotellet, samt spørre om en portier e.l. kunne bære inn min verdifulle bagasje (MAC, fotoutstyr og underklær), men en sådan fantes ikke - det var kun en eneste person som jobbet på hotellet denne ettermiddag, og hun måtte bli værende i resepsjonen! Hva så! Jeg kunne jo ikke sove godt samtidig som jeg visste at alle disse fristelser lå igjen i bilen, samme hvor mye politi som bodde på hotellet... Med det samme politi hjalp meg også med den sak, så et smil til det danske politi - og det stort surt ansikt til Zleep AirportHotell. Moralen må være; man får det man betaler for... Og det var ikke mye, verken det man betalte elle det man fikk. Men jeg synes det er fullstendig idiotisk å ikke på en eller annen måte fortelle på nettet at akkurat dette hotellet var lite egned for HC!

En sådan Dornier som jeg også så på Lufthavnen i Ålborg, unnskyld Nørresundby, bare denne hadde ikke sånne greier som sviver rundt foran motoren
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7805.jpg

forsettes...

Harald Oanes
14-12-2009, 23:05
del3

Dagen etter, var relativt lik fredagen - sånn plasseringsmessig, men været var bitte, bitte, bitte litt lysere. Etter å ha parkert langs veien inn mot DSB i ca en time, så jeg et millitært sjøfartøy seile frem og tilbake rett utfor land. Etterpå gikk det ikke mer en 15 minutter så kom en mann i oransje vindjakke i mot meg og reportasjevognen i bestemte, og sinte steg. Jeg visste nå hva som var i vente. Men denne person var ansatt i DSB, og jeg var ikke inne på DSB sitt område, altså har han ingen autoritet der jeg sto. Jo, jeg sto på stoppforbudt - men det er politiets oppgave å håndtere, ikke en DSB-person. Denne DSB-person var så pissesur, som jeg sjelden opplever av personer med opprinnelse i Danmark. Han hadde notert seg både at jeg sto der dagen før, når jeg kjørte bort - og når jeg kom tilbake...!!! Han var så ufattelig sur og sint at jeg nesten var ved å bli kraftig provosert selv. Hadde samme vedkommende vært høflig og rolig, så hadde jeg selvsagt oppfattet alt på en annen måte - men nå ble jeg bare sint! Men jeg var rolig og behersket (ja Peter, jeg kan være det også...), ville ikke være gjest i et annet land og bli uhøflig. Jeg sa at jeg ville flytte meg umiddelbart, selv om han ikke var trafikkpoliti - men det skulle jeg visst nok ikke sagt, for nå ble personen i den oransje vindjakken enda surere... Jeg sa at jeg nok skulle flytte meg bort til P17, så kunne jeg trille rullestolen bort dit igjen på fortauet, og sitte i den og fotografere - det var vel ikke stoppforbud for rullestoler, på et fortau... Da ble han sint, virkelig sint - og sa at hvis han så meg igjen så ville han tilkalle politiet umiddelbart! Hallo! For et hysteri! Han sa at de hadde blitt anmodet om å kontrollere all mistenkelig adferd, av politiet... Så da fikk han virkelig benyttet seg av denne oppfordring, men mistenkelig adferd! En HC i rullestol, lusekofte og kamera! Hallo!

http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_7528.jpg

Nå var jeg sint, og lei - det var utpå ettermiddagen, så dagslyset var i ferd med å minke, men jeg tenkte at jeg måtte ha med meg et par maskiner til - ikke minst siden det kom en A320 fra Iberia, og det selskapet har jeg intet fra i min samling. Derfor besluttet jeg meg å kjøre bort til AirLand og fange noen fulger til før turen atter ble satt nordover i den mørke, kalde desember-lørdagen, det var nå kun 3 timer til ferga atter gikk over til Ebeltoft.

Jeg kan overhodet ikke like farge-skjemaet til Iberia, så dette er vel den greiste vinkelen for meg...
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/HO9_8204.jpg

Så ble foto-utstyr pakket, og maskinen gjort klar for hjemreise. Et beleiret Køben er intet sted for en HC, da var tanken om et opphold hos min gode venn Peter og hans fam i Fr.havn mye mer fristende. Jeg var ikke så fornøyd med været disse to dager, men knallfornøyd med de flyvemaskiner jeg fikk fotografert, det eneste jeg hadde håpet på var en eller annen MD-11 (sansynligvis en cargo av en eller annen sort), men det dukket aldri opp. 1,5 min etter avgang kjørte jeg "karusellen" inn mot motorveien like ved lufthavnen - og gjett hva som er i luften da??? En maskin med 3 motorer!!! Jeg var opptatt med å navigere reportasjevognen inn på en trafikkert motorvei, så jeg fikk noe særlig tid til å sjekke hva maskin det var. Men det var definitivt en MD-11 eller DC-10, om det var cargo eller noe VIP-fly i forbindelse med KlimaToppMøtet, vet jeg ikke - men jeg ble ganske oppgitt! Hadde jeg ventet 3 min lengre, hadde jeg fanget den også! Så nå ble skuffelsen over dette jeg mistet, større enn gleden over alt jeg fikk... Huff å huff! Både pokkers og søren! Men, men - tiden leger alle sår.

Mie Mols tok meg som planlagt over til Ebeltoft igjen, og jeg besluttet meg for å spise en ensom middag på "Den Skæve Kro" i gamlebyen i Ebeltoft. Det har jeg gjort mange ganger før, men da omringet av plagsomme turister (for jeg er jo aldri turist, jeg bare er på tur jeg...). Å komme inn i dette hus, som er bygget i 1604 (det er sant...) er som å komme midt inn i fin-stuen 100 år tilbake i tid. En fantastisk atmosfære, og med litt julestemning og ingen turister, så ble det et fantasisk måltid, kronhjort med tilbehør - og en fantastisk og personlig betjening. Dette er et av de opplevelsene som gir en en form for salig ro i kroppen, man blir simpelt hen mett i både mage og sjel...

Den Skæve Kro. Illustrasjons-bilde fra en annen tur
http://i237.photobucket.com/albums/ff70/haraldoanes/fly/DIV/forum/forum10/del5/DSC_3375.jpg

Etter denne salige stund, ble reportasjevognen kjørt ut til stranden sør for Ebeltoft, hvor natten ble tilbrakt. Dagen etter var det atter kursen mot Fr.havn, hvor jeg hadde en knallfint opphold hos familien Jensen i noen dager, før jeg onsdagen satte kursen mot hjemlandet igjen...


Hengt med så langt? Utrolig, jeg tror deg nesten ikke...

Hei å hå

H.

BSSW
14-12-2009, 23:22
En av de beste TRer jeg har lest her på forumet dette Harald!!!!

Denne skal IKKE fjernes!!!!

Keep 'em coming!!

Someone
14-12-2009, 23:23
Flott rapport.

Og man må ikke fly for å kunne skrive trip reports her......og den er uansett svært flyrelatert :)

LN-MOW
15-12-2009, 02:44
Najs! En TR uten forviklinger er ingen skikkelig TR! :up:

Tommy777
15-12-2009, 03:54
Panser lesning! Aarets rapport!

sail4fun
15-12-2009, 07:09
Herlig !, Fly&Skip , Topp !

Spantax
15-12-2009, 10:26
Kjempefin rapport - tusen takk! Har du prøvd å lage gull av gråstein? Du hadde sikkert klart det også :p

Jeg likte Thaien!

Vede
15-12-2009, 13:20
Denne tripreporten var rett og slett fantastisk lesning! Takk skal du ha!

Aleksander Maaland
15-12-2009, 15:33
Supeer Rapport!!!:nor :)

EB
16-12-2009, 05:48
Knallbra lesestoff...kom gjerne med flere rapporter.

123asd
16-12-2009, 07:08
flott rapport, ja kom med flere ;) !