View Full Version : USA og elektronikkpriser
Tenkte å høre om folket "over there"( og andre ) kan fortelle om USA kan skilte med billigere priser på div. elektronikk...? Tenker her på f.eks. Ipod, Nintendo DS, kameraer og div annen småelektronikk.. ;)
På forhånd takk :D
Litt ymse, men du kan faa et godt inntrykk ved aa sjekke f.eks. disse sidene, som er populaere butikkjeder for diverse elektronikk.
http://www.frys.com/
http://www.bestbuy.com/
Er det forskjell på software og slikt på Europa og USA mht. sånne småting. Har hørt at f.eks I-phone og Ipod-touch har gitt kunder trøbbel...?
Både iPhone og iPod skal vel kunne få "norsk" software om mulig. Softwaren skal uansett være den samme.
I all den tid jeg leker med software til begge to så har jeg kun sett software til spesifike hardwaretyper, aldri geo-bestemt.
Jeg har US-iPhone med stort sett norsk oppsett. Satt paa VPN da jeg satte den opp, saa en del av innstillingene ble satt 'norsk' uten at jeg egentlig tenkte over det, men alt fungerer prikkfritt. Det eneste er at du ikke kan kjoepe betalingsapp's fra den amerikanske iTunes. Men det er et sted du krysser av for at du bare 'kjoeper' gratisapp's, og saa snart du har gjort det kan du hente ned de som er gratis.
Ang. iPod Touch, så kjøpte jeg en slik i New York en gang. Da jeg kom tilbake på hotellrommet og plugget den i laptopen, var den oppe og gikk på norsk språk uten at jeg hadde rørt den en gang.
Det eneste er at du ikke kan kjoepe betalingsapp's fra den amerikanske iTunes.
Akkurat det har vel egentlig veldig lite med hvor telefonen er kjøpt å gjøre, mer hvilke innstillinger man på iTunes-kontoen?
Chriscross
10-12-2009, 14:15
Det eneste er at du ikke kan kjoepe betalingsapp's fra den amerikanske iTunes.
Ta med noen forhåndbetale gifts-card, så kan du sitte hjemme å kjøpe/leie filmer fra Amerikanske i-tunes hjemme i Norge. Musikken blir også litt billigere du får et bedre utvalg om du gjøre det på denne måten.
Generelt så er mitt inntrykk at elektronikk ikke er spesielt mye billigere i USA. Forskjellen i moms utgjør en del, og valutakursen kan jo også svinge litt. Noen unntak finnes, og kamerautstyr er et eksempel på det.
Akkurat det har vel egentlig veldig lite med hvor telefonen er kjøpt å gjøre, mer hvilke innstillinger man på iTunes-kontoen?
Det har med i hvilket land du abonnerer fra, men tipset til Chrisscross fikser tydeligvis den biffen.
Sjekk også om det du kjøper kommer med strømforsyning for 110V eller variabel for 100-240V.