View Full Version : Anbefalt routing og selskaper til Hawaii
Jeg sitter og sysler litt med en tankte om å reise til Hawaii (HNL) rundt påsketider 2011. Men ettersom vi er to stykker som skal reise, skulle jeg gjerne endt opp med en routing som åpner for toseter mesteparten av veien, og iallefall på de lange strekningene. Spennende routing er ikke veldig aktuelt, da frøkna neppe er lysten på lengre tur enn det allerede er.
Travellink har kommet opp med etpar, men det ser ut som det er veldig mye 757 fra vestkysten og ut til øyene. Men ellers stiller både United og American med B777 fra Europa som har 2-5-2 config (ifølge Seatguru), og det høres jo behagelig ut.
Men er det noen som har gode råd eller anbefalinger å komme med, både med hensyn til selskap (og flytype) og routing?
Er jo ofte der, men det avhenger vel litt av din alliansetilhørighet.. Men du har rett, 757 blir ofte valget fra vestkysten.
MEN hvis du liker Star ville jeg tatt CO direkte til EWR og deres flotte 764 dagen etter ( du rekker ikke flyet samme dag ) og 764 til EWR tilbake og videre til OSL med 752 samme dag .. Du kan jo legge inn lenger enn et døgn i NYC om du ønsker på utreisen dersom du føler for det.
Denne ruta har jeg tatt to ganger på vel et år..
Sist jeg dro tok jeg NW på routing (TRD)-AMS-SEA-HNL. De brukte A330-200 på AMS-SEA. Her er det veldig mye codeshare med KLM ute å går, og jeg fikk først en routing via SFO med KLM sine slitene 747. Prisen via SEA var den samme, og reisetiden også, selv om å fly via SEA innebar mindre tid på flyplasser og litt mer tid i fly.
Hadde egentlig håpet å reise med *A, men de eneste passelige routingene ble betydelig dyrere.
Joda O K, har hatt den noen ganger med KL og AF via SEA. Rask rute hvis connecting er bra. Raskeste ( som jeg også har brukt ) er AC via YVR....
men det ser ut som det er veldig mye 757 fra vestkysten og ut til øyene.
Ikke glem Hawaiian ... 767 fra de fleste stoerre byer i vest.
Takk for svarene. Allianse er ikke så viktig (har ikke mye poeng hos noen av dem uansett), det viktigste er at det blir en komfortabel reise.
CO via EWR kvier jeg meg litt for, mye basert på seteconfigen i 757'ene (regner ikke med CO setter inn 787 på OSL så tidlig som vinter/vår 2011?), men B764 videre frister jo selvsagt.
Air Canada så jeg også på, den var veldig interessant på vei bort, men hjem så ble det uansett via EWR - og ikke UA via f.eks. FRA (som hadde gitt 777). Har du noe peiling på hva slags materiell de bruker fra Vancouver til Honolulu? En annen fordel med AC er jo også at man får bagasjen sjekket helt frem.
KLAF har jo mye brukbare connections, og det samme har BA. Utfordringen ligger bare i hva man kan forvente av materiell. Men hvordan er AA på longhaul om dagen? Et av alternativene var AA med B777 til LAX nemlig, og den er utstyrt med 2-5-2.
AC flyr stort sett 763 YVR-HNL
Kan også foreslå open-jaw HNL-OGG eller HNL-KOA . Greit med en ekstra holme;)
Tommy777
10-12-2009, 16:22
UA flyr 2x 777 fra ORD daglig som ogsaa kan vaere ett alternativ. Mye bedre benplass enn CO sine 764, men samme bakdel: Paa utreisen maa du ta ett stopp og avhende Ekte Majones og overnatt i Chicago.
Tommy777
10-12-2009, 16:25
Kan også foreslå open-jaw HNL-OGG eller HNL-KOA . Greit med en ekstra holme;)
Trodde vi ogsaa, men det er ofte billigere aa kjoepe billett til HNL og hoppe til holmer derfra. Vi skal til Kauai i februar og betalte under 200 dollar t/r all in fra Honolulu for 2 personer
Via ORD er også et godt alternativ, og i så tilfelle stiller jeg selvsagt med majones! :)
Å reise rundt på øyene er også meningen, men de billettene kjøper jeg separat - er begrenset hvor mye jeg klarer å få ut av Travellink på nett ;)
Hawaiian har også vintersalg på F-cl, så det er kanskje noe å vurdere? De beste prisene ser ut til å være fra Portland.
http://www.hawaiianair.com/Specialoffers/Pages/First-Class.aspx
HA er noe jeg vil vurdere ved neste korsvei.. Nå KL salg i 5 dager med priser til SEA/SFO for kr 3.700 og så "i løs vekt" HA...
Men det passer vel ikke inn i påsken for dere :(
Nå KL salg i 5 dager med priser til SEA/SFO for kr 3.700 og så "i løs vekt" HA...
Men det passer vel ikke inn i påsken for dere :(
Uansett skal han jo ikkke reise før i 2011, så det blir vel noen salg innen den tid ^_^
2011, ja .. så ikke den. men da er det ikke umulig at de har fortsatt ekspansjonen videre østover. De begynner å ta levering av nye 330-200 fra somemren 2010. Jeg har hørt det hviskes om ihvertfall Chicago i krokene ...
He, he , jeg så heller ikke det samme. 2011, bra du passer på Martin :rolleyes:
HA er iallefall favoritten på siste leg, og jeg har forstått at de interliner både med BA og med UA og CO? De dukka i det minste opp som reisealternativer på Travellink.
Ellers, takk for mange gode tips, jeg kommer vel antakelig til å bestille i løpet av vinteren eller våren (når det blir tilgjengelig billetter), men her har jeg litt å grave i skjønner jeg! :)
Du får ikke bestilt før ett år i forveien. Vlle ventet til høstsalgene - alltid mye tilbud i sep/okt.
Du får ikke bestilt før ett år i forveien. Vlle ventet til høstsalgene - alltid mye tilbud i sep/okt.
Godt tips, skal huske den. Men sjekket vinter/vår 2010 nå, og det er i grunn forbløffende gunstig å reise - 27-30k for oceanfront rom på brukbare strandhoteller inkludert flyreise (BA/AA/HA) for to voksne i to uker!
Mener å husket at jeg har lest at BA har hatt noen meget gunstige pakketilbud til Hawaii (Eco/Eco+/biz) + overnatting. Folk har booket pakke med hotell fordi det var gunstigere enn bare flybillett. Husker ikke periode.
Tommy777
11-12-2009, 22:33
Vi betalte 460 dollar t/r ORD-HNL
Vi betalte 460 dollar t/r ORD-HNL
Pr Person ?
Tommy777
12-12-2009, 00:59
Yep, pr pers