PDA

View Full Version : Spørsmål - US domestic flight

ILS2
09-12-2009, 20:30
Skal fly strekningen OSL-ARN-ORD-ALB i romjulen. Har flere timers venting på ORD, men det går et tidligere fly med samme selskap (ORD-ALB er United Express). Dette kunne jeg imidlertid ikke booke ettersom det er usikkert hvor lang tid jeg bruker i immigration. Dersom dette skulle bli raskt unnagjort, hvordan er mulighetene for å komme med det tidligere flyet (som f. eks. stand-by)? Jeg har innsjekket bagasje, er booket i SK Q-klasse og er *A-Gold (EBG).

Min bedre halvdel sier det er bortkastet tid å prøve p.g.a. innsjekket bagasje, men den må jo uansett sjekkes inn på nytt i Chicago.

Is it hope in the hanging snor?

LN-MOW
09-12-2009, 20:39
Med EBG tror jeg du fortsatt kan booke om eller prøve standby vederlagsfritt innen 24 timer før avgang .. sjekk united.com eller vent til Tommy er ute av snøfonna i Omaha.

Tommy777
09-12-2009, 21:33
Bedre halvdel tar feil. Siden du maa ta kofferten din igjennom tollen og det er en baggage drop rett etter tollen kan de fikse dette for deg dersom det er tid. De kan orge bagasjen din om til stand by bagasje evt. bekrefte plass der og da dersom flighten er aapen.

Samme dags stand by er gratis hos UA. Rett etter du kommer igjennom tollen i Terminal 5 faar du bagage drop damene til aa booke deg om. Dersom de ikke kan bekrefte plass for deg, faar du et department management card og du faar sete ved gaten i T1. Dersom du ikke kommer med, har du fortsatt plass paa neste flight. Med EBG er det kun 1K og Premier Exec som kommer foran deg, blir overrasket om du ikke kommer med. Vaer kan jo oedelegge for deg.