PDA

View Full Version : SAS og Stabburet med morsom kampanje


Glenn
08-12-2009, 19:29
Hei!

Satt å leste i Dagligvarehandelen i dag, og kom over en annonse fra Stabburet/Grandiosa.

For hver pizzaeske du kjøper, får du 100 kr i rabatt på hver eneste SAS-reise, slik jeg kan tolke annonsen.

Uansett, en morsom annonse. Legger ved bilde av annonsen, så dere kan jo se selv. :)

En god grunn til å kjøpe Grandiosa! Og i tillegg reise med SAS! :)

trygve
09-12-2009, 02:00
For hver pizzaeske du kjøper, får du 100 kr i rabatt på hver eneste SAS-reise, slik jeg kan tolke annonsen.

Mon tro om det blir noen begrensning på antall rabattkuponger pr. booking isåfall. Om ikke er det vel bare å tømme nærmeste butikk for grandiosa. :D

Farmer
09-12-2009, 02:04
Man kan bare bruke EN rabattkupong pr booking når dette kommer i gang...

The Ticketor
09-12-2009, 15:55
Uansett en kul kampanje!

Glenn
09-12-2009, 16:47
Man kan bare bruke EN rabattkupong pr booking når dette kommer i gang...

Synd, skulle gått med to-tre.. Men man kan jo ikke gå helt av skaftet heller, ellers hadde jeg vel tømt butikkene for Grandiosa..:colgate:

Men jeg kommer nok til å benytte meg av denne kampanjen likevel. 100 kr er da 100 kr.

Concorde
09-12-2009, 17:18
Noe sier meg at både Stabburet og SAS mister terreng..

Discus
09-12-2009, 19:33
Regner med man kan bruke kupongen til nett-booking. Eller går vinninga opp i telefongebyrspinninga?

CK
10-12-2009, 14:35
En litt annerledes kobling, men nå kan det faktisk for en gangs skyld være en god grunn til å kjøpe Grandiosa: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3415650.ece

Wingman
10-12-2009, 14:39
Dette virker jo faktisk som et veldig bra påfunn! Liker den nye markedsføringsloven ;)

CK
10-12-2009, 15:01
Man får altså 100 kroner rabatt per pizzaeske per stekning når du bestiller en reise med SAS
Dessuten går det alstå an å vinne ett av 50 gavekort á 20.000 på SAS!

Someone
10-12-2009, 15:04
Får vel bunkre opp litt når disse kommer i butikken :) Alltid greit å ha en grandis eller to liggende i fryseren, og når de også gir meg rabatt så er det jo en en vinn-vinn situasjon

AirbusTrond
10-12-2009, 15:07
Flyr gjerne med SAS og spiser Grandiosa i nøden. Men tøvete kobling som for meg bare er irriterende barnslig. Ikke søren om jeg gidder å begynne å klippe kuponger av matvareemballasje for å spare penger på en flybillett.

Jarlabanke Vking
10-12-2009, 15:11
endelig har SAS fått noen vettuge mennesker inn i sales & marketing! bra!

FlightDeck
10-12-2009, 15:11
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55879

raskefot
10-12-2009, 15:12
Flyr gjerne med SAS og spiser Grandiosa i nøden. Men tøvete kobling som for meg bare er irriterende barnslig. Ikke søren om jeg gidder å begynne å klippe kuponger av matvareemballasje for å spare penger på en flybillett.

Kanskje ikke du, men blakke (og fremtidige forretningsreisende) studenter vil nok klippe.

SudCaravelle
10-12-2009, 15:13
Dette er jo bare et skritt nærmere vårt store forbilde: US of A med kuponger for alt :)

:USA

raskefot
10-12-2009, 15:17
For ikke å glemme "Free gift with purchase!"

CK
10-12-2009, 15:42
Booking på nett - dette er da 2009 (eller 2010 når kampanjen kommer i gang)

svgspotter
10-12-2009, 15:44
Da hadde jeg sett for meg Pizzabakeren med norwegian fly på, de reklamerer de jo på bagsjelukene ombord! ;)

Wishmaster
10-12-2009, 22:49
Men jeg kommer nok til å benytte meg av denne kampanjen likevel. 100 kr er da 100 kr.

Ja, da blir jo SAS billigere enn DY (!)

JoeW
10-12-2009, 23:22
Kanskje ikke du, men blakke (og fremtidige forretningsreisende) studenter vil nok klippe.

Jeg har aldri spist grandiosa hjemme, men jeg vil nok vurdere å kjøpe en sånn papp-pizza hvis jeg forholdsvis enkelt kan spare en 100-lapp på en flybillett. For mitt vedkommende er det nok mest "win" for Stabburet", da jeg ellers aldri ville funnet på å kjøpe frossen pizza, og i hvertfall ikke Grandiosa...

Jeg venter på store kuponghefter med søndagsavisene som i USA jeg. Synes det er helt greit at man har myket opp dette regelverket i Norge, som har vært alt for strengt. (Fra min danske foretningsjuss mener jeg å huske at kuponger er lov til en viss utstrekning, men at det effektivt stoppes av at man er lovpliktig til å innløse kuponger i cash dersom noen har klart å samle seg opp over 20 kroners verdi i kuponger...)

BU595
10-12-2009, 23:44
En litt annerledes kobling, men nå kan det faktisk for en gangs skyld være en god grunn til å kjøpe Grandiosa: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3415650.ece

Avsporing kanskje, men kommer aldri til å finne en god grunn til å kjøpe eller innta en Grandiosa......Her i huset er GRANDIOSA forbudt...

Olmen
12-12-2009, 17:55
Men jeg kommer nok til å benytte meg av denne kampanjen likevel. 100 kr er da 100 kr.

Ja det är ju ett gott räkneexempel:

Betala allt mellan 50-80 kr för en pizza, för att få 100 kr rabatt.
Då blir den totala rabatten bara 20-50 kr plus en bilring extra runt magen.
Detta innebär ju också att paxen förr eller senare behöver betala för två säten då alla pizzor "fastnat" runt baken.

Med andra ord dubbelt så dyrt. ;)

Polaris
12-12-2009, 18:27
Grændis koster en 25-30 kr... Og hvis du "allikevel skulle" kjøpe Grandiosa er alternativkosten for å IKKE kjøpe pizzaen rent teoretisk 100 kr ;)

AirbusTrond
12-12-2009, 18:31
Grandiosa er ikke så usunn:

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article464185.ece

Men kupongutklipper nekter jeg like fullt å bli. Så det blir nok mer Dr Oekter framover.

Farmer
12-12-2009, 18:41
Det blir ingen "kuponger".
Man får en nummerkode som man bruker for å logge seg inn i en spesiell bookingmotor, hvor det dermed gis 100 kr i rabatt pr booking på den til enhver tid gjeldende pris.
Bookingen åpner 01jan10, og da er det bare å spise pizza som vanlig og få rabatt på SAS reiser på kjøpet ;-)

SudCaravelle
13-12-2009, 00:01
Grandiosa er ikke så usunn:

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article464185.ece

.

Da er jeg spent på hva du mener er usunn mat ;)

AirbusTrond
13-12-2009, 00:15
Det som lukter på OSL f.eks. :D

ATC-flyradar
13-12-2009, 00:32
Jeg kjøpte 100 Grandiosa og fikk en tur til 10.000 av SAS - slike tilbud får du ikke andre steder :)

LN-MOW
13-12-2009, 01:37
Du kan nok ikke bruke mer enn en kupong per reise .....

ENGM 911
13-12-2009, 01:43
Jeg kjøpte 100 Grandiosa og fikk en tur til 10.000 av SAS - slike tilbud får du ikke andre steder :)

Spiser du de opp i løpet av 2 dager skal jeg spandere tur på 10 000,- til deg.

imm
13-12-2009, 10:04
Morsom idè dette, absolutt.
Men som vi har vært inne på her før, så virker det som om SAS har et identitetsproblem. De vil stå frem både som "the businessmans airline" og som et lavprisselskap. Dette med koblingen mellom Grandiosa og SAS drar selskapet mer mot identiteten til et lavprisselskap enn selskapet for forretningsfolket. Men det er kanskje også den veien SAS ønsker å gå?

TCAS
13-12-2009, 11:24
Enig med deg der imm. Jeg mener SAS bommet da de gikk ut og sa at de skulle konsentrere seg om businessegmentet. Mellom linjene sa de samtidig at de ikke var interessert i "økonomipax". Hvor mange selskaper går egentlig ut å velger bort kunder på den måten? Det var slik jeg oppfattet det.
Men hva har egentlig skjedd? Jo, SAS konkurrerer som akkurat de samme passasjerer som DY, prisene settes ned for å vinne pax fra DY, og nå skal det kjøres kampanje på pizzaesker for å "teste nye segmenter". SAS har dessverre et tydelig identitetsproblem, og det bør de gjøre noe med! Håper at de har funnet ut at de skal satse på alle typer passasjerer, og ikke bare fortsetter og vingle frem og tilbake og skal teste alt mulig rart for å kanskje finne ut hva som kan fungere... Et flyselskap som opererer med forskjellige klasser skal vel henvende seg mot alle type pax?

Farmer
13-12-2009, 11:28
I dette tilfellet tror jeg det kan bli en Vinn/Vinn situasjon.
Det gis 100 kr i rabatt pr booking på hele prisspekteret, slik at det er helt opp til den enkelte kunde å velge hvilken billettype han vil benytte denne rabatten på.
Løsningen med å vise rabatten blir meget elegang ;-)

imm
13-12-2009, 11:45
Jeg ser poenget ditt Farmer. Det jeg peker på er profilering og identitet. SAS har mange ganger sagt for eksempel at Ryanair ikke er en konkurrent, for de henvender seg til to forskjellige kundegrupper.

SAS ønsker å fremstå som et selskap for forretningsfolket, og har profilert seg høyt på dette i mange år. Profilen de skaper med grandiosaen, er at grandisen har en helt særegen profil, som er så langt fra "forretningsmannen på reise" som det går ann å komme. Også jeg tror nok at mange kommer til å benytte seg av dette. Men for profileringen av selskapet er dette et bomskudd, spør du meg.
Det er med på å helle bensin på bålet, når vi snakker om SAS sin identitetskrise. Hvem er SAS, og hva vil de?

FBU 4EVER
13-12-2009, 14:45
Noe sier meg at både Stabburet og SAS mister terreng..

Enig! For bare noen få år siden hadde SAS et samarbeid med Hellstrøm fra Bagatelle når det gjaldt maten ombord, nå ligger de og velter seg i gjørma med en Grandiosa. Identitetsproblem? Javisst! Akkurat som Grandisen: Italiensk matrett med et spanskt navn. Dette gjør meg faktisk flau på vegne av min arbeidsgiver!:(

gustavf
13-12-2009, 14:46
Så vidt jeg vet, er det ikke lov å koble kjøp av produkter som ikke er relatert. F.eks. så kan man få lekene som kommer med ymse blader "gratis" ved å henvende seg til utgiveren og kun få gaven.

Hvordan har Stabburet og SAS tenkt å løse dette?

JoeW
13-12-2009, 14:50
Så vidt jeg vet, er det ikke lov å koble kjøp av produkter som ikke er relatert. F.eks. så kan man få lekene som kommer med ymse blader "gratis" ved å henvende seg til utgiveren og kun få gaven.

Hvordan har Stabburet og SAS tenkt å løse dette?

Er det ikke nettopp det som er endret med den nye markedsføringsloven - at tilgift er lov?

gustavf
13-12-2009, 14:53
Er det ikke nettopp det som er endret med den nye markedsføringsloven - at tilgift er lov?

Det ser ut til å stemme, ja. Var ikke klar over denne endringa.
http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11039896

LN-MOW
13-12-2009, 16:53
Gjør klar for søndagsaviser med 10 kilo kuponger ..... :colgate:

LN-MOW
13-12-2009, 17:45
SAS ønsker å fremstå som et selskap for forretningsfolket, og har profilert seg høyt på dette i mange år. Profilen de skaper med grandiosaen, er at grandisen har en helt særegen profil, som er så langt fra "forretningsmannen på reise" som det går ann å komme.

SAS ønsker å selge flybilletter. Å bare profilere eg overfor en kundegruppe er idioti. Dessuten er det ikke alle bisinesser som spiser frokost, lunch og middag på Bagatelle heller ...

LCC'ene har ikke monopol på privatmarkedet. Leisuremarkedet er pålegget på brødskiva, og en god kampanje kan gi både røkelaks og en liten persillekvast istedet for tørr gulost .. ;)

imm
14-12-2009, 00:49
Ja du har kanskje rett. Det er muligens overvurdert dette med profilering og image. Ikke vet jeg... Kanskje det ikke er så ille å ikke ha noen klar profil i det hele tatt, (slik mange her sier de oppfatter SAS).

Jeg synes det er morro at SAS har kommet på banen igjen, for det har de jammen gjort. Det skal de ha ros for. Så får vi bare håpe at det blir bra med ekstra salg av flyreiser til folk som i utgangspunktet ikke skulle ha reist med fly, eller skulle ha reist med et annet selskap. Stå på!

Isbamse
16-12-2009, 17:37
Jeg betaler heller litt ekstra for å slippe grandisen :D

FlightDeck
28-12-2009, 14:45
Da var første pakke med Grandiosa i fryseren! Gleder meg til å booke enda en flybillett hos SAS!

seilfly
28-12-2009, 17:59
Fra den ene kilden:
http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=226&trg=Content_4657&Main_4751=4789:0:10,1916:1:0:0:::0:0&Maincontent_4789=4657:0:10,1138:1:0:0:::0:0&Content_4657=4643:47097::1:4660:2:::0:0&kwid=10,1138

Det var noen som nevnte at Grandis er forbudt hvor han/hun bor. Anbefaler å flytte fra Iran til Norge snarest ;) Jeg spiste grandis før, og da jeg var hjemme på sensommerferie i september så må jeg innrømme at grandissen ikke var så god som den en gang virket.

USA og kuponger
At dette minner litt om det amerikanske kupong-styret (som noen nevnte ovenfor) må jeg si meg litt enig i. At USA er vårt forbilde vil jeg ikke nødvendigvis være enig i. Norge henger langt foran på mye rart. Finnes det én norsk bank som ikke har IBAN/og de ulike greiene der for overførsel av penger? Finnes det én amerikansk bank som ikke har det? Nei det finnes MANGE. Har de bilde på baksiden av kredittkortene sine slik at de har ID på samme kort som de trenger ID for å bruke anyways? Nei. Norge henger langt foran på en rekke områder. Selv om vi hverken lager fly eller setter mann/kvinne/dyr på månen.

Så et spørsmål til en diskusjon som dukket opp:
Er det egentlig noe problem i at SAS ønsker å være både en forretningsreisendes og øknonomireisendes selskap? Er det ikke det alle selskapene er med differensiering av billettpris og regler rundt endring?

Someone
28-12-2009, 18:06
Da har også jeg vært og handlet, og sånn ser den ut :)

Men kan selvsagt si mye om Grandis. Ja, den er litt kjedelig, men som mat en gang i blant er den genial. Billig og god, og er jo nærmest for en institusjon å regne:up:

seilfly
28-12-2009, 18:09
De burde vel kalle det bordkort og ikke boardingkort :)

Interessant at de skrev "Ingen kjøpsplikt" nede til høyre på esken, slik at folk med flyskrekk ikke slutter å spise grandis.

Farmer
28-12-2009, 19:37
Det skal blir meget spennende å se hvordan denne felleskampanjen slår til.
Med 5 mill pizzaesker à 100 kr rabattkort skal det ikke mange prosent til før det blir store tall. 1% gir 50.000 bestillinger, og jeg vil tro at en god del av dette kan være ny trafikk.
Vi er i alle fall klare til å ta unne volumet !

Olap
29-12-2009, 01:26
Trodde flyselskapene sleit med overvektige passasjerer jeg... å oppfordre til ferdigpizza er vel ikke akuratt veien å gå da?:colgate::colgate:

TCAS
29-12-2009, 01:37
Hehe, synes ikke teksten "Fly hvor du vil for 20.000 kr" er så veldig bra. Selvfølgelig kan man fly hvor man vil hvis man betaler 20.000 kr ;) Det er vel snakk om å vinne en reise for inntil kr 20.000... Rett skal værra rett!

LN-TKP
30-12-2009, 01:01
Jeg tror man skal kjøpe en del grandis for å vinne noe. Har samlet sammen totalt 7 esker fra venner og familie, og på 6 av disse er København utreiseby. Pizzaene er kjøpt på tre forskjellige plasser, og alle grandiosatypene er representert.

S. Holberg
30-12-2009, 01:42
I tillegg til skole jobber jeg også på nærbutikken..
I går fikk vi inn 7 ekser med Grandis(10 i hver), og jeg var kjapp med å legge av ett par til meg selv ;) Den første er allerede spist :D
Men den 100lappen i rabatt blir bare enda billigere for meg, da vi denne uka har Grandis på tilbud. Nice! :cool:

Someone
30-12-2009, 01:45
Trodde flyselskapene sleit med overvektige passasjerer jeg... å oppfordre til ferdigpizza er vel ikke akuratt veien å gå da?:colgate::colgate:

Grandis er faktisk ikke så veldig usunt for å være en frossenpizza. F.eks inneholder den kun 7,5% fett.

Jeg tror man skal kjøpe en del grandis for å vinne noe. Har samlet sammen totalt 7 esker fra venner og familie, og på 6 av disse er København utreiseby. Pizzaene er kjøpt på tre forskjellige plasser, og alle grandiosatypene er representert.

Den jeg har spist var det København-Aberdeen i

FlightDeck
30-12-2009, 12:34
Selv fikk jeg København-Gdansk, men hva er poenget med denne delen av kampanjen? Man må få fire sammenhengende strekninger, som går innom en norsk by? Og så vinner man denne strekningen?

For min del er det hundrelappen som teller!

Se ellers http://grandiosa-sas.no/.

SpottAir
30-12-2009, 13:57
"Spis deg til London"

Klang i den, ja.....

Farmer
01-01-2010, 15:05
Da er kampanjen i gang, og for de som går inn vil dere kunne se en stor nyhet i online.booking funksjonalitet.
I bookingdialogen som vi kaller "Dynamic Discount" vises den opprinnelige prisen med litt svakere tekst og en skråstrek over, mens rabattprisen er tydeliggjort.
På dette viset kan du som kunde direkte se hvor mye rabatt man virkelig får.
WIAS er underleverandør av selve kampanjen, og salget er allerede godt i gang !

MartinL
02-01-2010, 02:09
Spenstig, men for meg blir dette litt som om Acta skulle søke etter konsulenter gjennom helsider i Klassekampen.

Grandiosa er et elsket og hellig produkt i Norge, men jeg synes ikke helt det faller sammen med den målgruppen SAS burde rette sin innsats mot!

Sikkert mange som vil hoppe på dette, men jeg ser ikke helt hvordan dette kan føre betalingsviljen opp for et selskap som mer enn noe annet, må få forbrukerene til å innse at det er en god investering å betale de lille ekstra for å fly med SAS!

S. Holberg
02-01-2010, 02:38
Jeg fikk Kiruna-Luleå :p

raskefot
02-01-2010, 03:19
Spenstig, men for meg blir dette litt som om Acta skulle søke etter konsulenter gjennom helsider i Klassekampen.

Grandiosa er et elsket og hellig produkt i Norge, men jeg synes ikke helt det faller sammen med den målgruppen SAS burde rette sin innsats mot!

Sikkert mange som vil hoppe på dette, men jeg ser ikke helt hvordan dette kan føre betalingsviljen opp for et selskap som mer enn noe annet, må få forbrukerene til å innse at det er en god investering å betale de lille ekstra for å fly med SAS!

Kanskje det er en form for investering i en fremtidig målgruppe, nemlig forretningsreisende? SAS gir jo for eksempel ikke Løvemat til barna bare for å være snille heller...

MartinL
02-01-2010, 10:40
Kanskje det er en form for investering i en fremtidig målgruppe, nemlig forretningsreisende? SAS gir jo for eksempel ikke Løvemat til barna bare for å være snille heller...

Så lenge SAS ikke får frem de virkelige fordelene ved å benytte selskapet, er jeg redd de ferreste av disse nye reisende klarer å differensiere produktet mot Norwegian. De aller fleste som reiser med fly, har minimalt med kunnskap om hva som skiller de to.

Det er jo det som burde være hovedmålet her!

FlightDeck
02-01-2010, 14:36
Husk at man også kan få tilsendt én flystrekning om man sender <grandiosa-sas> til 2140. Man kan kun få en strekning på SMS per uke, og man får nødvendigvis ikke rabattkort hos SAS gjennom SMS-tjenesten.

LN-MOW
02-01-2010, 16:52
tror ikke det er nødvendig med noen dyptpløyende analyse her. SAS vil selge flere flybilletter og Stabburet vil selge mer pizza. Kupong-markedsføring er nå tillatt i Norge, og dette er bare starten på noe dere vil se mer og mer av ...

Snart får dere 20 kroner avslag på Tusenfryd mot fremvisning av colaburk slik som vi får på fornøyesesparker her borte ...

JoeW
02-01-2010, 16:59
tror ikke det er nødvendig med noen dyptpløyende analyse her. SAS vil selge flere flybilletter og Stabburet vil selge mer pizza. Kupong-markedsføring er nå tillatt i Norge, og dette er bare starten på noe dere vil se mer og mer av ...

Snart får dere 20 kroner avslag på Tusenfryd mot fremvisning av colaburk slik som vi får på fornøyesesparker her borte ...

Og kuponger med 10 cent av en yoghurt bare venter jeg på..!

gustavf
02-01-2010, 18:02
Snart får dere 20 kroner avslag på Tusenfryd mot fremvisning av colaburk slik som vi får på fornøyesesparker her borte ...

Ettersom det ikke lenger er forbudt, kommer det opplagt til å bli mer kupongmarkedsføring, men jeg tror ikke det når samme episke dimensjoner som i USA. Den amerikanske folkesjela er flasket opp på kuponger, den norske på tax free.

LN-MOW
02-01-2010, 18:17
Selvfølgelig gjør det ikke det, men det var heller ikke poenget mitt. Men en kupong til 'dyr vare' på 'billig vare' er likevel noe jeg tror dere vil få se en del av ..

imm
03-01-2010, 18:11
Det skal blir meget spennende å se hvordan denne felleskampanjen slår til.
Med 5 mill pizzaesker à 100 kr rabattkort skal det ikke mange prosent til før det blir store tall. 1% gir 50.000 bestillinger, og jeg vil tro at en god del av dette kan være ny trafikk.
Vi er i alle fall klare til å ta unne volumet !

Ja men vil man finne ut av hvor mange ekstra billetter som blir solgt på grunn av dette? Seter som ellers ikke ville bli solgt. Og hvor mange bruker dette til å få en rabatt på en reise de allikevel hadde tatt med SAS. Går det i pluss? Vil man kunne måle dette med en rimelig stor nøyaktighet?

Jens W
04-01-2010, 11:05
Husk at man også kan få tilsendt én flystrekning om man sender <grandiosa-sas> til 2140. Man kan kun få en strekning på SMS per uke, og man får nødvendigvis ikke rabattkort hos SAS gjennom SMS-tjenesten.
Men er det noen som har fått denne tjenesten til å funke? Jeg får ingenting i retur :(

FlightDeck
04-01-2010, 11:25
Men er det noen som har fått denne tjenesten til å funke? Jeg får ingenting i retur :(

Ja, jeg har allerede brukt den to ganger! I dag fikk jeg jammen København-Washington!

Jens W
04-01-2010, 11:47
Prøvde igjen nå, og får fortsatt ingenting tilbake.

Glenn
04-01-2010, 12:06
Har prøvd noen ganger med SMS jeg også, uten hell.. Kanskje noe med operatøren jeg bruker?

FlightDeck
04-01-2010, 14:42
Har dere registrert dere da?

Jens W
04-01-2010, 14:50
Har dere registrert dere da?

Ja - ikke at jeg helt ser at det skal ha noe med saken å gjøre.

Glenn
04-01-2010, 14:54
Fant feilen. Skriv GRANDIOSASAS istedet for GRANDIOSA-SAS som det står på nettsiden.

CK
04-01-2010, 15:56
GRANDIOSA-SAS funker som snus i dag

Someone
09-01-2010, 20:08
Selv fikk jeg København-Gdansk, men hva er poenget med denne delen av kampanjen? Man må få fire sammenhengende strekninger, som går innom en norsk by? Og så vinner man denne strekningen?


Du må ha 4 flygninger og begynne og ende i samme norske byen.

Til nå har jeg CPH-ABZ og LHR-HEL, så ikke i nærheten av noen tur ennå. men får fortsette å spise pizza:p

Wishmaster
09-01-2010, 20:45
osl-lon
lon-cph
lon/ath/bcn-hel

Er det sånn at man kan kun bruke de retningene, slik at man kan ikke
(i mitt tilfelle) bruke HEL-LON istedetfor oppgitt leg LON-HEL ?

Man kan bytte leg med andre; noen som har prøvd dèt?

sail4fun
09-01-2010, 21:31
osl-lon
lon-cph
lon/ath/bcn-hel

Er det sånn at man kan kun bruke de retningene, slik at man kan ikke
(i mitt tilfelle) bruke HEL-LON istedetfor oppgitt leg LON-HEL ?

Man kan bytte leg med andre; noen som har prøvd dèt?

Kanskje en "byttetråd" kunne være noe ?

Jeg har en Stockholm-Praha som jeg neppe trenger.

gilera
09-01-2010, 21:47
Fungerer knirkefritt her. Men man må nok sende et par meldinger eller kjøpe noen pizzaer før man får en runde...

Edit* noen som har noen norske byer ennå? Jeg har ingen :(

Edit2* FAEN!!!!!!! Jeg så Oslo-London i byttelista, men noen klikket visst et par millisekunder før meg!!! :headbang:headbang:headbang

Glenn
09-01-2010, 23:52
Jeg har fått tak i Oslo-London, men de andre tre-fire jeg har er fra København.. :(

FlightDeck
10-01-2010, 02:02
Nå mangler jeg bare en strekning for å vinne ... og jeg har dessuten åtte gavekort fra SAS à 100 kr.!

gilera
10-01-2010, 02:26
Det er jo bare drittruter til bytting jo, dvs. de jeg ikke trenger :(

Someone
13-01-2010, 18:04
Sånn, da har jeg nettopp benyttet meg av Grandiosatilbudet og booket 2 billetter med SAS. OSL-BGO og BGO-OSL ble bestilt. 175kr (200kr - 25kr siden jeg måtte dele opp bestillingen) ble spart :)

Farmer
19-01-2010, 10:23
Og da er det også klart for Ungdomsbilletter på Grandiosakampanjen.
Dette var i utgangspunktet ikke tatt med, men ettersom mange mellom 12 og 25 spiser Grandiosa er denne kundegruppen også tilgodesett her ;-)

JoeW
19-01-2010, 10:37
Og da er det også klart for Ungdomsbilletter på Grandiosakampanjen.
Dette var i utgangspunktet ikke tatt med, men ettersom mange mellom 12 og 25 spiser Grandiosa er denne kundegruppen også tilgodesett her ;-) For tiden storbruker av ungdomsbilletter, blir jeg vel med andre ord nødt til å kjøpe Grandiosa neste gang jeg er i Norge... hvor lenge skal kampanjen vare?

Farmer
19-01-2010, 10:52
For tiden storbruker av ungdomsbilletter, blir jeg vel med andre ord nødt til å kjøpe Grandiosa neste gang jeg er i Norge... hvor lenge skal kampanjen vare?

Salgsperiode ut april 2010. Reiseperiode 1 år fra bookingdato .

Glenn
19-01-2010, 18:40
For tiden storbruker av ungdomsbilletter, blir jeg vel med andre ord nødt til å kjøpe Grandiosa neste gang jeg er i Norge... hvor lenge skal kampanjen vare?

Sjekk PM.. :)

MartinL
21-01-2010, 12:37
NRK hadde innslag om Gradiosa og SAS på FBI i går.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/600831

Innslaget ligger etter ca 19 minutter.

Fly high
21-01-2010, 22:05
Hmm. SAS + Grandiosa? Høres ut som et Ryanair-stunt.

TCAS
21-01-2010, 22:47
NRK hadde innslag om Gradiosa og SAS på FBI i går.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/600831

Innslaget ligger etter ca 19 minutter.

16m 52s. God reklame for Grandiosa og SAS! Nå vet alle at de kan få 100,- i rabatt ved kjøp av Grandis :)

TOS
21-01-2010, 22:51
16m 52s. God reklame for Grandiosa og SAS! Nå vet alle at de kan få 100,- i rabatt ved kjøp av Grandis :)

Ja, og i motsetning til disse "penger i potetgull"-kampanjene så får alle som kjøper Gradiosa 100kr i rabatt på en flyreise. Det er ikke en dårlig deal. Selv avstår jeg fra Grandiosa og får heller belage meg på å betale 100 kr mer for billettene.....:D

Farmer
21-01-2010, 23:23
16m 52s. God reklame for Grandiosa og SAS! Nå vet alle at de kan få 100,- i rabatt ved kjøp av Grandis :)
Ja, og DET ser vi faktisk direkte resultater av i antall solgte bookinger på denne kampanjen :D

litt-amatør
21-01-2010, 23:40
Gjelder hundrelappen i rabatt også når man bestiller Y+ og C-klasse (ikke fordi jeg gjør det ofte...)?

Jeg synes det er en glimrende kampanje som gir alle en viss fordel i stedet for helt urealistiske gevinster i form av penger i hver 300. chips-pose e.l.

Farmer
21-01-2010, 23:55
16m 52s. God reklame for Grandiosa og SAS! Nå vet alle at de kan få 100,- i rabatt ved kjøp av Grandis :)

Gjelder hundrelappen i rabatt også når man bestiller Y+ og C-klasse (ikke fordi jeg gjør det ofte...)?

Jeg synes det er en glimrende kampanje som gir alle en viss fordel i stedet for helt urealistiske gevinster i form av penger i hver 300. chips-pose e.l.

Ja, gjelder i alle bookingklasser. Kunden velger selv hvilken billettype han/hun ønsker å kjøpe for å få hunder kroner i rabatt pr bestilling.

Jens W
21-01-2010, 23:56
6 av 50 reiser vunnet så langt.. og alle har Oslo-London-København som to første legs. Aner nesten en trend..

FlightDeck
22-01-2010, 13:18
6 av 50 reiser vunnet så langt.. og alle har Oslo-London-København som to første legs. Aner nesten en trend..

Godt poeng. Utfordringen er at det er veldig mange "blindruter", altså ruter som bare flys fra Stockholm, København og Helsinki som det ikke er mulig å få til å inngå i et rutenett med start og slutt i Norge.

wwwanders
23-01-2010, 20:23
Du finner jo koder på http://grandiosa-sas.com/grandiosa-sas-koder/

imm
23-01-2010, 23:24
Hvordan går det med salget av disse billettene? Kan man allerede nå se om dette er en stor suksess eller ei? Eller er det litt for tidlig å si?

AirbusTrond
24-01-2010, 11:40
Når kommer det forste grandiosa logo jet? Grøss. Virker som en smart kampanje dette, selv om jeg personlig misliker opplegget med tilgift. Kampanjen apellerer nok til en gruppe som ellers kun går etter pris.

Lykkeli
26-01-2010, 18:56
hvor er det folk bytter disse kodene? har ikke klart å finne siden :/

Jens W
02-02-2010, 12:05
Godt poeng. Utfordringen er at det er veldig mange "blindruter", altså ruter som bare flys fra Stockholm, København og Helsinki som det ikke er mulig å få til å inngå i et rutenett med start og slutt i Norge.
Utfordring og utfordring - enten så har SAS masse nye ruter på G (HA!) eller så er det noe rart med rutene som tilbys..

Jens W
02-02-2010, 12:05
hvor er det folk bytter disse kodene? har ikke klart å finne siden :/

I menyen på grandiosa-sas.no har du et valg som heter "Bytting", simple as that

Someone
02-02-2010, 12:07
Utfordring og utfordring - enten så har SAS masse nye ruter på G (HA!) eller så er det noe rart med rutene som tilbys..

Rutene er ikke nødvendigvis reelle ;) Poenget er å få tak i en rundreise, hvor man da får et gavekort på 20.000

Jens W
02-02-2010, 12:14
Poenget er å få tak i en rundreise, hvor man da får et gavekort på 20.000
Åja, trodde poenget var å få tak i flest mulig ruter på kortest mulig tid..

Fra spøk til revolver - om du leser tråden, så ser du at jeg (og flere andre) har antatt at det er kun strekninger som flys av SAS Gruppen som er med..

wwwanders
02-02-2010, 19:20
nye koder lagt ut på http://grandiosa-sas.com

Bizflyer
02-02-2010, 19:37
Nå har jeg registrert 65 koder, og har fortsatt ikke vært i nærheten av å finne en rundreise. Alle turer må starte i Norge. Eneste ruten jeg har funnet er Oslo - London. Ingen videre fra London. Men fryktelig mye Helsinki.

Noen med lignende erfaring?

BF:cool2

Jens W
02-02-2010, 19:38
Oh yes, har *masse* koder ut fra Helsinki. Og en fin dose CPH og ARN. Én ut fra OSL.

imm
02-02-2010, 20:26
Hvem tjener mest på dette, Stabburet, SAS eller grandiosa-fansen?

Noen som vet om dette har påvirket salget til SAS?

vstenhjem
05-02-2010, 16:58
Oh yes, har *masse* koder ut fra Helsinki. Og en fin dose CPH og ARN. Én ut fra OSL.

Noen som har noen koder fra en av de andre byene i Finland til Oslo?
(dvs enn Helsinki)

S. Holberg
16-02-2010, 22:19
Noen som har en HEL-OSL?
Ville vært takknemelig om noen har den! :)

S. Holberg
17-02-2010, 20:51
Noen? :)....
Har feks OSL-GOT i bytte ;)

hurvert
17-02-2010, 21:34
Mangler inn til osl eller svg

Har ca 6 muligheter til hver destinasjon, noen som vil bytte litt ?
send PM:)

Someone
04-03-2010, 18:47
Da har man fått brukt Grandisrabbattene igjen. OSL-ARN og ARN-OSL ble nettopp bestilt :)

Concorde
17-03-2010, 18:12
Da kan det spøke for Grandiosaen en periode, men av vær-messige årsaker: http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3568982.ece

Glenn
22-04-2010, 18:38
Dersom noen vil ha GransioSAS-rabatt, så send meg en PM. Har noen til overs jeg ikke får bruk for, siden fristen går ut 1 mai.

FlightDeck
22-04-2010, 21:43
Jeg har også rabattkort til overs, ja, faktisk om lag 40 stykker (nei, jeg har ikke kjøpt så mange Grandiosa!). Mangler fortsatt London-København for å vinne ...

OY-KIH
29-04-2010, 11:40
Er det via sas.no man booker dersom man ønsker å benytte seg av rabattkupongene på 100 kr.?

Glenn
29-04-2010, 11:44
Er det via sas.no man booker dersom man ønsker å benytte seg av rabattkupongene på 100 kr.?

Nei. Du må registrere koden på grandiosa-sas.no, så kan du velge å få tilsendt koden på mail.

Det er Widerøe som tar seg av den delen. ;)

TOS_EBG
01-09-2010, 14:08
Da har det kommet en oppsummering av resultatet:
Pizzapenger til overs (http://www.dn.no/idn/article1966783.ece)

Kanskje ikke så rart at det fortsatt var premier igjen, det var jo plent umulig å sette sammen noen reiser etterhvert...bare Luleå/Tampere og andre "utenomplasser" på bytteplassen. Virket heller ikke som om reiserutene var random distribuert omkring i landet heller - synes det var mye Finland i de eskene vi kjøpte i Tromsø på den tiden. Lufta gikk ut av ballongen for vår del når vi innløste rabattkupongene 30. april.

AirbusTrond
01-09-2010, 18:53
Godt å høre at dette ikke ble noen stor slager, så kan de heller konsentere seg om å sette ned prisene på både pizza og flyreiser, uten at forbrukerne må framstå som fjortiser.

branserud
01-09-2010, 19:54
Står i http://www.hegnar.no/okonomi/article448203.ece
Flyselskapet SAS og Stabburet gikk nylig sammen om en kampanje der man fikk 100 kroner i rabatt dersom man kjøpte en Grandiosa-pizza.

Kampanjen skulle totalt gi en halv milliard kroner i flyrabatt til pizza-glade nordmenn, men bare 4,2 millioner kroner ble benyttet.
.

SeatBelt
01-09-2010, 20:02
Hegnar.no skriver at nordmenn er noe for seg selv, og lett kaster sånt i søpla. Det er heller ikke rart. Det florerer av idiotiske kampanjer hvor du kan "få" ditt og datt, hvis du registrerer deg der og her, oppgir koder og sender inn og betaler og gud vet hva. Derfor har nok nordmenn lett for å kaste emballasjen når det dukker opp "gå inn på www...-"kampanjer. Synd, for denne kampanjen var faktisk ganske morsom, og 100 kr i rabatt hos SAS per pizza er faktisk ikke så verst når man bestiller enveisbilletter. Brukte dette veldig ofte selv, reiste f.eks. til AMS for drøye 400-lappen, noe som jeg synes er en god pris innen alliansen!