PDA

View Full Version : Airborne igjen ..

Farmer
06-05-2005, 21:15
Hallois
Begynner å bli en god vane det her, og det å fly langt er ikke noe problemer så lenge man kan være online på hele reisen.
En bedre middag er fortært, og nå sitter jeg her med en kopp kaffe og konjakk. :cheers:

Falcon
06-05-2005, 21:19
Stakkars deg!

God tur hjem til +8 grader. :D

EB
06-05-2005, 21:19
God tur og velkommen hjem...

enml
06-05-2005, 21:20
æssa.... FUCK YOU!!!:naughty:

Nei da, bare tulla! Nyt flighten og god tur!:) Hva er klokka der du er nå da?

Falcon
06-05-2005, 21:23
Det var vel godt å komme seg fra Don Muang, tenker jeg. Reiser du alene, eller har du med familie?

Farmer
06-05-2005, 21:30
Synes Don Muang har sin sjarm jeg :p, selv om det er en flyplass som er kaotisk til tider. Har med litt av familien nå, resten reiste hjem noen dager tidligere, og det var bra da flyet ble smekkfullt i dag pga alle de som ble overført fra Phuket Air ..

Farmer
07-05-2005, 03:21
ahh, etter 6 timers helt OK søvn er det tid for litt surfing igjen.
Gleder meg til det blir bedre stoler med flatere liggemulighet, selv om jeg har godt sovehjerte her i tynnlufta.Nå er det ca 4 timer til landing, og folk flest her ligger og sover. Besetningen er oppe, og kommer rundt med drikke til de som ønsker det. Selv har jeg akkurat vært og hentet meg en kopp nytraktet kaffe og et Wienerbrød, og nå er det tid for morgenavisene på nett :up:

LN-SEK
07-05-2005, 03:45
Farmer, hvilken routing flyr dere idag, og hvor er dere nå, f.eks

Bare nyskjerrig :up:

TG923
07-05-2005, 03:52
Så sene er dere da ikke?

SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 972

Operational Flight Information
Airport Hour FLIGHT INFORMATION
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 23:12 ESTIMATED TIME OF ARRIVAL
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 23:17 AIRCRAFT LANDED
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 23:29 ARRIVED
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 00:32 LEFT THE GATE
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 00:50 TOOK OFF
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand 00:12 PLANE IS LATE IN HOURS MINUTES)
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand - OPERATIONS CONTROL DECISIONS
Bangkok Int'l (BKK), Bangkok, Thailand - OTHER INFORMATION SC06
Copenhagen (CPH), Copenhagen, Denmark 06:47 ESTIMATED TIME OF ARRIVAL

Farmer
07-05-2005, 04:42
Flyr den "vanlige" ruten over India, Afghanistan, Iran.. kommer inn litt sør av Moskva hvor vi passerer akkurat nå, og lander en liten halvtime forsinket , mest pga motvind. Nå har vi ca 2.15 igjen i flytid iflg monitoren.
Så langt har det vært en nydelig reise, på tross av tildels kraftig turbulens over deler av India. Da var det såpass at det ikke var mulig å ha noe i glass eller kopper på bordet.
Føler meg godt uthvilt, og kroppsklokken sier jo at det er langt på dag allerede.
Nå blir det 3 timer venting i CPH på WF sitt direktefly til TRD, og så til slutt det siste lille hoppet til MJF, så er jeg sentralt i kongeriket ca kl 1330.. Da venter en bedre familiemiddag før det vel bare er å ta kveld. Da har reisen tatt ganske nøyaktig 24 timer siden vi satte oss i bilen i Jomtien.. :zzz

edit. mange skriveleifer

wf145
07-05-2005, 08:48
Fekk du kompensasjon sidan du vart nedgradert?:)

Farmer
07-05-2005, 08:52
Originally posted by wf145

Nei..
:( , men fikk da Øk-ekstra så det ble ikke så ille.. Syntes de stolene der var overraskende gode, og sov nesten like godt de timene jeg hadde på øyet..

DY
08-05-2005, 13:12
Originally posted by Farmer

Originally posted by wf145

Nei..
:( , men fikk da Øk-ekstra så det ble ikke så ille.. Syntes de stolene der var overraskende gode, og sov nesten like godt de timene jeg hadde på øyet..

Utrolig hvor bra dette høres ut

EB
08-05-2005, 13:13
Hvordan var maten på Øk-Ekstra - er det noen forskjell fra økonomi?

DY
08-05-2005, 13:18
Originally posted by EB
Hvordan var maten på Øk-Ekstra - er det noen forskjell fra økonomi?

Selvsagt er det forskjell...noe som du kan lese om på www.sas.no Her blir maten presentert

Chainly
08-05-2005, 13:26
På Economy+ på longhaul er det vel ikke store forskjellen til vanlig M klasse trodde jeg?

Eneste er at man får 2 varmretter å velge mellom og slike småting. Ellers i bunn og grunn samme menyen?

Eller har de forandret dette i den siste tiden?

Farmer? :)

DY
08-05-2005, 13:35
Originally posted by Chainly
På Economy+ på longhaul er det vel ikke store forskjellen til vanlig M klasse trodde jeg?

Eneste er at man får 2 varmretter å velge mellom og slike småting. Ellers i bunn og grunn samme menyen?

Eller har de forandret dette i den siste tiden?

Farmer? :)

Men da er det jo forskjell. I alle fall virker det som om det er forskjell på SAS sine internettsider. Men dte er kanskej mer forskejll på konseptet enn selve maten.

Farmer ligger vel og sover nå kan jeg tenke meg.....

Farmer
08-05-2005, 15:31
Våken nå.. Utrolig morgenpigg noen dager til vet jeg av erfaring.
Maten på Øk-extra er vel noe midt i mellom Business og ØK. Også der får man velge mellom 2 måltider, og jeg valgte en meget god fiskerett. Det er selvsagt ikke presentert og servert på samme måte som i Business. Men når man går ombord etter midnatt tror jeg ikke selve serveringen er sø utrolig nøye for de fleste. På denne avgangen er det helt normalt at en god del av passasjerene i både Busines og Øk-ekstra hopper over middagen og vil sove istedet.
Setene er 2+3+2 , så de er ikke riktig like brede som i business, men de kan legges relativt langt bakover. Det er ikke legrest, men for min del betyr ikke det så mye, da jeg har for lange ben til å kunne bruke disse på en god måte.

Alt i alt var jeg positivt overrasket, så det ble ikke SÅ stor nedtur å måtte sitte litt lenger bak enn jeg pleier.. :) Og så var det jo strømuttak da, og da var jo JEG reddet... :D

Dag Viking
08-05-2005, 18:28
Originally posted by Farmer Det er ikke legrest, men for min del betyr ikke det så mye, da jeg har for lange ben til å kunne bruke disse på en god måte.

Så vidt jeg husker er det legrest på rad 14, dvs den fremste raden på øko xtra. Den har vegg foran, noe som gjør det litt vanskelig å "skli" ned i setet. Løsningen ble å ligge med bena langt oppetter veggen. Alt i alt synes jeg rad 15 var bedre, selv om man fikk setet foran i fanget.

EB
08-05-2005, 21:06
Men hva ville farmer anbefale å bruke poeng til? Bruke mange poeng på å bli oppgradert til c.klasse - eller litt mindre poeng til Øk Ekstra?

Farmer
08-05-2005, 21:10
Originally posted by EB
Men hva ville farmer anbefale å bruke poeng til? Bruke mange poeng på å bli oppgradert til c.klasse - eller litt mindre poeng til Øk Ekstra?

For å gi deg et godt bonderåd ! Bruk mange poeng og bli oppgradert til C-klasse. Dere skal vel til Junaiten, hvor det er dagflyging, og det blir anledning til å nyte reisen på en helt annen måte enn en midnattsavgang fra Østen.
:D

EB
08-05-2005, 21:12
Da er vi enig... Men denne gang blir det Icelandair, jeans, t-skjorte og ryggsekk!!!

Savipix
08-05-2005, 21:27
Hur många poäng är det som krävs för uppgrade en väg till PEK?

Dag Viking
08-05-2005, 22:12
Originally posted by EB

Har man MYE poeng er C bra, men man får 3 ganger så mange upgrades til Extra som C for samme poengsum. Mitt valg er å betale $200 for oppgradering til Extra, og spare poengene til C-oppgradering.

Og Savipix, jeg mener det er 30 000 poeng en vei på alle langrutene til SK