PDA

View Full Version : "Fjerning" av flighter postet på EB kort


espeno
03-12-2009, 06:46
Litt sær sak som jeg ikke aaaner hvordan har skjedd, men det er nå ikke så viktig.

Booket OSL-ZRH-JFK-ZRH-OSL for en tid tilbake, og oppgav da EB som bonusprogram, men i ettertid har jeg hoppet over til BD. Oppdaterte derfor bookingen når jeg sjekket inn med BD nummer.

Pga sent fly fra OSL missa jeg ZRH-JFK flighten, ble booket om FRA med LH. Da begynte problemet, virker som om "noe" har blitt satt tilbake til EB for to av tre flighter har dukket opp på EB kontoen og den siste har dukket opp på BD kontoen.

OSL-ZRH og ZRH-FRA havnet på EB og FRA-JFK havnet på BD.

Hvilken ende begynner jeg i for å få alt på BD? Det er jo ikke noe krise, men et par tusen status miles er det jo så vil jo gjerne ha dem på plass.

LN-AØR
03-12-2009, 07:23
Kan du ikke bare ringe EB/BD? Det er nok det letteste...

espeno
03-12-2009, 15:16
Yepp, men hvem er det som egentlig kan/bør gjøre opprettingsjobben, EB eller BD? Eller må begge parter involveres?

jb1
03-12-2009, 16:41
Jeg hadde et lignede problem paa en flyvning OSL-FRA-BEY med Lufthansa, hvor EB var registrert. Ved check-in paa OSL bad jeg om at dette skulle endres til BD. En svaert sur SAS-kar i skranken likte aapenbart ikke at jeg bad om aa bytte bort EB, jeg forklarte at BD gir bedre uttelling. Han sa han skulle fikse det, For aa vaere sikker registrerte jeg BD nummeret i vedgate i Frankfurt ogsaa, denne flyvning ble registrert paa BD, men flighten OSL-FRA dukket opp paa EB kontoen med sine lusne 200 poeng. Jeg kontaktet EB for aa faa dette ordnet. De stroek OSL-FRA fra min konto, men jeg maatte selv sende ombordstigningskort og et lite brev til BD. BD registrerte dette. I sommer floey jeg NCE-BRU-GOT med Brussels Airlines. JEg hadde foerst registrert mitt Finnair Plus nummer, men vilkaarene var endret, slik at at min bookingklasse ikke gav poeng. Jeg ville i etterkant faa dette registrert hos Miles & More (ettersom SN ikke er medlem av Star Alliance ennaa er det M&M som gir poeng foreloepig). De sa foerst ja, saa nei, og etter litt masing ja. De mente at jeg hadde faatt poeng i et annet program, men det hadde jeg jo ikke, selv om et annet program var registrert i utgangspunktet. Mas litt om de setter seg paa bakbena.

espeno
15-12-2009, 10:52
Løfter denne igjen. Nå har jeg stanget hode i veggen hos EB kundesenter. De kan absolutt IKKE slette reisene mine fra EB så jeg kan få dem kreditert hos BD.

Vedkommende jeg pratet med sa også at det er *helt umulig* å endre bonuskortnummer etter reisen er *bestilt* noe som jo åpenbart bare er tull. Vedkommende hadde heller aldri hørt om at noen sjekkinn agent kunne endre fra et bonusprogram til et annet under innsjekk.. :)

Noen tips fra mere "skilled flyers" her om hvem/hva/hvordan jeg kan få løst det her. Det å ringe "1. linjesupport" hos EB er jo tydligvis døfødt og BD kan ikke hjelpe meg før det er rettet hos EB forståelig nok.