PDA

View Full Version : Ännu ett haveri med MD-11


RolfL
28-11-2009, 09:23
Tyvärr ännu ett haveri med MD-11, denna gång i Shanghai Pu Dong. Avient´s Z-BAV c/n 48408 (457) haveri under take-off 28 november. Maskinen hade bara varit i trafik hos Avient någon dryg vecka, cancelled (N408SH) från US registret 16 november.

Concorde
28-11-2009, 10:17
Her er bilder fra flyplassen: http://www.shanghaidaily.com/sp/article/2009/200911/20091128/article_420993.htm

wf145
28-11-2009, 10:27
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/artikkel.php?artid=592775

Det Zimbabwe-registrerte flyet hadde sju personer om bord. Tre omkom, mens fire andre ble skadd.

Ulykken skjedde tidlig lørdag morgen da flyet var i ferd med å ta av. Flyet skled av rullebanen og traff en lagerbygning ved siden av rullebanen. Bygget tok deretter fyr.




Kva kan dette skuldast?

ENGM RAMP
28-11-2009, 10:59
Aviant er jo forbi OSL i ny og ned, senest for noen uker siden med en av sine gamle DC-10'ere......

Flopp
28-11-2009, 11:20
Aviant er jo forbi OSL i ny og ned, senest for noen uker siden med en av sine gamle DC-10'ere......

Så sier du ikke i fra? :p

Flopp
28-11-2009, 21:36
Se her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=53545&highlight=DC10+OSL er info fra forrige besøk!


Greit nok det, men fikk ikke info om at den skulle komme.

De som har tilgang til all mulig rar informasjon burde se på det som en obligatorisk del av dagen å sjekke hva som skal komme :p

Finner man ikke ut hva som kommer før det dukker opp på radaren, så får man da se til å få putta kjerra i holding pattern så folk får tid til å komme seg opp ;)

Nei da, folk er som regel veldig flinke til å si i fra når det kommer noe skjeldent. Synd man ikke får med seg alt.

Desk pilot
29-11-2009, 13:51
Bilde av flyet tre dager før havariet www.airliners.net/Avient/McDonnell-Douglas-MD-11F/1616184/M/. (http://www.airliners.net/photo/Avient/McDonnell-Douglas-MD-11F/1616184/M/)

Oversiktsbilde fra ulykkesstedet www.airliners.net/Avient/McDonnell-Douglas-MD-11F/1615946/M/ (http://www.airliners.net/photo/Avient/McDonnell-Douglas-MD-11F/1615946/M/)

LN-MEH
29-11-2009, 16:28
Tragisk ulykke igjen.:cry: Synes også det nesten er tragisk at tråden et øyeblikk skled ut og handlet mer om uteblitte spotteralerter på Gardermoen! Men den har henta seg inn igjen med bildelinkene i forrige posting.

Blubird
02-12-2009, 23:09
Kan ikke se at Boeing har publisert noen form for kondolansebrev slik de eller pleier å gjøre rimelig raskt på sine websider etter havari med Boeing-relatert utstyr. Noen spesiell grunn til dette tro?

LN-MOW
07-12-2009, 05:08
Joda, Boeing har gjort det.

Legger inn en link til en tråd fra pprune's fraktforum. Avient er et av bransjens bakgateselskaper man gjør best å holde seg unna. Eieren, Andrew Smith, er en notorisk svindler og bakmann til krigshandlinger i Afrika.

http://www.pprune.org/freight-dogs/375819-avient-making-headlines-again.html

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article634255.ece

http://www.globalpolicy.org/component/content/article/168/33499.html

To people in the peaceful Wiltshire village of Brigmerston, their new neighbour seems like a perfect English gentleman: a tall, wealthy, bespectacled former Army officer.

But an Observer investigation has uncovered evidence that behind the doors of a luxury house on the edge of the village, Andrew Smith runs a business empire which has made a fortune from a bloody African civil war that has claimed millions of lives.

Smith, 49, a former captain of the Royal Engineers, who runs his firm Avient from his home, faces claims that one of his companies was involved in mercenary-style operations deep in the eastern region of the Democratic Republic of Congo. He also faces allegations that he has been trading with a notorious arms dealer, Ukrainian-born Leonid Minin. A United Nations report has accused Smith of organising bombing raids in the DRC on behalf of President Joseph Kabila to suppress rebel forces. It is alleged that three years ago Avient received Dollars 30,000 a month for recruiting crew from Ukraine to fly in Russian-made Antonovs behind enemy lines in 1999 and 2000.

Interessant lesning ......

Fry
07-12-2009, 10:03
Interessant.... Snuskete selskap...

Leste også på et annet forum, der det var linket til en nyhetsartikkel hvor det stod at flyet hadde blitt skutt ned fordi det var lastet med mutert svinefinluensavirus som skulle brukes til å smitte mennesker med chemtrails.
Da blei jeg ganske irritert, og kom med masse fakta for å motbevise de gale, men det hjalp ikke, de er helt fanget i sin egen oppfatning av verden, og nekter å høre på noe annet! Dere kan jo lese artikkeln selv:

http://preventdisease.com/news/09/113009_CIA_operated_H1N1_aerial_spraying_plane_sho t_down.shtml

Jeg ler!

gustavf
07-12-2009, 19:14
http://preventdisease.com/news/09/113009_CIA_operated_H1N1_aerial_spraying_plane_sho t_down.shtml

La meg sjekke om jeg har fått dette rett, for det var litt mye detaljer i den artikkelen.

Kreml melder at Mossad-agenter i Kina har skutt ned en zimbabwisk MD-11, som kom med muterte virus USA har dyrket i Indonesia for å redusere verdens befolkning. Dette var bare en av mange fly som skulle spre chemtrails, noe som de hovedsakelig har gjort i Ukraina.

Og du prøvde med argumenter?

LN-MOW
07-12-2009, 19:29
Det høres ut som en gjennomsnittlig Scanair-konspirasjon det...! :lol:

Bengt
07-12-2009, 20:37
Ja, är det inte vaccinationerna mot svininfluensa som är en stor konspiration så är det själva influensan som är det. Eller kanske båda samtidigt :)

Farmer
07-12-2009, 21:00
La meg sjekke om jeg har fått dette rett, for det var litt mye detaljer i den artikkelen.

Kreml melder at Mossad-agenter i Kina har skutt ned en zimbabwisk MD-11, som kom med muterte virus USA har dyrket i Indonesia for å redusere verdens befolkning. Dette var bare en av mange fly som skulle spre chemtrails, noe som de hovedsakelig har gjort i Ukraina.

Og du prøvde med argumenter?

Ja, mot denne gjengen er det nok ingen argumenter som fester seg.
Enkelte mener jo faktisk at Norges midpunkt Mosjøen er stedet hvor man kan berge seg i 2012..
http://blog.ingenlimits.net/2008/11/12/politiker-avslører-kynisk-maktelite-i-norge/


Men, tilbake til Topic ang MD11 som forulykket ..:p

LN-MOW
07-12-2009, 21:08
Enkelte mener jo faktisk at Norges midpunkt Mosjøen er stedet hvor man kan berge seg i 2012..


Ja, hvorfor tror du jeg begynte i WIAS? Vi er jo utsett til å drive datanettverk fra bunkeren under Gammelstuo ... :colgate::stir

Kremt - du har rett .. tilbake til MD11 for vi avslører for mye ...

OJB
07-12-2009, 23:06
Her var mange røverhistorier!

Falcon
08-12-2009, 10:30
(...) Enkelte mener jo faktisk at Norges midpunkt Mosjøen er stedet hvor man kan berge seg i 2012. (...)

Jeg trodde vi i eliten skulle gå i frø på Svalbard? Det var i alle fall dit jeg har planlagt å ta ut en bonustur med åpen retur når the shit hits the fan.

MEN altså - hvor stort er egentlig problemet med "uryddige" fraktselskap av dette slaget? Det kan virke som det er enkelte gjengangere i denne subkulturen i luftfarten. Og hva slags folk er det som ender opp med å jobbe i disse firmaene? Det kan jo virke som at det ikke en gang er betalt i forhold til risikoen. Folk uten gyldige papirer?

(Det er mulig Pprune besvarer alt dette; jeg har foreløpig ikke hatt tid til å lese meg opp.)

LN-MOW
08-12-2009, 12:33
De tre pilotene som ble drept, var alle ex-Gemini, i likhet med maskinen. Det er mange piloter som sliter med aa finne arbeid om dagen og det spekulerer folk som Andrew Smith, og andre, i ... mange er ogsaa saa naere pensjonsalderen at ingen andre vil ha dem.

Blubird
08-12-2009, 13:12
Er det kommet noen nye opplysninger rundt hva som skjedde i forkant av havariet enda?

RolfL
08-12-2009, 14:01
De tre pilotene som ble drept, var alle ex-Gemini, i likhet med maskinen.

Jag har bara Korean och Varig Log som tidigare operatörer , när flög den för Gemini ?

LN-MOW
08-12-2009, 14:36
Du har som vanlig helt rett, Rolf. Det er jeg som blander. Her er forøvrig søstermaskinen på VCV i 2006.

http://www.enfb.net/Flybilder/060731_VCV/049.jpg