View Full Version : En god deal?
Hei alle sammen!
Er ny her på forumet, selv om jeg har kikket innom her en stund før jeg laget egen profil.
Har bestilt reisen i signaturen til sommeren.. Min første IC tur og (selvfølgelig)første gang med A380!
Fikk hele herligheten for 840 GPB pr. pers. (untatt sk flightene) Syntes selv det var en ok deal i forhold til andre alternativer...
Kriteriene var:
- Utreise slutten av juni/begynnelsen av juli
- Retur slutten av juli/begynnelsen av aug. (ca 3 uker på endedestinasjon)
- 1 Stopp begge veier (Brisbane er endedestinasjon), helst i forskjellige byer for å få sett mest mulig.
- Helst litt variasjon i flytyper og GJERNE A380!
- Økonomiklasse, men med ok IFE/AVOD da jeg reiser sammen med barn.
Enige? eller kunne jeg fått noe bedre? (er uansett for sent nå men..)
Velkommen ombord!
Enige? eller kunne jeg fått noe bedre? (er uansett for sent nå men..)
Kanskje, men har ikke sjekket detaljene ifht. tilbud som er ute. Det er mange måter å komme seg nedenunder på. Har man kjøpt noe man er fornøyd med så er det greit å slå seg til ro med det.
Eneste jeg stusset over var at du ikke kjøpte tilslutning med QF-partner BA fra OSL og fikk alt på en billett (mulig du sjekket det?) Høres ut som du har kjøpt separat SK-bilett.
Du får huske på å ta med deg miles for turen (et eller annet OneWorld-kort), siden den er så lang.
Virker som en bra pris det ja. BA er kanskje litt billigere, men da ikke med A380.
Ja er nok det greieste å slå seg til ro med det man har kjøpt ja! Men er snakk om litt penger for et reisefølge på 5...
Ang tilslutting. Fikk ikke opp OSL på Qantas sin sider (hvor reisen er kjøpt på deres salg).
Dessuten er OSL ikke nærmeste flyplass for meg (egnetlig KRS, men en i reisefølget bor i SVG så vi parkerer nok bilen der). Tilsvarende reise på BA sine sider fra OSL ble betydelig dyrere.
Flyr til LHR dagen før og overnatter der for å være sikker på at det ikke blir noe krøll med den flighten, når bilettene ikke er gjennomgående.
Har melt meg inn i Qantas Frequent Flyer, mulig det hadde vært bedre med BA sitt med tanke på senere reiser...
Jeg lurte selv på dette med hvorfor dere skulle connecte med SAS, men må innrømme at jeg ikke tenkte på at dere ikke fløy fra OSL ^_^
Forresten, så flyr både SAS og Qantas fra Terminal 3, så en connection ville faktisk gått et lite hakk smidigere, om man skulle connecte samme dag, da man ville sluppet bussturen fra T5.
Ellers så anbefaler jeg dere sterkt å ta turen innom Sydney når dere er her nede. En fantastisk by.
Sydney står på ønskelisten over things to do... Får se hva tid og penger strekker til...
Bommet på rutenummeret ifht KRS, sorry.
Har melt meg inn i Qantas Frequent Flyer, mulig det hadde vært bedre med BA sitt med tanke på senere reiser...
Du har jo litt tid til å sjekke. Har ikke gransket QF sitt program, men sjekk hvor lenge miles er gyldig og om det er mye avgifter å betale hvis du bruke dem på billetter.
Hos BA er miles gyldig uendelig så lenge det er bevegelse på kontoen minst hvert 3. år. Dyrt å bruke til reiser i økonomi, men veldig gunstig på oppgradering fra Y+ til C på langruter. Reiser dere som en familie kan du lage familiekonto og samle/bruke miles på tvers av kortene.
Kikk også på om det er forskjell i opptjening på turen din på de forskjellige programmene
Takk for tips, skal sjekke litt, men er det mulig å bytte program etter at jeg allerede har registret QF frequent flyer nummeret i bestillinga?
Takk for tips, skal sjekke litt, men er det mulig å bytte program etter at jeg allerede har registret QF frequent flyer nummeret i bestillinga?
Kan byttes helt til du sjekker inn, dvs. siste mulighet er i skranken/automaten hvis jeg ikke tar feil. Antagelig er det lite problematisk å bytte online før det (hvis QF er som de andre oppegående selskapene)
Hvis du lurer på noe rundt BA familiekonto så send en PM til jcnorway - han kan alt om det ;)