PDA

View Full Version : NIKI nyt LCC selskab til CPH...

PP
27-11-2009, 19:01
Efter en længere pause har jeg igen fundet lysten til at være en aktiv del af dette forum. Håber ikke lysten og motivationen denne gang vil blive ødelagt af dårlig stemning på forumet.

Lad mig lægge ud med en nyhed om at endnu et LCC selskab starter trafik på CPH. NIKI starter 26 marts 2010 VIE-CPH med daglig flyvning alle ugens dage på nær lørdag. Ruten bliver således i konkurrence med Austrian Airlines (4x daglig) og Norwegian (3x ugentlig).

Schedule som følgende:

HG8012 VIE-CPH 17:50-19:20 12345xx A320
HG8012 VIE-CPH 13:00-14:35 xxxxx6x A320

HG8013 CPH-VIE 20:10-21:45 12345xx A320
HG8013 CPH-VIE 15:20-18:55 xxxxx6x A320

Man må efterhånden konstatere at LCC selskaberne er ganske godt repræsenteret på CPH. Der mangler naturligvis Ryanair og Wizz men de gør det jo mest i sekundære lufthavne. Desuden er der heller ingen af de sydeuropæiske LCC der har fundet vej til CPH, men dette skyldes formentlig at dette marked er mest interessant fra et Skandinavisk perspektiv og derved dækker gennem Cimber Sterling, Norwegian og Transavia.

Glenn
27-11-2009, 19:04
Intressant, takk for info! Bra at Niki tar opp konkurransen med Austrian og Norwegian. Trodde ikke DY fløy på denne strekningen.

Er det marked for tre selskaper på denne ruten? På OSL har vi to, DY og Austrian. Og Austrian kommer vel stort sett bare med Fokkers?

Niki har stilige fly.. ;)

LN-MOW
27-11-2009, 19:24
Jeg synes personlig de ser ille ut ... :p

velkommen tilbake pp. Blir det for ille anbefaler jeg en prozak & whisky. Funker for meg!

Interessant satsing. Men det er kanskje et marked for østerikere til Danmark også?

CFM
27-11-2009, 19:54
Har fløyet med Niki selv, var en helt grei opplevelse. Man merker at de henger svært tett sammen med Air Berlin.

PP
27-11-2009, 19:56
Jeg synes personlig de ser ille ut ... :p

velkommen tilbake pp. Blir det for ille anbefaler jeg en prozak & whisky. Funker for meg!

Interessant satsing. Men det er kanskje et marked for østerikere til Danmark også?

Tak for råd - mon ikke også andre stærke sager virker :cool:

Må tilstå at jeg også var lidt overrasket over denne satsning, men de er jo en del af Air Berlin gruppen som har ganske godt fat i det danske marked og som efterhånden er kendt blandt den brede befolkning.

De startede jo VIE-ARN for nylig (også 6x ugentlig) så hvis det har været succes har det vel givet dem mod på mere i Skandinavien.

PP
29-11-2009, 16:24
Nu også med officiel PM fra Niki:

NIKI erhöht Expansionstempo –
ab Sommer 2010 auch Barcelona, Nizza und Kopenhagen nonstop ab Wien (http://www.flyniki.com/de/niki-world/presse/pressemitteilungen/article/niki-erhoeht-expansionstempo-brbrab-sommer-2010-auch-barcelona-nizza-und-kopenhagen-nonstop.html?no_cache=1&cHash=5fee2a8f33)

Savipix
29-11-2009, 16:59
Skall man tro mina kontakter är bolaget MYCKET nöjda med ARN. Man har kunna se marknadsföring bland annat i Stockholms tunnelbana.

PP
29-03-2010, 11:12
Niki startede i fredags planmæssigt deres flyvninger til CPH med A320 OE-LED. Anden flyvning i går søndag blev fløjet af den spritnye A320 OE-LEB.

Det ser ud til at Niki udelukkende markedsføres gennem Air Berlin navnet her i Danmark. Har endnu ikke set nogen Niki annoncer i danske medier, men en del fra Air Berlin hvor VIE nævnes som ny destination fra CPH.

Edricson
29-03-2010, 11:35
Det ser ud til at Niki udelukkende markedsføres gennem Air Berlin navnet her i Danmark. Har endnu ikke set nogen Niki annoncer i danske medier, men en del fra Air Berlin hvor VIE nævnes som ny destination fra CPH.

Air Berlins webside gjør jo ingen forskjell om booking går med AB eller HG, da er det kanskje lurt å styrke den eksisterende merkevaren. De fleste kjenner jo ikke hva Niki er, mens Air Berlin har en viss tilstedeværelse.

Min opplevelse med dem på ZRH-VIE-DME var forresten helt strålende, spesielt i forhold til prisen.

sk931
29-03-2010, 16:37
Gennemcheck af bagage til AB ruter, men ikke til HG ruter...
Er HG AB`s LCC ???
tja måske....
Der er interline agreement mellem SK og AB , men ikke mellem SK og HG
Hilsen
Ole

PP
10-04-2010, 09:50
Niki startede i fredags planmæssigt deres flyvninger til CPH med A320 OE-LED. Anden flyvning i går søndag blev fløjet af den spritnye A320 OE-LEB.

Nu har Niki rent faktisk begyndt at markedsføre sig under eget navn her i Danmark. Med andre ord så markedsføres VIE-CPH nu både af Air Berlin oh Niki under eget brand.

PP
05-03-2011, 14:41
Fra 2. maj udvider Niki betjeningen af VIE-CPH således at der på hverdage bliver to daglige flyvninger, samt en flyvning i weekenden om søndagen. På hverdagen vil der således være flyvninger morgen og aften, hvilket gør produktet langt mere interessant for forretningsrejsende sammenlignet med den nuværende flyvning midt på dagen.

Morgen flyvningen vil hovedsageligt blive fløjet med E190, mens flyvningen om aftenen er scheduleret med et mix af E190/A320/A321 - dog hovedsageligt A321. Så alt i alt er der tale om en ganske betydelig kapacitetsøgning på denne strækning fra Niki.

Boeing_fan
06-03-2011, 13:54
A321 også, ikke verst! Nå som både CPH og ARN tilsynelatende begge har blitt suksessfule ruter for NIKI, kanskje de vurderer OSL? AB har jo sagt de vil satse mer på Norge, så kanskje VIE og DUS blir de neste rutene.