PDA

View Full Version : Nye ruter fra Luleå (med DY)


sukram
26-11-2009, 22:05
Er det bare meg som ikke har fått det med meg, eller er ikke disse nye sommerrutene offentliggjort:

Luleå - Mallorca
Luleå - Rhodos

B767
26-11-2009, 22:30
hvilke selskap er det snakk om ? link ??

LCH
26-11-2009, 22:33
Med tanke på trådlogoen vil jeg tippe på DY!? ;)

RampSnake
26-11-2009, 22:33
Regner med at det er Norwegian det er snakk om?

Jens W
26-11-2009, 22:38
Norwegian startar ytterligare tre nya direktlinjer nästa sommar

2009-11-24 12:30

I sommar startar Norwegian för första gången direktlinjer från Luleå till Rhodos och Mallorca. Samtidigt lanserar bolaget även en ny direktlinje till Kos från Stockholm-Arlanda och ökar kapaciteten till Rhodos från två till tre avgångar i veckan.

- Norwegian är ett bolag som expanderar kraftigt i många geografiska områden och direktlinjer från Luleå till Medelhavet är ett led i den expansion vi redan påbörjat. Vi har en stark tro på att bygga nya marknader och vi vill bidra positivt till utvecklingen av flygutbudet för resenärer i de norra delarna av Sverige. För dem har priset för en solsemester länge varit högt, som lågprisbolag har vi nu möjlighet att göra något åt det, säger Åsa Larsson, press- och informationsansvarig Norwegian Sverige.

Rhodos och Mallorca är två öar som erbjuder allt från kultur, bra shopping, mängder av restauranger, trevligt nöjesliv och underbara stränder. Båda öarna har ett bra utbud av hotell i olika prisklasser vilket gör det mycket enkelt för resenären att sätta ihop sin egen semester med hjälp av Internet.

- Våra kunder har länge efterfrågat reguljärflyg från Luleå ut i Europa och vi tror både Rhodos och Mallorca kommer att tilltala Norrbottningarna. De har nu möjlighet att flyga billigt och direkt till två av Medelhavets mest populära öar. Detta blir något av ett test och något helt nytt som vi gör i regionen. Vi är mycket spända på hur det här kommer att mottas, säger Åsa Larsson.

Den nya direktlinjen från Luleå till Rhodos startar den 30 juni och flygs varje onsdag fram till den 12 augusti. Direktlinjen till Mallorca startar den 2 juli och flygs varje fredag fram till den 14 augusti. Stockholm-Arlanda till Kos kommer att flygas varje onsdag med start den 30 juni. Direktlinjen från Stockholm-Arlanda till Rhodos får en extra avgång varje måndag i tillägg till tisdagar och torsdagar.

Biljetter finns nu till försäljning på www.norwegian.se med ett från pris på 399 SEK inklusive skatter och avgifter.


Pressemeldingen fra Norwegian(.se) (http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/norwegian/pressrelease/view/norwegian-startar-ytterligare-tre-nya-direktlinjer-naesta-sommar-345032)

Discus
26-11-2009, 22:39
Med tanke på trådlogoen vil jeg tippe på DY!? ;)
Trådlogo er eks. ikke synlig på mobil, ja vi snakker Norwegian ;) (har endret overskrift)

sukram
26-11-2009, 22:57
Det ante jeg ikke. Regnet med at trådlogoen ville avsløre selskapet.

Forøvrig noen typiske charter-avgangstider på disse flightene!

Savipix
27-11-2009, 00:47
Jag hopas inte det blir som tidigare satsningar från Luleå där folket har krävt nya linjer som också, Transwede och många andra har erbjudit men kunden likväl tagit SAS och därmed har satsningen blivit kortvarig. Frågan är hur dessa klassiska charterdestinationer fungerar reguljärt från Norrbotten.

Hade i så fall haft mer tro på NCE, AGP, BCN eller någon "storby".

sukram
27-11-2009, 00:53
Jeg er tilbøyelig til å si at dersom de ikke klarer å fylle flyene til Rhodos og Mallorca, med de relativt pene prisene som nå ligger ute, midt i toppsesongen, så kan de droppe videre satsning på Luleå ihvertfall.

RampSnake
27-11-2009, 01:31
Her snakker vi solkåte svensker, direktefly, lave priser, midt i høysesongen, til noen av de mest poppis feriestedene blandt skandinaver. Dette er destinasjoner som selger seg selv. Mulig at også AGP hadde gjort seg, men den kommer vel gjerne etterhvert;)