PDA

View Full Version : Norwegian på HAU


stistens
25-11-2009, 15:40
http://www.haugesunds-avis.no/article/20091125/NYHETER/496133657/1058/AKTUELT

SLITER MED PUNKTLIGHETEN: 40 prosent av Norwegians fly fra Oslo til Helganes har vært forsinket sålangt i november

sail4fun
25-11-2009, 15:47
SLITER MED PUNKTLIGHETEN: 40 prosent av Norwegians fly fra Oslo til Helganes har vært forsinket sålangt i november

Ja og nyheten er ?

Jostein
25-11-2009, 17:40
Ja og nyheten er ?

Nei....det er egentlig ingen nyhet at SAS er såpass MYE bedre enn Norwegian!!!

Aleksander Maaland
25-11-2009, 17:47
Nei....det er egentlig ingen nyhet at SAS er såpass MYE bedre enn Norwegian!!!

(Y)

Jeg synes det er skuffende.

Hvis de er forsinket UT fra HAU er det skuffende. Det skal da ikke være vanskelig og få fly fra rute derfra. Verre hvis det er fra OSL..

Stå på Norwegian!

Martin
25-11-2009, 17:51
(Y)

Jeg synes det er skuffende.

Hvis de er forsinket UT fra HAU er det skuffende. Det skal da ikke være vanskelig og få fly fra rute derfra. Verre hvis det er fra OSL..

Stå på Norwegian!

Men flyet må vel komme fra OSL først? Er det f.eks. 20 minutter forsinket inn, blir det gjerne tilsvarende forsinket ut igjen også.

The Ticketor
25-11-2009, 17:54
Kommer man forsinket inn, så går man ofte forsinket ut. Det henger liksom litt sammen.

La oss holde denne tråden på et saklig nivå, ellers så er risikoen stor at den får aktiv dødshjelp.

Roxman
25-11-2009, 18:01
Nei....det er egentlig ingen nyhet at SAS er såpass MYE bedre enn Norwegian!!!

Javell??....

Aleksander Maaland
25-11-2009, 18:05
Men flyet må vel komme fra OSL først? Er det f.eks. 20 minutter forsinket inn, blir det gjerne tilsvarende forsinket ut igjen også.

Et fly kan jo komme presist men fly forsinket igjen...

Men står jo i artikkelen at det er fra OSL.

RampSnake
25-11-2009, 18:55
Det står klart og tydelig at forsinkelsene skyldes sent ankommet fly fra OSL. Det er helt riktig slik det skrives i artikkelen, at forsinkelser fra morgenen av, forplanter seg videre i flyprogrammet utover dagen og kvelden. Men på slike små stasjoner som HAU, burde det være mulig å vinne tilbake litt tid. Altså, hvis flyet kommer 20 min forsinket inn, så kan de klare å få det ut kun 15 min etter rutetid. I tillegg pleier de som regel å fly inn noen minutter om de er sent ute, og til slutt vil forsinkelsen være borte. Men det har jo helt klart med hvilke ruter som flys før den går fra OSL til HAU. Noen som vet hvordan ruta til kveldsflyet til HAU forløper gjennom dagen? Utenlandsflighter og diverse nord-norge gjerne?

LN-MOW
25-11-2009, 19:42
Tror ikke turnaround-tiden på siste maskin til HAU er noe problem. Den er vel 7-8 timer ... ;)

De bytter nok om på maskiner og crew der det er hensiktsmessig, men det er sikkert ikke alltid det er noen tilgjengelige alternativer ..

TCAS
25-11-2009, 20:00
Det informasjonssjefen til DY egentlig sier, er at de har så raske turnarounds for å holde billettprisene nede, at du egentlig bare må tåle å bli forsinket.