Log in

View Full Version : OSL-MIA

TCAS
25-11-2009, 14:27
Skal bestille billett for 5 stk i slutten av januar OSL-MIA, alternativt OSL-FLL. Billigste jeg får opp er CO med OSL-EWR-MIA, men det gir kun 1t 25m connection på EWR. Noen med erfaring på connection når man må gjennom toll osv osv? Jeg synes 1t 25m høres veldig lite ut....

Martin
25-11-2009, 15:35
Om du ikke rekker 1t og 25 minutter, så har vel CO flere avganger du kan bli booket om til?

LN-MOW
25-11-2009, 16:08
Ikke mye å gå på, men lovlig. Og som Martin sier, hvis du mister forbindelsen, blir du bare booket rett over på neste flight.

TCAS
25-11-2009, 18:57
Jo ja, men hvis det er knapt så er det kjipt å vente på EWR i 4-5-6 timer. Får se om jeg finner en annen routing :)

Discus
25-11-2009, 19:09
MIA har ikke utpreget god forbindelse, nei. Du sier ikke noe om du kommer til å ha innsjekket bagasje eller ikke. Uten bags har du vel en fair mulighet for å rekke det.

FLL, PBI og MCO har vel alle litt bedre frekvens. Har selv brukt MCO og TPA ved et par anledninger.

TCAS
25-11-2009, 20:14
Takk for tips, skal sjekke litt. Har innsjekket bagasje, så den må vel ut, gjennom toll og sjekkes inn på nytt ved ankomst?

Discus
25-11-2009, 20:28
Takk for tips, skal sjekke litt. Har innsjekket bagasje, så den må vel ut, gjennom toll og sjekkes inn på nytt ved ankomst?

Ja, dvs. kun bag-drop - du får BP og tag hele veien når du sjekker inn hos CO i Oslo. Og CO bruker samme terminal til international og domestic på EWR. (Dvs ikke B-terminalen sammen med alle de "store rare")

LCH
25-11-2009, 20:52
Ikke mye å gå på, men lovlig. Og som Martin sier, hvis du mister forbindelsen, blir du bare booket rett over på neste flight.

Forsiktig med den tankegangen der, foreldrene mine gikk på en skikkelig smell for noen år siden. De var booket på SAS fra CPH til IAD med short connection med UA videre til MIA hvor de skulle på cruise fra. SAS var imidlertid bittelittegranne forsinket fra CPH så de gikk glipp av UA videre. De ble imidlertid ikke booket på neste flight, alle fly til Florida fulle i flere dager fremover.

TCAS
25-11-2009, 21:27
Hva har Delta av IFE ombord på sine 767 forresten?